Win 95 Floppy Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey! :)

Ik heb een oude laptop waarvan ik een lapmod heb gemaakt (zie CME) maar hier staat Windows 3.11 op. Windows 98 kan ie niet hebben en 95 zal wel gaan maar het probleem is, Windows 95 is 13 floppy's + 1 boot floppy. Deze heb ik allemaal op m'n computer staan en wil ik dus op floppy zetten.
Echter zijn al mijn floppy's maar 1.44 MB en zijn die floppy bestanden 1.681 MB. (Behalve de eerste en de boot floppy. Die zijn wat kleiner.)

Nu had ik al 2 programma's geprobeerd om een floppy te vergroten maar dat wil niet echt lekker en krijg op het einde verschillende errors. Nu zijn de floppy's die ik heb ook al jaren oud en al erg vaak gebruikt dus ik hoop dat het daaraan ligt. Echter werken sommige nog wel gewoon goed. Behalve dus met dat vergroten.

Wat kan ik nu doen? Ik kan namelijk niet echt een winkel vinden die nog floppy's verkoopt. Laat staan van 1.7 of 2 MB. De hardeschijf uit die laptop past ook never nooit in mijn computer want die IDE kabels zijn helemaal anders.

B.v.d

[ Voor 32% gewijzigd door TommyGun op 12-11-2005 15:57 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxidisk downloaden en je floppies formatteren als 1,6mb floppies (gaan ze wel eerder door kapot maja )

zo ook wel eens gedaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mockingbird was me voor :X

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Laptop HDD - IDE convertertje kopen, het ding even in je normale PC hangen en de install-dir van de windows 95 cd overzetten :? Zo'n CD met w95 OSR2 moet best nog wel te vinden zijn.

Overigens, bij de meeste kantoorboekhandels verkopen ze nog gewoon floppies hoor. Zelf bij bruna zullen ze ze misschien nog wel hebben :)

Je kunt die disks gewoon overzetten met diskcopy a: a: trouwens. Dan wordt ie sector voor sector gekopieerd, dus ook de grotere. Zou gewoon moeten werken, immers een floppy kan ook op een Mac gebruikt worden, en die hebben meer dan 1.44mb op een floppy staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

TommyGun schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:55:
De hardeschijf uit die laptop past ook never nooit in mijn computer want die IDE kabels zijn helemaal anders.
Er zijn 2,5inch converters naar 3,5inch te koop zodat je die hardeschijf aan je normale IDE kabel kan aansluiten.

De betere pcboer heeft ze meestal wel.

Of een externe zipdrive regelen die je aansluit op je parallelle printerpoort.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
@ mockingbird

MAXI Disk for Windows v4.20 heb ik al geprobeerd en geeft op het einde een error. Heb verschillende floppy's geprobeerd en bij de ene komen die errors op 10% en bij de andere op 90%. Denk dus dat m'n floppy's toch brak zijn.

@ The_Eagle / Riemer

Zal eens bij wat winkels gaan kijken. Anders wordt het idd toch maar een converter kopen. Maar ik heb geen floppy's van die Windows 95. Ze staan gewoon op m'n hardeschijf en die inhoud daarvan probeer ik dus op een floppy te zetten.

Bedankt :)

Edit: Dit is de error die ik krijg:

http://gamergun.mine.nu/files/1/maxidisk.PNG

Kan je ook zo lekker veel mee :O

[ Voor 61% gewijzigd door TommyGun op 13-11-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je die win 95 gewoon legaal hebt, maakt het niet uit of je hem via floppy of cd installeert. In dat geval zou ik zelf gewoon gaan voor een copy-optie in een andere PC...net zo makkelijk en veel en veel sneller en mider foutgevoeliger :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Ik heb ooit al die floppy's gekopieerd naar een oude hardeschijf en die floppy's heb ik allang niet meer. Is al zo lang geleden. HDD had ik gelukkig nog ergens liggen. Maar wat bedoel je dan met copy-optie? Een converter aanschaffen, de HDD in mijn systeem hangen en zo de zaak installeren?

Ik heb geen CD-ROM drive in die laptop zitten en heb er ook geen tot m'n beschikking. Er zit dus alleen een floppy drive in en ik heb alleen 1.44 MB floppy's waarop dus die data van de Windows 95 floppy's niet past. En floppy's vergroten wil ook niet. Zie de post boven jou :)

B.v.d

[ Voor 38% gewijzigd door TommyGun op 13-11-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die versies van win95 op floppy formaat ook nog op m'n HD liggen. Qua floppies, tja dat is nou eenmaal vaak ellende ja. Maar als je de complete ISO (your's truly heeft em ook 8) ), nu opent en de hele structuur kopieert in een map kiepert en die helemaal overstuurd met een serieele laplink kabel, zo laad ik ook mijn foto's incl. subdirs over op m'n 1e lapmod. Ik had nml het zelfde probleem met (compaq!)schijven die niet uitwisselbaar zijn. Ik doe het met het programmaatje ZIP. Werkt ontzettend prima, van Dos naar Dos oversturen en gaat relatief ook nog best ok qua snelheid. Geen lichtsnelheid, maar ok. 30 mb aan foto's deed ie ongeveer een uur over bij mij meen ik, maar ik heb er niet echt op gelet.

Aangezien je er toch niet bij hoeft te blijven als je de juiste opties met oversturen gebruikt kun je gewoon op de bank voor de tv gaan liggen, afyanken of een stuk gaan hardlopen, wat je zelf het liefst doet natuurlijk... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:04:
Ik heb ooit al die floppy's gekopieerd naar een oude hardeschijf en die floppy's heb ik allang niet meer. Is al zo lang geleden. HDD had ik gelukkig nog ergens liggen. Maar wat bedoel je dan met copy-optie? Een converter aanschaffen, de HDD in mijn systeem hangen en zo de zaak installeren?

Ik heb geen CD-ROM drive in die laptop zitten en heb er ook geen tot m'n beschikking. Er zit dus alleen een floppy drive in en ik heb alleen 1.44 MB floppy's waarop dus die data van de Windows 95 floppy's niet past. En floppy's vergroten wil ook niet. Zie de post boven jou :)

B.v.d
koop dan een pakje (of 1, daar heb je in princiepe genoeg aan :p) nieuwe floppies welke je wel kunt vergroten. Het moet gewoon werken, het heeft het bij mij ook gewoon gedaan (het gebruikt wel extra clusters ofzo welke normaal ter vervanging van kapotte zijn geloof ik .. vandaar dat ie het op oude, waar deze niet meer beschikbaarzijn, het misschien niet doet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go2MvR
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-03-2021
Als je een plakbandje over het schuifbare gedeelte van de diskette plakt dan kan je er ook meer op zetten dan 1.44 MB.

Misschien een beetje prutserig, maar het werkt wel! :Y)

;)

van-rijnsbergen.nl | LinkedIn

Pagina: 1