Toon posts:

Loopt vast tijdens games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Een vriend van me heeft last van het volgende probleem:

Een paar weken terug kon hij battlefield 2 met zijn Ati Radeon 9600 Sapphire Atlantis op medium spelen liep allemaal wel lekker maar sinds nu gaat dat niet meer. Ook heeft hij de demo van FEAR gedownload, vele tweakguides doorgenomen maar het probleem blijft. Vaak krijgt hij artifacts of freezes of ook nog VPU recover berichten. Aan de temperatuur kan het denk ik niet liggen want deze zijn van CPU, MOBO en HD rond de 30 graden.

Wat wij hebben geprobeerd:
Nieuwste catalyst drivers van ATI
AGP voltage op normaal
Mouse Drivers (mx518)
MOBO drivers
AGP snelheid van 8 naar 4x
Vernieuwingsfrequentie van 75 naar 70 of naar 60 Hz

Specs:

Moederbordnaam ASRock P4VT8 (5 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM, Audio, LAN)
Systeemgeheugen 1024 MB (PC2700 DDR SDRAM)
Video kaart SAPPHIRE RADEON 9600 ATLANTIS (256 MB)
CPU Intel Pentium 4, 2600 MHz (13 x 200)
Voeding Codegenn 400Watt

Ik hoop dat dit genoeg informatie is.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Eigenlijk draag je je eigen oplossing al aan, je vriend krijgt artifacts. Dit duidt imo op oververhitting van core/geheugen. Kun je de temps van de kaart ook uitlezen? Draait de videokaart koeler nog snel genoeg? Wordt het koelblok goed warm/heet? (van de vid kaart).

[/edit] Ik lees net dat het agp voltage op normaal is gezet. Was dit voorheen niet zo? Overclocked? >> want dan kan de core door oververhitting dood aan het gaan zijn..

[ Voor 25% gewijzigd door RmanX op 12-11-2005 21:01 ]

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Verwijderd

Topicstarter
hij stond eerst op high, maar nu op normal de kaart is niet overclocked omdat deze locked is.. maar we hebben et waarsch al opgelost door ati 4.8 drivers te downloaden, en daarmee loopt fear prima op, alleen wel goed settings zetten, anders gaat de pc rebooten.. heb het gespeeld en loopt prima

edit: hoe lees je je temp af van je vidkaart, (blauw sensoortje oid?) Kan het niet zien bij everest of SANDRA..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 23:53 ]