Beste router in combinatie met @home

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 13:26
Hi all,

Ik had even een search gedaan op router combinatie met een @home verbinding maar kwam alleen oude berichten tegen waar in elke keer weer naar voren kwam dat er problemen zijn met de verbinding met bepaalde type routers!
Mijn vraag is eigenlijk is dat vandaag de dag nog steeds zo of zijn de routers die tegenwoordig geleverd worden geen probleem meer voor een @home verbinding?
Zoja welke router kan ik dan het beste nemen? geen wireless en als het kan niet te prijzig is namelijk niet voor mezelf :(
Ik zat zelf aan de Linksys BEFSR41 te denken maar deze is al ff oud maar schijnt zonder problemen te kunnen werken met @home?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Bij meerdere mensen met @home heb ik een Sitecom DC-202 aangesloten en ze werken tot op de dag van vandaag vrijwel probleemloos. In de web-interface kun je gewooon voorgedefiniëerde @home instellingen selecteren.
Richtprijs is dacht ik €35,=.

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 16:04
Ik heb nog geen enkele router hier gehad die niet werkte, zolang je een hostname in kan vullen werkt het meestal wel. :)

• knorx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb er een Linksys WRK45G aan hangen (@home dus) en werkt prima, geen enkel probleem. :)

edit: WRK54G natuurlijk

[ Voor 20% gewijzigd door knorx op 12-11-2005 15:44 ]

Verwijderd

Ik heb een Asus router i.c.m. @Home, bevalt goed! Kost iets meer, maar dan heb je ook wat ;)

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 10:28
Hier een Linksys WRT54G en ook dat werkt perfect. Heb hiervoor een Sitecom DC201 gehad en ook die werkte overigens zonder problemen en heeft daarna op de kamer van mijn zus nog probleemloos zijn werk gedaan in combinatie met een Demon Express lijn. Waar je wel op moet letten (al zal dat bij @Home nog wel even gaan duren ;) ) is de maximale doorvoersnelheid van de WAN poort. Stel dat @Home straks een abonnement van rond de 10 Mbit/sec gaat aanbieden kun je daar met wat goedkopere routertjes wel problemen mee hebben. Maar dat is nu allemaal nog niet aan de orde.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-02 12:46
Ik heb zelf een WRT54G, draait prima in combinatie met @Home, had hier voor trouwens een oude 486 met FreeSCO er op en dat ging ook zonder problemen dus als het voor weinig moet is dat ook nog een oplossing natuurlijk :)

Flickr | Lego collectie

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 13:26
CamU schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:56:
Hier een Linksys WRT54G en ook dat werkt perfect. Heb hiervoor een Sitecom DC201 gehad en ook die werkte overigens zonder problemen en heeft daarna op de kamer van mijn zus nog probleemloos zijn werk gedaan in combinatie met een Demon Express lijn. Waar je wel op moet letten (al zal dat bij @Home nog wel even gaan duren ;) ) is de maximale doorvoersnelheid van de WAN poort. Stel dat @Home straks een abonnement van rond de 10 Mbit/sec gaat aanbieden kun je daar met wat goedkopere routertjes wel problemen mee hebben. Maar dat is nu allemaal nog niet aan de orde.
Doorvoer snelheid wanpoort? is de sitecom 202 nie 10/100?

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Een servertje werkt nog altijd het best.
Maar mijn WL-500g is toch wat goedkoper om 24/7 aan te laten staan en werkt prima. @home heeft standaard een probleem met het aantal verbindingen wat tegelijk gemaakt kan worden, daar zal een router niets aan kunnen veranderen. Een servertje heeft wel als voordeel dat je het dataverkeer makkelijker kan monitoren. Vooral op wat grotere netwerken wel handig.

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-01 10:28
schumi2004 schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:50:
[...]
Doorvoer snelheid wanpoort? is de sitecom 202 nie 10/100?
De 202 heeft 4 LAN poorten met een snelheid van 10/100 Mbit/sec. De WAN poort van de DC202 haalt die snelheden niet, misschien dat je er 10 Mbit/sec mee kunt halen maar dat weet ik niet zeker. Zelfs de wat duurdere routers halen die 100 Mbit/sec over WAN niet, daarvoor moet je op zoek naar professionelere apparatuur. Maar dat maakt dus normaal gesproken niet uit, want je internetverbinding is de bottleneck in deze. Pas als je verbindingen met een downstream van 8 Mbit/sec of sneller hebt zulje tegen dit soort problemen aanlopen, maar die heeft @Home op dit moment nog niet.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Linksys WRT54G werkt zonder problemen :) (inmiddels niet meer met @Home maar met Versatel trouwens). Echter waren er met de oude COM21-modems nog wel wat problemen af en toe. Van dat platform zijn ze afgestapt en hebben alle modems vervangen of zijn daar nog mee bezig ...

[ Voor 15% gewijzigd door Wouter! op 15-11-2005 02:21 ]

Pagina: 1