Gecube x1800xl vertoont artifacts in AoE3

Pagina: 1
Acties:

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-08 13:10
Eerst mn systeem maar:

AMD 64 3500+ (Venice)
4x 512 mb ram DDR400
Gecube X1800XL 256 mb
Asus A8N Sli

Ik krijg dus constant in Age of Empires 3 kleine flikkerende groene blokjes vooral aan de randen van mn scherm (waar t zwarte nog onverkende gebied zit).
Het vreemde is dat als ik er een screenshot van neem de blokjes niet meer te zien zijn, dan ziet t er gewoon 100% perfect uit.
3d mark 2005 hetzelfde verhaal, ook knipperende blokjes in mn scherm :(
Omdat ik zo vaak mensen screenshots van allerhande beeldafwijkingen zie posten vind ik het deste vreemder dat er bij mij op screenies echt NIETS te zien valt...iemand een idee wat dit kan zijn?

Edit: Voeding: Tagan 480 watt.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffa op 11-11-2005 23:10 ]

Verwijderd

Welke drivers gebruik je? Heb je al andere drivers geprobeerd?

• Stoffa
Volgens het Catalyst Control Center 05.8.

Correct op bovenstaand verhaal trouwens: je ziet de blokjes ook op screenshots, maar doordat ze zo snel knipperen heb je gewoon vaak screenshots waarop niets te zien valt.

Heb nu in ieder geval een screenshot met een duidelijk groen blokje erop.

[ Voor 76% gewijzigd door Stoffa op 11-11-2005 23:20 ]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:43
licht onderklokken helpt wellicht. AoE3 vraagt ook veel van mijn computer. Normaal kan ik mijn kaart op 570hz draaien, en voor AoE3 moet ik hem @ stock,500 laten draaien. Anders krijg ik artifacts.
Dus dat helpt wellicht, want je kaart wordt gewoon heet...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Stoffa
Net geprobeerd de nieuwste drivers van www.ati.com te installeren. Gaat niet...ik krijg een INF error gevolgd door: Video driver not found. Setup was unable to complete the installation.

Gaat lekker hier, en dan te bedenken dat ik deze kaart heb gekocht na mn kapotte 6600gt terug te hebben gebracht naar Alternate.

Als ik trouwens ATI tool draai zie ik ook blokjes knipperen op die kubus die dan ronddraait.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 11-11-2005 23:34 ]

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 15:49

Krizzie

Progressive Music \o/

Voel eens aan de kaart of deze te warm wordt :) (wel even ontladen natuurlijk :) )

Controleer ook even of je voedingskabel er wel goed inzet (pci-e kabel naar video)

Geluidswolk

• Stoffa
Kaart is nu idle 82 graden, ik vermoed dat dat wel iets met het probleem te maken zal hebben. Iemand enig idee hoe dit kan?? En weet iemand dat progje waarmee ik de koeler op 100% kan laten draaien?

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 15:49

Krizzie

Progressive Music \o/

82c? 8)7 Vind je het gek dat je arti's hebt? :?

Heb je helemaal geen extra koeling ofzo in je kast? :o

[ Voor 6% gewijzigd door Krizzie op 12-11-2005 00:08 ]

Geluidswolk

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Shailesh schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:21:
licht onderklokken helpt wellicht. AoE3 vraagt ook veel van mijn computer. Normaal kan ik mijn kaart op 570hz draaien, en voor AoE3 moet ik hem @ stock,500 laten draaien. Anders krijg ik artifacts.
Dus dat helpt wellicht, want je kaart wordt gewoon heet...
Maar jij hebt je kaart overgeklokt. Op standaard snelheden zou dat normaal nooit mogen voorkomen.

Overigens is 82 graden best veel maar zit je daarmee nog onder de limiet geloof ik. Misschien ligt het meer bij het geheugen. Hoe is je case koeling?

March of the Eagles

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-08 11:39
82°c idle nog wel... Dat is veel te hoog, laat staan onder load!

Misschien een domme vraag, maar heb je al eens gekeken of de fan wel draait?

Verwijderd

Stoffa schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:17:
Volgens het Catalyst Control Center 05.8.
Temperatuurproblemen zijn bekend met oude drivers (die de XL niet goed ondersteunen), temps schijnen onjuist weergegeven te worden.

