Het vintage RPG topic

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
Met al het aankomende console geweld (Xbox360/PS3/Revo) en de hedendaagse flashy graphics, zijn er nog gamers die oude RPGs spelen? Op dit moment want daar is het topic voor bedoeld voor wat je nu speelt van oude RPGs niet om te praten over FF VII die je vroeger zo tof vond.

Ik ben momenteel bezig met Star Ocean 2 voor de PSX en heb verhaallijn van Claude bijna uitgespeeld (moet nog ff level uppen voor de eindbossen bij Friental). Het skill systeem en battle systeem is super cool en ook de verhaallijn is bijzonder. Het spel had me direct hooked i.t.t. FF IX.

Hierna ga ik waarschijnlijk beginnen aan Chrono Cross of Dragon Warrior VII of FF VI.

Ik vind de old skool 2d/3d sprites RPGs nog steeds erg leuk! Wie speelt er nu nog steeds vintage RPGs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb naar aanleiding van een ander topic op GoT Final Fantasy VII weer eens geïnstalleerd op m'n Windows ME gamebak (AMD XP 1700+ met een S3 Savage 3D icm Voodoo 2 kaart om de oude spellen goed te draaien :P).

Eigenlijk heb ik dit spel al vaak uitgespeeld, de weapons verslagen, alle speciale materia verzameld, gouden chocobo, ...

Alleen alle finale limit breaks heb ik nog niet gedaan. Ik haalde ze alleen van de drie mannetjes waar ik toen mee speelde :) Ik ga nu voor alles gaan. Het enigste waar ik een beetje tegen opzie is Ruby Weapon. Daar was ik toendertijd wel even mee zoet maar misschien gaat het nu een pak vlotter. Ik ben ook weer wat ouder en wijzer geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

* Anoniem: 63800 trekt fallout 1 maar weer eens uit de kast en vandal hearts

ff de oude laptop aan en de psx en ik kan lekker bezig heerlijk die turnbased games kan je een hoop van tegelijk doen d-:

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 12-11-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Cyphax

Moderator LNX
Ik ben momenteel bezig met Final Fantasy VII. De eerste keer overigens, ben een beetje laat dus. :P
Maar beter laat dan nooit: ik ben zelfs nog op CD1 bezig, maar wat een gaaf spel zeg. Dat ik dat niet eerder heb bedacht. :)
Hierna wil ik Chrono Trigger eens helemaal uitspelen. Ik ben er eerder wel ver mee gekomen maar hield op gegeven moment toch op.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Ik ben FFVI nog eens aan het spelen, de PSX remake dan wel he. Ik heb de SNES versie ook wel liggen maar als er een Engelse variant is ga ik geen Japanse meer spelen :) ECHT oude RPG's speel ik ook nog regelmatig voor de lol, dan denk ik aan Ancient Ys Vanished Omen en Xak, Rising of the Red Moon...spellen die weinig mensen kennen.

De Ys serie van Falcom is sowieso wel een aanrader voor mensen die van old skool RPG's houden! Konami heeft nu eindelijk een deel in het Engels naar Europa gebracht (YS VI op de PS2/PSP). Ik hoop dat Ys VII, the Oath in Felghana ook naar Europa komt, dat is in principe een remake van Ys III (die wel op de SNES is uitgebracht trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 2557 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 17:58:
Ik ben FFVI nog eens aan het spelen, de PSX remake dan wel he.
Hoe bevalt die? Ik krijg 'm binnenkort binnen (gekocht op ebay). Maar heb nu dus bijna Star Ocean 2 uit ga hierna denk ik eerst Dragon Warrior/Quest VII spelen om beetje te leren kennen ivm Dragon Quest VIII die "binnenkort" voor de PS2 verschijnt.
ECHT oude RPG's speel ik ook nog regelmatig voor de lol, dan denk ik aan Ancient Ys Vanished Omen en Xak, Rising of the Red Moon...spellen die weinig mensen kennen.

De Ys serie van Falcom is sowieso wel een aanrader voor mensen die van old skool RPG's houden! Konami heeft nu eindelijk een deel in het Engels naar Europa gebracht (YS VI op de PS2/PSP). Ik hoop dat Ys VII, the Oath in Felghana ook naar Europa komt, dat is in principe een remake van Ys III (die wel op de SNES is uitgebracht trouwens).
Falcom is toch al vanaf de MSX scene? De beste oude semi-RPG vond ik nog altijd SD Snatcher (Solid Deform Snatcher, echt brilliant!) op de MSX.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 12-11-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Anoniem: 69767 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:01:
[...]

Hoe bevalt die? Ik krijg 'm binnenkort binnen (gekocht op ebay). Maar heb nu dus bijna Star Ocean 2 uit ga hierna denk ik eerst Dragon Warrior/Quest VII spelen om beetje te leren kennen ivm Dragon Quest VIII die "binnenkort" voor de PS2 verschijnt.
Prima tot nu toe, FFVI is dan ook wel 1 van mijn favorieten uit de serie.
Falcom is toch al vanaf de MSX scene? De beste oude semi-RPG vond ik nog altijd SD Snatcher (Solid Deform Snatcher, echt brilliant!) op de MSX.
Het is Super Deform Snatcher. SD is een bekende Japanse anime stijl ;) En ja SD-Snatcher was geweldig, het is dan ook een Hideo Kojima game (wereldberoemd geworden door Metal Gear Solid), net zoals de MSX spellen Penguin Adventure, Snatcher, Metal Gear en Metal Gear 2: Solid Snake. En inderdaad, ook Nihon Falcom is begonnen op de MSX. Ys 1, 2 en 3 alsmede Dragonslayer I t/m 6 zijn op de MSX verschenen. Dragonslayer is daarna doorgegaan als twee spin-off series: Legend of Heroes (verschijnd binnenkort ook op de PSP) en Xanadu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:07

White Dust

PlaneScape: Torment

PlaneScape: Torment... need I say more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

hmz kom net beneath a steal sky tegen en sam &max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 63800 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:11:
hmz kom net beneath a steal sky tegen en sam &max
Grappig ik denk dat jij de startpost niet gelezen hebt...
Ik ben zojuist begonnen aan Dragon Quest/Warrior VII, iemand nog meer gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Swords and Serpents op de NES! Vorig jaar weer een hele tijd verslaafd aan geweest. :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-07 19:58

Bejit

Svenska Faderland

Ben laatst weer begonnen met Diablo 1.

Blijft toch een keigoed spel

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Even weer kotor 1 spelen :P.

Tja je moet van starwars houden maar zelfs zonder dat is de game geweldig met een lumineus(:+) verhaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Starchild schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:01:
PlaneScape: Torment... need I say more?
Die ben ik nu ook aan het spelen. Volgens mij schiet ik al lekker op, maar het is wel een hele gave RPG. Ik zie er eigenlijk een beetje tegenop om 'm uit te spelen...
Pagina: 1