Windows 98 herstart zichzelf...

Pagina: 1
Acties:

• joerds
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-12-2024
Beste mensen,

een probleem met mijn pc. Ik heb een oude 200 Mhz. pc met Windows 98 2de editie.
Echter deze heeft prachtig gedraaid tot vandaag. Zodra ik mijn pc aan heb gezet start deze prima op, alleen zodra het scherm met windows 98 komt ( ik ben dus nog niet volledig in windows zit midden in de boot) herstart de pc uitzichzelf. Het gekke is dat ik wel in veilige modus kan komen.
Ik heb nu gebruik gemaakt van scandisk en schijfcontrole, deze geeft aan dat ik fouten heb in de boot sector, en deze heeft hij netjes gerepareerd, ZEGT IE. maar het probleem blijft zich voor doen.

Kan iemand mij misschien hiermee helpen?

Alvast harstikke bedankt.

mvg

Joerdzzzz

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staan er in het tabblad opstarten bij msconfig nog dingen? Staan alle beschikbare Windows Updates er op? Staan er nog door derde partijen gemaakte patches op misschien? Misschien een driver die niet meer goed werkt?

Welke antivirus en spyware heb je de pc al mee gescand?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Welkom op GoT... :Y)

Als je niks veranderd hebt aan de software-configuratie, dan is je hardware misschien brak. Niet zo vreemd met een dergelijke fossiele bak... ;)

Ik gok op je videokaart die er de brui aan geeft.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• joerds
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-12-2024
Ja er staat geen antivirus software op en hij hangt niet aan internet, ik heb al een hele nieuwe herinstallatie gedaan, er overheen geinstalleerd dus, want ik kan de dtata niet missen.

HET GAAT TROUWENS OM EEN ENKELE SCSI schijf
hardware probleem dus?

[ Voor 10% gewijzigd door joerds op 12-11-2005 09:04 ]

Joerdzzzz

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

joerds schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 08:53:
Ja er staat geen antivirus software op en hij hangt niet aan internet, ik heb al een hele nieuwe herinstallatie gedaan, er overheen geinstalleerd dus, want ik kan de dtata niet missen.

HET GAAT TROUWENS OM EEN ENKELE SCSI schijf
hardware probleem dus?
Nounou, met hoofdletters hoeft dat ook weer niet hoor

Probeer de schijf anders eens in een andere computer te hangen als je de data wilt bewaren.

", ik heb al een hele nieuwe herinstallatie gedaan, er overheen geinstalleerd dus"

dit is géén nieuwe installatie.
Probeer eens format c: en dan te installeren

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign