Toon posts:

[Shuttle Barebone/SilentX PSU] SB61G2 start niet met SilentX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een externe firewire/usb2 externe HD-behuizing gekocht. op usb2 werkte deze perfect. later sloot ik deze behuizing aan via firewire en barebone klapt eruit, niets meer. Wanneer ik de Shuttle SB61G2 V3 op lichtnet aansluit gaat het interne ledje op moederbord branden. Na het indrukken van powerbutton brandt het blauwe lampje heel even en dan einde oefening.
Wanneer ik een QTEC 550W/ flappie wappie ATX-PSU aansluit op de barebone draait het systeem als een zonnetje. Mijn conclusie was dan ook SilentX PSU kapot. Nou heb ik een nieuwe besteld. Ik sluit de nieuwe SilentX aan en NIETS!!!. Ik denk die eikels hebben mij een kapotte gestuurd.Ik heb de PSU terug gestuurd naar shop.
Nu krijg ik een hagelnieuwe PSU binnen en wat denk je niets!! Zelfde probleem; interne ledje op moederbord brandt. Na het indrukken van powerbutton brandt het blauwe lampje heel even en dan weer einde oefening.
ik heb de oude/'kapotte' SilentX op mijn P4-server aangesloten en wat denk je; deze doet het. De PSU draait al een week!!

Hoe kan dit nou?! afzonderlijk draaien de componenten ok, maar samengesteld niets. Deze combinatie hoort bijelkaar! Voor mij zit hier geen logica in. :9

What next?

Verwijderd

Topicstarter
Bump!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer nogmaals die Q-Tec eens en laat die gewoon een paar dagen aangesloten zitten. Als ie het dan blijft doen, zullen we kijken naar een oplossing. Want het komt vaker voor dat ie het dan weer 1 keer doet en daarna niet meer. Wat ook mogelijk werkt, is de stekker van de SilentX eruit halen, de computer 'aanzetten' (zodat ie volledig ontlaadt), 10 minuten wachten, stekker er weer indoen en weer proberen. Het komt vaker voor, dat het dan opeens wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
die QTEC draait al een paar weken op mijn barebone. Eergisteren ATX-PSU opnieuw aangesloten na fiasco van nieuwe SilentX-PSU. De SilentX's doen namelijk helemaal niets! Ik weet als een P4-systeem geen 12V via 4polige stekker krijgt gevoed, dat de sympthomen ongeveer het zelfde zijn. 8)7

<edit> Ik zal toch ff dat idee van ontladen checken</edit>
<edit> SilentX na een half uurtje aangesloten. Maakt niets uit, werkt nog steeds niet</edit>

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 11:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij hier ff mee helpen. Ik ben een redelijke techneut, echter voor mij zit in dit probleem geen logica.