laptop fans/coolers, waar koop je ze?

Pagina: 1
Acties:

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik heb mijn laptop eens opengeschroefd om eens te stoffen en te kijken wat voor een fan erin zit. Het maakt nogal een enorme herrie, zo'n ijzerachtig geluid alsof de koelkast aanslaat. Dit irriteert me enorm want het is zeker geen wind geluid, mijn bureauventilator in de zomer maakt minder lawaai :X
Ik ben dus bij winkels langsgeweest en op het net zitten neuzen maar ik kan dus niks vinden. Het enigste antwoord is dat ze HP wel kunnen bellen :z maar dat is duur en maakt waarschijnlijk ook weer herie. Heeft iemand enig idee of ze dit soort dingen los verkopen in een silent versie :? het lijkt me niet zo'n goed idee om zelf met wat knip en plakwerk het 1 en andere in te bouwen :) Een keer een apple powerbook gebruikt, geen enkel geluid en dat wil ik ook :P

Het is dus echt een hele kap waarin dat ding zit verwerkt :(

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/fan1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/leone/fan%202.JPG

Ik had trouwens maar 2 schroefjes over toen ik klaar was, niet slecht

[ Voor 8% gewijzigd door BARACUS op 12-11-2005 01:28 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

geen kans,

die hebben ze voor deze laptop laten maken

check ebay en andere online zaken,

Kost je bijna niets >:) :
(voorbeeld)

http://cgi.ebay.nl/HP-Omn...ZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem

[ Voor 67% gewijzigd door Pixal op 12-11-2005 01:57 ]

• BARACUS
Hmm maar dan krijg dezelde fan en ik weet niet of deze nu gewoon versleten is of dat het altijd zo was. Ik zie zo snel ook geen fan voor mijn type staan. Zal een druppeltje olie/lagersmeer oid helpen want het klinkt gewoon als ijzer op ijzer :/ Ik zit nog te denken aan zo'n cooling dienblad maar dat is geen echte oplossing natuurlijk.

Hp heeft ze voor ongeveer 50 euro, koopje vergeleken met 512mb geheugen voor 600+ euro 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door BARACUS op 12-11-2005 03:45 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

BARACUS schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 03:02:
Hp heeft ze voor ongeveer 50 euro, koopje vergeleken met 512mb geheugen voor 600+ euro 8)7
Wie koopt er nu geheugen bij HP? Ik heb het gewoon bij een winkel gekocht. Scheelt enorm.

ARME AOW’er

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Makkelijkste en goedkoopste is even smeren. Stickertje eraf en een druppeltje olie erin, doet wonderen.

Verwijderd

ik zou het imo echt niet veranderen.. ik neem aan dat het voor een reden erin zit.. mijne maakt ook een herrie maar heb liever herrie dan een doorgebrande cpu of wat dan ook..

misschien wel even hp bellen om te vragen wat je opties zijn.. iig niet zelf wat kopen en erin zetten lijkt mij ;)

• BARACUS
Guardian Angel schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 08:54:
[...]

Wie koopt er nu geheugen bij HP? Ik heb het gewoon bij een winkel gekocht. Scheelt enorm.
Ik in ieder geval niet :P maar als fabrikant raden ze dit wel aan. Ik kan me voorstellen dat je precies hetzelfde geheugen wilt en veilig als klant daar wilt bestellen. Een heel nieuw toetsenbord kost dan weer 20 euro wat ik niet duur vind incl. verzendkosten :) Ik wilde alleen even de aso prijs vertellen :/
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:27:
ik zou het imo echt niet veranderen.. ik neem aan dat het voor een reden erin zit.. mijne maakt ook een herrie maar heb liever herrie dan een doorgebrande cpu of wat dan ook..

misschien wel even hp bellen om te vragen wat je opties zijn.. iig niet zelf wat kopen en erin zetten lijkt mij ;)
Als ik iets vind met dezelfde vorm dat fluisterstil draait dan wil ik het wel proberen >:) Ik zal eerst wat smeering proberen dat kost helemaal niks :Y)
Pagina: 1