[Line 6 POD XT + RiffWorks] Knetterend geluid bij opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019
Sindskort heb ik een POD XT, een gitaar modeling kastje van Line6. Met behulp van het pakketje RiffWorks icm de POD kan je je riffs opnemen. De gitaar is dan aangesloten op de POD en de POD via USB op de PC.

Nu heb ik het een en ander opgenomen en merkte dat er door het gitaargeluid ook heel veel pop en kraak geluiden zaten. Ik heb toen de gitaarkabel vervangen en zelfs iets opgenomen zonder dat er een gitaar of gitaarkabel in de POD zat. Toen kreeg ik weer allerlei gekraak, wat zoals je kan begrijpen, zeer storend is.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Je zou kunnen denken de POD, maar wanneer ik iets opneem heb ik mijn koptelefoon ook op de POD aangesloten en klinkt het allemaal kraakhelder. Zou het iets met USB kunnen zijn?

thunderstruck

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Is je pc ook geaard?
Dit verschijnsel lijkt namelijk veel op een niet geaarde pc.

• Chandler479
Hmm, je bedoelt als in aangesloten op een niet geaard stopcontact? Dat kan kloppen ja. Is er een manier om zonder een ander stopcontact toch mn pc te aarden?

thunderstruck

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 10:44

TiMMieJ

PSN: Orixez

Span een aarde draad van je pc naar een geaard onderdeel in huis.
Denk bijvoorbeeld aan een verwarmingsradiateur die zijn geloof ik altijd geaard.

• Chandler479
Ok dan, aan zoiets dacht ik zelf ook. Maakt het uit aan welk onderdeel van de pc ik een draad naar de verwarming span? Bijvoorbeeld de een metaal gedeelte van de kast?

thunderstruck

• Chandler479
Ik heb de pc weten te aarden, helaas zonder positief resultaat. Ik heb na een week een mail gekregen van Line6 support. Zij meldden mij dat het probleem in mijn USB controller ligt. De chipset hiervan bevat een fout.

[klik]

Ik zal van de week even zo'n kaartje bij de Mediamarkt vandaan halen en erin rammen. Ben persoonlijk, zeer benieuwd.

thunderstruck

• Chandler479
USB kaart gescoord, doe hem erin. Werkt mn muis niet meer, kreeg de melding dat hij hem niet meer herkende. Ding in ander pci slot gepropt en hij deed het weer.

Gelijk even getest natuurlijk en hij doet het nu, zonder ruis en kraak. Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de testsessie [1.81 MB mp3]

thunderstruck

Pagina: 1