Toon posts:

[2000] Blijft af en toe hangen na inloggen op domain

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij een bedrijfje waar ik af en toe wat werk doe hebben ze een probleem wat redelijk vervelend is en niet echt een aantoonbare oorzaak heeft, in ieder geval niet voor mij. Ze hebben twee DC's staan (2003) en een 50-tal desktops op 2000. Bijna elke dag zitten er een paar (2 a 3) machines na het ingeven van password rond de tien minuten vast. Geen melding, gewoon een leeg blauw scherm. (De blauwe achtergrond kleur dus. Geen BSOD.) Een CTRL + ALT + DEL geeft niets en de machine lijkt verder niets te doen. Geen hdd-activiteit etc. Na een minuut of tien komen vrolijk de icoontjes op het scherm en werkt alles prima.

Ik kom verder niets in de eventlogs tegen van de desktops. Op het moment dat een machine vast zit kan iemand anders, nagenoeg hetzelfde tijdstip, wel gewoon inloggen en meteen aan het werk. Ook als ik de desktop met het probleem meteen weer uitlog en inlog is het probleem er niet. Het is ook niet elke dag bij dezelfde machine, het is random. Soms een dag niemand, en soms hebben weer twee of drie mensen het probleem.

DNS werkt verder prima, voor zover ik kan zien, en de GPO's heb ik ook nagelopen. (Zijn er maar weinig overigens, met maar een paar settings.

Kan iemand me zeggen waar ik moet zoeken? Ik zou eigenlijk niet weten in welke richting ik moet zoeken. Oh, ze gebruiken geen roaming profiles.

Verwijderd

Topicstarter
Schop..

Niemand een idee??

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zijn het altijd dezelfde machines? Zo ja, probeer anders deze eens uit het domein te halen en weer opnieuw joinen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC