Hallo allen,
Mijn probleem is het volgende. Ik heb nieuw geheugen gekocht. Na het bijprikken van het gekochte geheugen blijkt mijn pc op ongeregelmatige intervallen uit te vallen. Zonder waarschuwing, error, gewoon meteen ppsssss. monitor uit, de pc blijft wel aan (lampje brandt, harde schijf werkt niet meer) Daarna kan ik hem weer normaal opstarten om na 10 minuten weer een uitval te krijgen.
Als ik alleen mijn originele Dane Elec geheugen gebruikt werkt ie goed.
Als ik alleen mijn Twinmos geheugen gebruikt werkt ie goed (tot nu toe, even voor de zekerheid dit stuje tekst kopieren
).
Maar gezamenlijk hebben ze een conclict blijkbaar waar ze niet met mij over willen praten.
Waar ligt het aan? Is het een bekend probleem? Zie ik iets over het hoofd? Kunnen deze twee niet goed met elkaar overweg? Ligt het aan het verschil in bandbreedte? Ik heb op tweakers gelezen dat TwinMos en Asus niet goed samengaan, maar hij draait nu al enige tijd op deze combi. Pas als ik mijn oude Dane Elec erbij prik gaat ie weer problemen geven.
HELP!
Technische gegevens:
Geheugen
Ik had al:
Memory type DDR-SDRAM
Manufacturer (ID) Dane-Elec
Size 512 MBytes
Max bandwidth PC2300 (142 MHz)
Attributes
Number of banks 2
Data width 64 bits
Correction None
Registered no
Buffered no
Timings table
Frequency (MHz) 133 142
CAS# 2.0 2.5
RAS# to CAS# delay 3 3
RAS# Precharge 3 3
TRAS# 6 7
Daar heb ik bijgeprikt:
Memory type DDR-SDRAM
Manufacturer (ID) Twinmos
Size 512 MBytes
Max bandwidth PC3200 (200 MHz)
Attributes
Number of banks 2
Data width 64 bits
Correction None
Registered no
Buffered no
Timings table
Frequency (MHz) 200
CAS# 2.5
RAS# to CAS# delay 3
RAS# Precharge 3
TRAS# 8
Moederbord: ASUS P4B533
Processor:
manufacturer GenuineIntel
model Intel(R) Pentium(R) 4
clock speed 2533.0MHz
FSB speed 133.0MHz
O/S: Win XP Pro SP 2
VIDEOCARD: GForce Ti 4200, 128MB
Powersupply is nieuw.
Mijn probleem is het volgende. Ik heb nieuw geheugen gekocht. Na het bijprikken van het gekochte geheugen blijkt mijn pc op ongeregelmatige intervallen uit te vallen. Zonder waarschuwing, error, gewoon meteen ppsssss. monitor uit, de pc blijft wel aan (lampje brandt, harde schijf werkt niet meer) Daarna kan ik hem weer normaal opstarten om na 10 minuten weer een uitval te krijgen.
Als ik alleen mijn originele Dane Elec geheugen gebruikt werkt ie goed.
Als ik alleen mijn Twinmos geheugen gebruikt werkt ie goed (tot nu toe, even voor de zekerheid dit stuje tekst kopieren
Maar gezamenlijk hebben ze een conclict blijkbaar waar ze niet met mij over willen praten.
Waar ligt het aan? Is het een bekend probleem? Zie ik iets over het hoofd? Kunnen deze twee niet goed met elkaar overweg? Ligt het aan het verschil in bandbreedte? Ik heb op tweakers gelezen dat TwinMos en Asus niet goed samengaan, maar hij draait nu al enige tijd op deze combi. Pas als ik mijn oude Dane Elec erbij prik gaat ie weer problemen geven.
HELP!
Technische gegevens:
Geheugen
Ik had al:
Memory type DDR-SDRAM
Manufacturer (ID) Dane-Elec
Size 512 MBytes
Max bandwidth PC2300 (142 MHz)
Attributes
Number of banks 2
Data width 64 bits
Correction None