Ik ben aan een hele tijd aan het prutsen met een website, waarin ik een overzicht heb van een aantal objecten. Nu ben ik het beu om overal tabellen voor de gebruiken, omdat je code daar onoverzichtelijk van wordt en je constant bezig bent met spacers enzo.
Nu heb ik dus iets geproduceerd met het volgende resultaat:

Zoals je ziet gaat het in het begin goed maar later begint alles door elkaar heen te lopen. Ik wil dus met PHP een aantal objecten uit de database halen en vervolgens die netjes naast elkaar met css gepresenteerd hebben. Met 3 op een rij en goed uitgelijnd.
Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar ik zit nog steeds ook met stomme tabellen om de tekst onder onder een afbeelding gecentreerd te krijgen. Ik heb nu de volgende code:
Nu wil ik zowieso die tabellen eruit halen, want anders is het helemaal geen porum, maar heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Het lijkt misschien nu net alsof ik te lui ben om het zelf uit te zoeken, maar ik ben al een hele tijd aan het zoeken op de search hier en op google, maar een duidelijk voorbeeld kom ik niet tegen.
Nu heb ik dus iets geproduceerd met het volgende resultaat:

Zoals je ziet gaat het in het begin goed maar later begint alles door elkaar heen te lopen. Ik wil dus met PHP een aantal objecten uit de database halen en vervolgens die netjes naast elkaar met css gepresenteerd hebben. Met 3 op een rij en goed uitgelijnd.
Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar ik zit nog steeds ook met stomme tabellen om de tekst onder onder een afbeelding gecentreerd te krijgen. Ik heb nu de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| while($projecten = mysql_fetch_assoc($result)) { print(" <div style='float: left; margin-right: 25px; margin-bottom: 5px; width: {$max_width}px; height: {$max_height}px; border: 1px solid #B2AEAD;'> <table> <tr> <td><a href='#'>[img]'images/upload/{$projecten['thumbnail']}'[/img]</a></td> </tr> <tr> <td align='center'><a href='#'>{$projecten['omschrijving']}</a></td> </tr> </table> </div> "); $count++; } |
Nu wil ik zowieso die tabellen eruit halen, want anders is het helemaal geen porum, maar heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? Het lijkt misschien nu net alsof ik te lui ben om het zelf uit te zoeken, maar ik ben al een hele tijd aan het zoeken op de search hier en op google, maar een duidelijk voorbeeld kom ik niet tegen.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen