[MCE 2005] ATI IGP overscan tril in beeld

Pagina: 1
Acties:

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een raar probleempje......
Ik heb een onboard ATI Radeon 9100 Integrated Graphics (Pundit-R), daar de laatste Catalyst drivers (5.11 voor MCE) ge-installeerd. Dat werk allemaal als een trein op zich, ik kan u ook eindelijk de PAL resolutie in de driver instellen zonder Powerstrip. Er hangt dus een TV (CRT 4:3) aan de PC.
Echter als ik overscan in de ATI driver selecteer (anders zwarte randen), dan krijgt mijn desktop (en dus alles wat ik er op draai, ook MCE) een soort 'tikje' (verspringing) zo nu en dan.....je ziet het beeld eigenlijk een beetje verspringen ahw. Er zit geen regelmaat in, en als je rechtsonder op het scherm kijk, dan lijkt ie af en toe een beeldlijn te missen.
Al met al best storend. Als ik de overscan uitzet verdwijnt de 'tik' en geeft ie een prima strak beeld, maar ik wil dus die zwarte randen weg hebben......

Weet iemand hoe dit komt? En hoe ik het kan oplossen?

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Echt niemand een tip of bekend met dit probleem? (al heb ik maar een zielsverwant :P )

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Geen idee.
Zelf heb ik even een off topic vraagje aan jou ;
Krijg jij tv + scherm tegelijk aan de praat in bijvoorbeeld dual view? of kan de 9100 IGP dat gewoon niet?