Kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• gjcvdijk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-04 17:48
Hallo,

Ik heb een thuisnetwerkje (Een E-tech adsl modem-router met 2 pc's en een laptop) dat prima werkt. De printers zitten via mijn pc en als iemand anders wil printen, moet dus eerst mijn pc aan. Nu heb ik een AsusWL500G-Deluxe router (dus zonder modem) met wireless en 2 usb poorten. Is het mogelijk om dit werkend te krijgen (vooral de printerserver)?

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank voor de hulp,

Hans van Dijk

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

tweakerbee

dus..?

Ja. :)

Lees de handleiding van de WL500G eens. Of ga wat lezen over netwerken (bijv. de FAQ).

You can't have everything. Where would you put it?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je wilt dus alleen de printerserver gebruiken van de WL500G? Want als je je E-Tech weg wilt pleuren, dan zul je dus wel weer voor een modem moeten zorgen als je via de Asus wint internetten ;)

In 't eerste geval moet je oppassen voor IP-conflicten tussen de Asus en E-Tech en zul je de DHCP-server van de router die niet gebruikt wordt uit moeten schakelen (of er voor zorgen dat ie het IP van de andere router als gateway doorgeeft aan de client, maar meestal geeft zo'n router z'n eigen IP als gateway mee, wat dus verkeerd gaat als de DHCP-server niet tegelijk de router is)

• gjcvdijk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-04 17:48
Alvast bedankt.

Laat ik mijn vraag beter formuleren: Kan ik het modemdeel van de Etech blijven gebruiken en de Asus als router/printerserver?

Vr gr

Hans

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:51
Ja, dat kan :)

Dan zou ik even kijken of het mogelijk is om de E-Tech alleen als modem te laten dienen en niet als router, anders heb je 2x NAT en krijg je weer gezeur als je poorten wil forwarden enzovoorts :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf zoal ondernomen om hier een antwoord op te vinden? GoT is namelijk een forum voor de gevorderde computergebruiker. We willen daarom ook graag uitgebreide info zien over het hoe en wat van je eigen speurtocht. De documentatie van de apparaten omschrijft redelijk duidelijk hoe ze werken, en wat ze kunnen. De stickytopics bovenaan dit forum geven wat meer tips :) Lees de Policy - Network Troubleshooting en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door :)

Maar een concreet antwoord op je vraag: Ja, dat kan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:56
Dat kan prima, staat in de handleiding van de apparatuur hoe dat moet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.