Toon posts:

7800GTX TOP & 3dmark05 crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg er maar geen antwoord op in het generale topic, dus dan maar een eigen, ik zit hier behoorlijk mee in de knoei en ik weet niet wat ik moet doen.. Ik wou net half life 2 the lost coast op starten en toen had ik ook alleen maar zwart beeld :? terwijl ik in Windows gewoon strak en normaal beeld heb..

Ik ben zojuist tegen een vreemd probleem aangelopen

Ik heb een systeem in elkaar gezet met onderstaande specs:

- Asus A8N Sli Premium
- A64 4000+ San Diego
- Asus 7800GTX TOP
- Corsair 512x2 TWINX PC3200C2Pro / leds
- Tagan 480watt voeding

Wanneer ik na een verse Windows XP install 3dmark05 patched 1.20 ga draaien gaat hij na een aantal tests automatisch terug naar Windows en is het scherm kaal, hij breekt 3dk5 dus halverwege af en ik zie niets geen results of 3dmark meer open staan in Windows..

Heeft iemand dit probleem wel eens eerder gezien of heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Drivers: 81.85 WHQL
DirectX: 9.0C
OS: WinxpPro zonder SP 1 .. maar dat mag nog niets uitmaken na mij mening
Kaart is netjes rond de 40graden

Verwijderd

Topicstarter
Ook wanneer ik games start bijv. Half life 2, zie ik geen logo's die je normaal ziet van Valve / HL2 bij het opstarten van de game.. Vervolgens gaat hij nu wel naar de game zelf maar leuk is anders :?

Ik heb nu poort 2 van m'n videokaart gebruikt die van DVI naar VGA gaat, en 3dmark lijkt hij nu te doorlopen met 8579 punten, standaard, niets overgeclocked..

Toch blijf ik het vreemd vinden :?

Verwijderd

ik zou even nakijken of je wel de nieuwste drivers hebt van je 3D kaart !
kijk ook even bij windows update en dat je directx 9.0c hebt.

normaal gezien zou hij het dan moeten doen

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-07 11:03

Pimmuz

Roar

Doe eens een clean install en dan wel sp2 erop met ingebakken dx 9c

Het is zowiso echt stom om xp zonder service pack te draaien maar hopelijk snap je dat zelf ook wel...

Ik adviseer je ook niet om de 81.87 te gaan gebruiken zijn beta namelijk vooralsnog.

@ Goddie:

Lees wat TS zegt 81.85 zijn de nieuwste offi drivers dus geen opties gaan noemen waar hij niks aan heeft..

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu incl. directx9,0c, en SP 1 voor winxp pro, dus dat zit allemaal wel goed.

3dmark gaat ook goed, echter bij het starten van een game krijg ik geen begin titelscherm, bijv zoals bij halflife je dat ventje met die valve in z'n oog ziet.. ik hoor wel het geluid maar ik zie verder niets.
Druk ik vervolgens op spatie, wat je normaal doet om het voorstukje over te slaan dan zie ik wel gewoon de gameopties en kan ik gaan gamen..

Lekker ligt dit me toch absoluut niet :(

Verwijderd

juaNto schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:35:
Doe eens een clean install en dan wel sp2 erop met ingebakken dx 9c

Het is zowiso echt stom om xp zonder service pack te draaien maar hopelijk snap je dat zelf ook wel...

Ik adviseer je ook niet om de 81.87 te gaan gebruiken zijn beta namelijk vooralsnog.

@ Goddie:

Lees wat TS zegt 81.85 zijn de nieuwste offi drivers dus geen opties gaan noemen waar hij niks aan heeft..
hmz whops. niet gezien.. soz i guess ..........

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:58:
Ik draai nu incl. directx9,0c, en SP 1 voor winxp pro, dus dat zit allemaal wel goed.

3dmark gaat ook goed, echter bij het starten van een game krijg ik geen begin titelscherm, bijv zoals bij halflife je dat ventje met die valve in z'n oog ziet.. ik hoor wel het geluid maar ik zie verder niets.
Druk ik vervolgens op spatie, wat je normaal doet om het voorstukje over te slaan dan zie ik wel gewoon de gameopties en kan ik gaan gamen..

Lekker ligt dit me toch absoluut niet :(
SP1 ? zet er maar SP2 op dacht ik zo...
Pagina: 1