internet kapt er mee na veel downloaden

Pagina: 1
Acties:

• markkl
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 13:38
ik heb een linksys BEFSR41 router met nieuwste firmware en een alcatel speed touch home modem die vrij oud is.
nou als ik een poos download op nieuwsgroepen valt mijn internet uit.
bij me router status staat dan gewoon disconnected en bij ip 0.0.0.0
pas als ik me router reset doet die het weer.
weet iemand wat de probleem kan zijn ?
mischien de oude modem die is zo'n 5 jaar oud.

edit
volgens mij moest deze in "Network Troubleshooting" foutje

[ Voor 9% gewijzigd door markkl op 12-11-2005 12:41 ]

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik gebruikte precies dezelfde apparatuur als jij hebt, en daarmee had ik hetzelfde probleem.
Vooral bij hevig internetgebruik door de verschillende pc's (limewire, usenet enz..) viel die elke keer uit. Ik heb ook verschillende firmware's gebruikt, maar geen enkele verhielp het probleem.

Mijn oplossing was door een nieuw modem/router te kopen :)
Ik heb de WAG354 gekocht, deze heeft een modem/router/wireless ingebouwd en werkt als een tierelier :) Al weken uptime, ook bij hevig internet verbruik.

• markkl
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 13:38
zou een nieuwe modem ook gewoon helpen ?
heb ook een andere router getest de WRT54G zelfde router als de andere maar dan met WIFI die ik normaal gewoon als switch gebruik maar die deed het zelfde

[ Voor 67% gewijzigd door markkl op 12-11-2005 13:29 ]

Verwijderd

Nou zoals hierboven al gezegt was, denk ik eerder dat het aan je router ligt aangezien je om één of andere reden je lease niet houd en je wordt "gedisconnect" van je router en niet van je modem.

Correct me if i'm wrong

Verwijderd

TS, heb dezelfde router gehad, is een rampending. Je kan nieuwste firmware proberen, maar anders zou ik gewoon een nieuwe halen- de nieuwe linksysjes zijn geweldig- WAG354G hier- nog geen enkel probleem.

Verwijderd

Welke versie van de BEFSR41 heb je eigenlijk? Nouja, eigenlijk maakt dat niet eens zo heel veel uit, want alle versies zijn brak. Ik ben zelf de ongelukkige eigenaar van een v3, en geen van de firmwares is stabiel. Ik ga eens kijken of ik hem terug kan sturen onder het motto 'werkt niet', maar ik ben bang dat ik dan een even brakke teruggestuurd krijg en er dus niks mee opschiet.

Verwijderd

Heb zelf ook een hele tijd met dezelfde linksys en speedtouch zitten rommelen. Bij mij was het opgelost toen ik een ander modem (een Zyxel toen) eraan geplugged had, maar die syncte wel om de een of andere reden een stuk lager (zo'n goede 800 kbps), maar ja, het werkte wel..

Nieuwe router is overigens ook geen luxe. Het is werkelijk de slechtste router die ik ooit heb gehad en denk ook eigenlijk dat hij al geruime tijd op de vuilnisbelt ligt.. :P

Deze combinatie werkt hoe dan ook niet, dus bespaar jezelf de frustratie om het proberen op te lossen en koop een nieuwe.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb bij mijn Linksys WRT54 hetzelfde gehad toen ik KAI firmware draaide, draai nu andere firmware en heb er geen last meer van

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
Ook ik had dat probleem met mijn WRT54G (v2) in combo met een E-Tech ADSL-modem.
Performance zakte af en toe helemaal weg naar zo'n 10-15 Kb ipv de 330 Kb die ik meestal haal.
Regelmatig dit probleem bij E-Tech aangekaart maar die hadden zoiets van "probleem is ontstaan NA introductie van de Linksys in het netwerk, dus......"
Dan maar met Linksys gebeld. Meteen gaven ze me iets om te proberen --> MTU size op de Linksys naar beneden brengen. Ik had alle componenten geconfigurrerd met een MTU size van 1500. Linksys stelde voor om deze op de Linksys te verlagen naar 1404. Mocht dat niet helpen werd me al meteen een alternatief geboden, halveren van de FRAG en RTS waarden (naar 1250 en 1220 respectievelijk). Dit laatste bleek bij mij niet noodzakelijk. Na het verlagen van de MTU size heb ik geen problemen meer (2 weken nu), terwijl ik eerst soms wel 2 maal per dag mijn modem moest resetten.
Hoop dat dit bij jullie ook wil werken. Suc7.

[ Voor 3% gewijzigd door rvnieuwh op 18-11-2005 15:21 . Reden: typo's ]

Pagina: 1