Toon posts:

[XP] OEM activeren met geldige key

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc'tje "van den aldi" staan (Medion dus) met OEM-versie van XP. Dus met geldige key en zo.
Nu heb ik het moederbord vervangen en xp helemaal herïnstalleerd. Zoals verwacht vraagt ie om activatie. Heb dan maar direct gebeld naar Microsoft en nieuwe activatie-code gekregen en windows draaide weer zonder probleem.
Nu had ik gelezen (hier op het forum) dat ik die activatie-toestanden kon overslaan als ik bij een nieuwe herinstallatie in veilige modus opstartte en het bestandje wpa.dbl terug in de map system32 kopieerde. Gewoon uit nieuwsgierigheid heb ik dat eens geprobeerd.
Bij mij lukt dat dus niet (zou hier anders geen vraag stellen). Na het opstarten vraagt ie gewoont erug om te activeren. Nu is het probleem wel simpel op te lossen: ik bel gewoon terug naar windows en die geven mij opnieuw een nieuwe installatiecode en ik ben weer vertrokken.

Maar ik wou gewoon even vragen: weet er iemand waarom dat niet werkt met dat wpa.dbl bestandje?

Ik moet nu en dan weer een herïnstallatie doen omdat ik zo'n "foefelaar" ben. Ik lees ergens iets op een forum (zoals dit) en ik probeer het eens en soms loopt dit wel eens verkeerd af ;) Maar zo leer ik bij wat ik volgende keer niet meer mag doen :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik moet nu en dan weer een herïnstallatie doen omdat ik zo'n "foefelaar" ben. Ik lees ergens iets op een forum (zoals dit) en ik probeer het eens en soms loopt dit wel eens verkeerd af ;) Maar zo leer ik bij wat ik volgende keer niet meer mag doen :)
offtopic:
Inderdaad leerzaam \o/ (en leuk).

Een activatie backuppen werkt afaik alleen als alles hetzelfde is gebleven (hardware, partitiegegevens, etc).
Edit: een format verandert de zaak dus al, dit i.t.t. een del *.*

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 12-11-2005 13:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is alles hetzelfde gebleven. Het enigste dat verandert, is de hoeveelheid gegevens op de harde schijf (wat redelijk normaal is na formateren), voor de rest blijft alle hardware hetzelfde.
Ik had dus eerst die activatiecode gekregen en dan paar weken later gelezen over dat wpa.dbl bestandje en dat eens geprobeerd.
Ik heb nog iets vergeten denk ik. Als ik dat bestandje gekopieerd heb en heropstart, krijg ik de melding "u moet windows eerst registreren vooraleer u zich kan aanmelden. wilt u dit nu doen?"

Ik krijg ergens eht gevoel dat ik dus windows niet alleen moet activeren maar ook registreren en dat het kopiëren van het bestandje dan wel zou werken.
Mocht het een domme vraag zijn, ik heb het gezegd: ik ben aan het bijleren é :)

Heb ook al ergens gelezen van Norton Ghost. Als ik nu windows herïnstalleer (en activeer) en nog paar programma's die ik altijd terug installeer (gebeurt nu automatisch door unattended xp, hier geleerd op forum :) ) en ik maak een image via Ghost, is alles daar dan in inbegrepen zoals die activatie en toestanden? Indien ja, kan ik me gaan verdiepen in Ghost en nog beetje bijleren

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ja dat kan wel.

Als je hardware vervangt, of Windows opnieuw installeert, dan zijn bepaalde unieke codes veranderd. Bijvoorbeeld de sid's :) Dan is de activatie niet te backuppen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters