Toon posts:

Is het mogelijk om MP3's te maken met AC-3 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een DivX film hier met Ac-3, als DivX het kan dan kanb het toch ook met een MP3 file of niet ?

groetjes de Newbie DaMenaCe

Verwijderd

nee, mp3/mp2 is 2 channels.

Verwijderd

Het kan met mp3, je downmixt het AC3-signaal naar een wave file en encode het naar een mp3tje met acceptabele bitrate.
Wave/MP3 is 2-kanaals, dus je mist alle leuke surroundeffecten.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 13:01

Flotter

Pelipper!

Misschien zou je een deel van het surround-spul kunnen bewaren als je die AC3 naar Dolby Surround omzet (vraag me niet hoe/waarmee). Dan heb je een 2 kanaals wave-file met een surroundkanaal erdoorheen gecodeerd. Hoe dat dan als MP3 wordt weet ik niet, het gecodeerde surround-signaal hoor je niet dus het zou best kunnen dart de MP3 encoder dat eruit filtert...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:12
Op donderdag 18 januari 2001 19:35 schreef Flotter het volgende:
Misschien zou je een deel van het surround-spul kunnen bewaren als je die AC3 naar Dolby Surround [ik neem aan dat je Dolby Pro Logic bedoelt, Dolby Surround kan zowel mono, stereo, 5.1, 6.1 als 7.1 zijn] omzet (vraag me niet hoe/waarmee). Dan heb je een 2 kanaals wave-file met een surroundkanaal erdoorheen gecodeerd. Hoe dat dan als MP3 wordt weet ik niet, het gecodeerde surround-signaal hoor je niet [dat hoor je wel, je hoort alleen niet dat het gemixt is] dus het zou best kunnen dart de MP3 encoder dat eruit filtert...

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

ogg gebruiken ze voor een divx met ac3 d8 ik .. geen mp3 dus,.. het is dus ook geen prologic maar echt meerkanaals geluid

mzzl

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

joker1977

Tweakert

Nee kan idd. niet en is bovendien ook zinloos: AC3 geluid is nl. ook al gecompressed. De bitrate van AC-3 is trouwens helemaal niet zo belachelijk hoog. Rond de 350 kbit/s is AC3, zo uit m'n hoofd...

dus als je AC3 muziek wilt versturen, verstuur dan 'gewoon' de .AC3 file. Heb ik vroeger ook weleens gedaan met een bepaalde muziek-DVD
Pagina: 1