small form factor/mini tower met 2 pci sloten?

Pagina: 1
Acties:

• fanaticjk
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-09-2006
Ik ben op zoek naar een kleine case. Qua externe bays heb ik alleen maar een 5,25 en een 3,5 bay nodig, dus een small form factor/barebone/cube-pc zou volstaan. Probleem is alleen dat deze vaak maar 1 (en dan ook nog vaak beperkt) PCI slot hebben. Ik wil er echter een geluidskaart en tv-kaart in prikken, dus ik heb 2 pci sloten nodig. En daarnaast ook een agp slot voor de videokaart (sommige barebones hebben wel 2 pci sloten, maar dan is er 1 nodig voor een videokaart).
De kasten waar ik dit wel op vind zijn dan weer towers met 2 5,25 bays en daardoor meteen weer een stuk groter.

Iemand enig idee van een kleine case die wel aan deze wensen voldoet? Overigens moet het wel een tower model zijn, geen brede/liggende desktop/htpc case.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Het is niet zozeer dat de kast zo groot word omdat er twee 5.25 bays inzitten, maar omdat er bovenop het (micro-ATX) moederbord ook nog een voeding komt te zitten. Als fabrikant kan je ook wel één 5.25 bay erin zetten, maar de kast wordt er niet kleiner door en dus zullen er héél weinig mensen die zo'n kast kopen.

iig, de zoekterm die jij wil hebben is "micro-ATX", "µATX" of "uATX" (die laatste is niet correct, maar wordt wel regelmatig gebruikt). En dan maar de verschillende sites afgaan (Alternate heeft wel een vrij breed aanbod, kijk daar eens? nope, die hebben ook niks)

[ Voor 16% gewijzigd door OnTracK op 12-11-2005 15:58 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van een Aopen H300A?

Afbeeldingslocatie: http://sphere.com.ua/photo/case/aopen/h300a.jpg

• fanaticjk
Ik had al bij Alternate gekeken, maar die hadden ook niet wat ik zocht. De Antec is wel een optie, maar feitelijk is dit dus een desktop model, dat rechtop wordt gezet. En dat vind ik zelf niet zo mooi, ik wil liever een tower.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets dat tussen een cube en een tower met twee of meer bays inzit. Maar je uitleg over de voeding klinkt wel logisch, dus ik vermoed dat er geen tussenmaat is dan. Ik zoek iig nog even verder.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fanaticjk schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:12:
Ik had al bij Alternate gekeken, maar die hadden ook niet wat ik zocht. De Antec is wel een optie, maar feitelijk is dit dus een desktop model, dat rechtop wordt gezet. En dat vind ik zelf niet zo mooi, ik wil liever een tower.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets dat tussen een cube en een tower met twee of meer bays inzit. Maar je uitleg over de voeding klinkt wel logisch, dus ik vermoed dat er geen tussenmaat is dan. Ik zoek iig nog even verder.
Wat jij zoekt is dus een Asus Terminator?

Afbeeldingslocatie: http://sosimple.co.za/simple/images/Asus-Terminator-P4-533A.jpg

Maarja, je hebt altijd 4 slots (1x AGP, 3x pci bijvoorbeeld). Of je moet echt een specifiek OEM mobo hebben.

• fanaticjk
Terw_Dan schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:43:
[...]

Wat jij zoekt is dus een Asus Terminator?

Maarja, je hebt altijd 4 slots (1x AGP, 3x pci bijvoorbeeld). Of je moet echt een specifiek OEM mobo hebben.
Je hebt inderdaad bij micro-atx 3 pci-slots, maar ging mij erom dat het er minimaal 2 zijn, veel barebones hebben er maar 1.

Ik had deze asus ook al gezien, maar volgens de info op de website van asus heeft deze maar 1 pci-slot.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:07
Ik zie nu iets heel interessants:

In verschillende kleuren, soort cube-achtige vorm. 120mm fan, kan dus behoorlijk stil zijn, want zo'n fan hoeft niet hard te draaien. Voor µATX mobo's, stevige voeding ook nog met alle kabels gesleeved. LCD'tje met de temperatuur erbij, ik vind het er behoorlijk ideaal uitzien. (je moet er wel van houden natuurlijk)

Staat ook in de pricewatch vanaf € 95,--

Je moet er dus een µATX mobo bij uitzoeken (waarin je nog een vrij brede keus hebt). Bij dit soort mobo's heb je inderdaad vaak 2 of 3x PCI, en een AGP of PCI-express slot.

Let er wel even op dat hij ongeveer net zo breed is als de gemiddelde mini-tower hoog is. Dus qua ruimte win je er niet zoveel mee (al is hij wel minder diep, ik vraag me af hoe hij er van binnen uitziet). Het ziet er, vind ik, wel beter uit dan zo'n mini-tower. Het is eigenlijk een barebone zonder de nadelen ervan (zoals; maar 2 uitbreidingssloten; zwakke / luidruchtige voeding / fans)

[ Voor 46% gewijzigd door OnTracK op 13-11-2005 12:30 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Pagina: 1