Om je inf error te omzeilen; misschien lukt het als je eerst de drivers installeert die op de CD staan, deze de-installeert deze en vervolgens de nieuwe Cat 5.11 erop zet?
Maar Cat 5.11 op zich alleen al zou je goed moeten kunnen installeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 01:43 ]

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SuB-ZeuZ schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:13:
82°c idle nog wel... Dat is veel te hoog, laat staan onder load!

Misschien een domme vraag, maar heb je al eens gekeken of de fan wel draait?
Volgens mij is 80 graden heel normaal.
You actually want to water-cool this card as its stock cooling can get noisy and water cooling is close to soundless. It will take GPU temperature from 90 Celsius to a much better 60 Celsius while the PCB will heat to 40 degrees only.
bron: http://theinquirer.net/?article=27490

• Stoffa
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 01:33:
[...]

Temperatuurproblemen zijn bekend met oude drivers (die de XL niet goed ondersteunen), temps schijnen onjuist weergegeven te worden.

Om je inf error te omzeilen; misschien lukt het als je eerst de drivers installeert die op de CD staan, deze de-installeert deze en vervolgens de nieuwe Cat 5.11 erop zet?
Maar Cat 5.11 op zich alleen al zou je goed moeten kunnen installeren.
Nopes, want toen ik gister probeerde die met de ati uninstall tool van de site te uninstallen en dan de nieuwe erop te doen kreeg ik die error helaas.

Er is ook een 3d view van een racende auto in dat ati center en daar zie ik ook kleine artifacts op. Als ik daar mn core ook maar 1 mhz onder of overlock krijg ik gelijk echt grote artifacts (de hele lucht wordt allemaal strepen zeg maar).
Ik heb ook dat tooltje nu van driverheaven waarmee ik de koeler op 100% kan laten blazen geprobeerd. Ik hoor ook echt die koeler hard aangaan dus hij doet t wel, en ati center geeft dan ook ineens een temp aan van 20 graden celsius. Echter, de arties blijven... :(

Over mn case cooling: 2 antec fans bovenin die lucht uit de kast blazen, en onderin een papst fan die lucht naar binnen zuigt.

Edit: over dat normaal zijn van 82 graden idle...denk niet dat dat zo is want in het x1800xl topic op XS heeft niemand met zn kaart zulke temps.
Edit2: er is wel een vreemde overeenkomst met mn vorige stukke 6600gt die ik terug heb gebracht naar de winkel en heb verruild met deze...die werd ook al bloedheet (92 graden load en dan crashte mn pc) daarom bracht ik em ook terug. En nu met deze mogelijkerwijs weer temp problemen, tis wel typisch...
Ik zou toch echt niet weten wat er mis kan zijn met mn kast ofzo dat ie zo heet wordt (als dat al zo is want misschien worden temps wel verkeerd uitgelezen door dat verouderde ati control center).
Edit3: strange...ik start na net vandaag mn pc weer te hebben opgestart control center en de arties op de racewagen zijn er nu niet meer...? Hij geeft wel weer een temp aan van 80 graden trouwens.

offtopic:
SubZeus...nu je mn verhaal over de arties kent weet je natuurlijk dat je AoE3 2x van ons won gister alleen door mn "handicap" he :P

[ Voor 25% gewijzigd door Stoffa op 12-11-2005 14:05 ]

Verwijderd

Als je hem net opstart is alles nog koud. Na een tijdje zou het weer terug moeten komen als het aan de temps ligt.

Kwestie van een fan erop laten blazen en je weet of het aan de temps ligt of niet.

Misschien zit er net een verkeerde flow waardoor je vga kaart lekker opwarmt. Het feit dat je vorige kaart zo aan zijn einde kwam en dat je met een nieuwe kaart nu arti's hebt zegt al genoeg imo.

• Stoffa
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:15:
Als je hem net opstart is alles nog koud. Na een tijdje zou het weer terug moeten komen als het aan de temps ligt.

Kwestie van een fan erop laten blazen en je weet of het aan de temps ligt of niet.

Misschien zit er net een verkeerde flow waardoor je vga kaart lekker opwarmt. Het feit dat je vorige kaart zo aan zijn einde kwam en dat je met een nieuwe kaart nu arti's hebt zegt al genoeg imo.
Ik zal anders ff wat foto's maken met mn digicam en die op imageshack proberen te gooien later. Mn ouders komen nu ff koffie drinken namelijk :P
Pagina: 1