Toon posts:

[SBS + 2k] Pop-up met Printbevestiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk voor het printen een pop-up te genereren die nog eens extra vraagt om een printbevestiging met daarbij uitdrukkelijk de beoogde printer vermeld ?

Mensen printen hier vaak op printers in een ander gebouw.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan je niet gewoon de printdialoog zo instellen dat mensen niet op printers in een ander gebouw kunnen printen :?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:21:
Kan je niet gewoon de printdialoog zo instellen dat mensen niet op printers in een ander gebouw kunnen printen :?
en als de mensen nu besluiten in een ander gebouw te gaan werken ?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

I rest my case :). Bij mijn vorige werkgever hadden we hetzelfde probleem. Als mensen op de verkeerde printer afdrukken is dat meestal omdat ze niet weten dat die ergens anders staat (al kunnen ze natuurlijk altijd verkeerd geklikt hebben). Van zodra ze doorhebben welke printer waar staat (transparante naamgeving kan hier helpen) gaat dat al een stuk beter.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:24:
I rest my case :). Bij mijn vorige werkgever hadden we hetzelfde probleem. Als mensen op de verkeerde printer afdrukken is dat meestal omdat ze niet weten dat die ergens anders staat (al kunnen ze natuurlijk altijd verkeerd geklikt hebben). Van zodra ze doorhebben welke printer waar staat (transparante naamgeving kan hier helpen) gaat dat al een stuk beter.
Die transparante naamgeving hebben we, maar het is vaak dat ze gewoon op het afdruk icoontje klikken en dan rolt hij er op de verkeerde printer uit.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je kunt natuurlijk aan de hand van de werkstationnaam of OU in de Active Directory in het inlogscript de juiste printers (die in de buurt staan) een mapping geven. Dan wordt bij inloggen op een ander systeem automagisch de printopdracht door de dichtstbijzijnde printer uitgevoerd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even welke Windows versie het hier over gaat cfr. de Windows Operating Systems Policy aub :)

Verwijderd

Topicstarter
MissingDog schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:38:
Je kunt natuurlijk aan de hand van de werkstationnaam of OU in de Active Directory in het inlogscript de juiste printers (die in de buurt staan) een mapping geven. Dan wordt bij inloggen op een ander systeem automagisch de printopdracht door de dichtstbijzijnde printer uitgevoerd.
Ja ik weet dit, maar dit is veel te bewerkelijk voor in onze situatie. Ik ben al tevreden met een popup

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:41:
Vertel even welke Windows versie het hier over gaat cfr. de Windows Operating Systems Policy aub :)
Het gaat om small business server icm w2k werkstations.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Titeleditje per het WOS policy.

Gaat het met name om Office (incl. Outlook)? Dan kan je daar macro's maken die dat doen. Idem andere apps. Anders kom je afaik aan het aanpassen van drivers en dat lijkt me een brug te ver.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:52:
Titeleditje per het WOS policy.

Gaat het met name om Office (incl. Outlook)? Dan kan je daar macro's maken die dat doen. Idem andere apps. Anders kom je afaik aan het aanpassen van drivers en dat lijkt me een brug te ver.
Nee eigenlijk zou dit met alle programm's moeten kunnen, drivers aanpassen is geen optie.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:00
Hebben je printers geen fetch optie? Zodat je een eigen mailbox kunt maken per gebruiker. Deze kan dan gewoon naar een willekeurige printer lopen en zijn documenten printen. Dit hebben o.a. sommige Oce printers.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-03 14:00
Met office kun je in de werkbalk het standaard print icoontje vervangen door een icoontje dat het print-dialoog laat zien (in plaats van het naar de default printer te laten sturen). Verder ben ik het met MissingDog eens, dat dat eigenlijk de beste methode is. Maar dat kan inderdaad wel wat werk opleveren.

Het is in ieder geval een idee om bij de printers ook de "Location" in te vullen, dan kunnen mensen in het dialoog in ieder geval zien om welke printer het gaat. Verder misschien de printernamen een duidelijke verwijziging naar de locatie meegeven (bijvoorbeeld: "Locatie A: HP Laserjet" en "Locatie B: HP laserjet".

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 16:37
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:45:
[...]

Ja ik weet dit, maar dit is veel te bewerkelijk voor in onze situatie. Ik ben al tevreden met een popup
Wat is er te bewerkelijk aan om dit met een loopback policy aan organizational units voor computers te koppelen?

code:
1
2
Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")
WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\Server1\Printer1"

Hierin defaultprinter aanpassen aan gebouw waar computers staan.
Pagina: 1