Toon posts:

UPS of stekkerdoos stroombeveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn Computer en actieve speakers beveiligen met een UPS of zo'n beveiligde stekkerdoos..
Nou lees ik bij een UPS vaak dat ze ook de stroom gelijktrekken... een beveiligde stekkerdoos beschermd tegen piekspanning...

Mijn vraag is dus... Is die gelijktrekking (AVR) van de stroom erg belangrijk?? Ik heb de functionaliteit van bijv. 30 minuten extra stroom niet echt nodig.. en de prijs van een goede beveiligde stekkerdoos scheelt nogal... Of zijn er misschien ook van die stekkerdozen die de stroom gelijktrekken?

Alvast ontzettend bedankt!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je je meuk tegen bliksem-inslagen wilt beschermen heb je sowieso nix aan een spanningspiekbeveiliger in een stekkerdoos, daar slaat ie gewoon doorheen..
Of een UPS daar wél tegen beveiligt durf ik niet te zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 12-11-2005 16:27 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als particulier zijnde heb je in Nederland bijna nooit een UPS nodig. Ons stroomnet is stukken stabieler dan bv. het Amerikaanse. Adviezen van Amerikaanse bladen/sites om thuis vooral een UPS te gebruiken gaan hier dan ook niet op.
Voor thuisgebruik, als je er geen problemen mee hebt dat je spullen direct uitvallen bij een stroomstoring, is een UPS dus ook niet nodig. Zo'n stekkerdoos is meer dan genoeg om je spullen te beschermen tegen een spanningspiek.

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:35
Osiris schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:26:
Als je je meuk tegen bliksem-inslagen wilt beschermen heb je sowieso nix aan een spanningspiekbeveiliger in een stekkerdoos, daar slaat ie gewoon doorheen..
Of een UPS daar wél tegen beveiligt durf ik niet te zeggen.
er zijn wel stekkerdozen die tegen de bliksem beschermen
als je niet te veel wil uitgeven koop zo'n stekkerdoos
als je dat wel wil/kan en je tegen stroomuitval wil bechermen koop dan een ups

I've GoT a solution

Verwijderd

Topicstarter
Mijn speakers geven vaak een TIK als iemand boven de TL verlichting aanzet.. vervolgens hoor ik allemaal tikken..... De stroom is dus niet helemaal 100% hier....

Is het dan niet slim om de stroom gelijk te trekken?? Dus pieken en dalen opvullen??