Toon posts:

[XP] Bureablad opgeruimd, bestand kwijt!*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bureaublad opgeruimd en nu stond er dus nog een bestand op dat ik nodig had.Een Excel bestand om precies te zijn.

Ik heb dit proberen terug te halen met een databack programma. Nu heb ik hem hiermee terug gehaald maar nu is dit gehele bestand helemaal beschadigd als ik hem open. Ook met de optie herstel doet hij niets in office.

Nu is mijn vraag weet iemand waar alle bestanden zijn gebleven na het opruimen van je bureaublad. In ieder geval niet in de prullenbak :s en is er een andere manier om je bestanden terug te krijgen of misschien een andere manier hoe je de bestanden kan repareren.

Besturingssysteem: Windows Xp Service Pack 2
Gebruikte Software: Microsoft Office 2003, Get Data Back NTFS

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 21:06

Acheron

updatepack.nl

EDIT:

De Bureaublad opruim wizard bemoeit zich volgens mij alleen met de snelkoppelingen. De bestanden blijven dan wel op de harde schijf staan. Ik zou zeggen druk op Win-F en begin met zoeken :)

[ Voor 78% gewijzigd door Acheron op 12-11-2005 00:35 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:00
haha :)

ontopic: bedoel je met die wizzard? Die maakt een mapje aan op je bureaublad genaamd unused desktop items.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal zelf al geprobeerd? Dat nieuwe mapje op de deskop je nog niet opgevallen? En in zet ook nog even [XP] in de topictitel, zodat deze voldoet aan de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik allemaal zelf heb geprobeerd? Ik heb heel internet afgezocht en de hele GOT afgezocht.

Ik heb bureablad opruimen gedaan bij eigenschappen!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dan al eens in dat mapje gekeken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mapje? Ik heb alleen nog de standaard icons staan!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

Reptile209

- gers -

Okee, de TS heeft dus zelf het bestand gewist (zonder buroblad-opruim-wizzards erbij).

Als hij niet meer in de recycler staat en een data-recovery progsel komt niet verder dan een beschadigd bestand, denk ik dat je pech hebt. Want je bestand is of (deels) overschreven bij het installeren van je recovery programma, of het is (verder) verprutst door Excel in een poging het te herstellen.
Ik hoop dat je een backup had, maar ik vrees het ergste :). Regel 1 bij het ongedaan maken van verwijderen/formatteren/etc. is dat je *niets* op dezelfde schijf wegschrijft totdat je een image ervan hebt gemaakt om daarop te testen. Want als er een clustertje overschreven wordt tijdens een installatie of een recoverypoging, ben je de sjaak.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1