[OC] Prime geeft error

Pagina: 1
Acties:

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 16:07
Ik heb mijn 3500+ venice @2750 Mhz kunnen laten lopen. Pifast geeft geen problemen aan. 3dmark05 geeft ook geen problemen en draait soepel. Ook heb ik geen last van vastlopende spellen. Prime daarintegen geeft een error. Deze ->

Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/4798/prime955sh.th.jpg

Kan ik mijn cpu @2750 laten lopen? Ik heb er toch verder geen last van. Of heeft dit nadelen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nouja als je last van vreemde fouten en reboots krijgt weet je waar het aan ligt ;)

Die cpu is dus niet stabiel. Stabiel genoeg voor pifast en wat games, maar dat zegt meestal vrij weinig.

🖥️ | 🚗

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Je systeem is dus niet helemaal stabiel, memtest al gebrobeerd? Als het aan je mem ligt zou je de timings kunnen verhogen of voltage verhogen van je mem/cpu. Als je hier verder helemaal geen last van hebt en je gewoon alles kunt doen wat je wilt doen zonder problemen dan zou ik dus gewoon schijt hebben aan prime. De keus is aan jou, een 'officieel' stabiel systeem of een systeem dat niet helemaal 100% stabiel is maar wat wel goed functioneert.

|| Specs || SuperPI 1m

Verwijderd

maxoss schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:29:
Ik heb mijn 3500+ venice @2750 Mhz kunnen laten lopen. Pifast geeft geen problemen aan. 3dmark05 geeft ook geen problemen en draait soepel. Ook heb ik geen last van vastlopende spellen. Prime daarintegen geeft een error. Deze ->

[afbeelding]

Kan ik mijn cpu @2750 laten lopen? Ik heb er toch verder geen last van. Of heeft dit nadelen?
Pifast draait te kort om te testen, 3DMark heeft geen error check.. geen waterdichte iig. Prime95 wel, en een hele goeie. Zie hier het grijze gebied der overklokken :D

Je hebt 3 opties, meer volts, meer koeling, terug klokken. Good luck :)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Als prime niet stabiel is betekend dat niet perse dat je pc niet stabiel is. Als je pc gewoon doet wat hij moet doen zonder te gaan hangen dat betekent toch gewoon dat hij stabiel is(niet echt stabiel maar goed genoeg voor jou gebruik)? Maar wat je bij jezelf moet vragen is of je die extra snelheid wel echt nodig hebt. Als je perse wilt dat je pc prime stable is moet je toch je snelheid omlaag brengen. Maar dat is de keuze die jij moet maken. Maar als je merkt dat je pc niet echt lekker meer loopt, ookal loopt ie niet vast, dan moet je wel gewoon weer terug

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Je hebt nog geen minuut getest en je krijg al een error. Ga eens hevig gamen. Volgens mij krijg je erg veel last van reboots.

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-02 16:07
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:09:
Je hebt nog geen minuut getest en je krijg al een error. Ga eens hevig gamen. Volgens mij krijg je erg veel last van reboots.
Integendeel, heb nog geen reboots gehad. Speel toch vak zat battlefield en heb hier bijna geen problemen mee gehad. Soms wel een keer dat hij hing maar dat ligt volgens mij aan vga drivers.

Verwijderd

maxoss schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:04:
[...]

Integendeel, heb nog geen reboots gehad. Speel toch vak zat battlefield en heb hier bijna geen problemen mee gehad. Soms wel een keer dat hij hing maar dat ligt volgens mij aan vga drivers.
Waarom stel je hier deze vraag dan eigenlijk als jezelf vindt dat je er geen problemen door krijgt?
Pagina: 1