Toon posts:

maxtor 300 -> maar 10mb zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een enorm probleem, tot gisteren deed me pc normaal, maar helaas kwam daar vandaag een einde aan. Ik heb een maxtor 300gig SATA schijf, deze is opgedeeld in twee partities, op 1 partitie stond windows, en op de andere al me data..helaas starte windows vanmiddag niet meer op en heb ik geprobeerd via windows repair windows te herstellen, dit is niet gelukt. jammer dacht ik, maar niet schokkend.

om zeker te zijn dat ik geen schade zou aanrichten, heb ik op een andere maxtor schijf, die toch leeg was, opnieuwe windows geinstalleerd. Nu mijn probleem, ik zie van die 300gig schijf nog maar 10mb :S ik ben echt als de dood dat ik alles kwijt ben, wie helpt me? ik ben een beetje in paniek en heb nog niet gezocht, kan niet zo helder denken op het moment..iemand ideeen? bedankt vast..

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
vaak valt er nog wel heel wat te herstellen als je schijf niet echt kapot is. zolang er maar niet teveel overschreven word.
je kan je schijf in een andere pc hangen, dan met irecovery eroverheen gaan of via www.ntfs.com ntfs reader downloaden etc.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

1. Check met Powermax of de schijf fysiek in orde is.
2. Repareer in de Windows Herstelconsole met Fixboot en Fixmbr
3. Start op van een Knoppix CD en kijk of de schijf dan wel te bekijken is

Als hier niks uit komt moet je met hersteltools aan de gang maar de kans op een geslaagde recovery is dan wel een stuk kleiner.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier geen andere pc staat die sata aankan :( hoe kan het opeens dat ik dan maar 10mb zie? ik heb verder niets gedaan met die schijf...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb powermax gedraaid, en de schijf slaagde voor alle tests! maar ik zie nog steeds maar 10mb..wat is een knoppix cd? en kan ik fixboot en fixmbr uitvoeren zonder gevaar van verlies?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Je kunt in het vervolg beter de editknop gebruiken (rechts in je posting). Je topic op deze manier kicken is niet toegestaan. Allereerst zou je echt ook zelf moeten zoeken. GoT is geen helpdesk.

Heb je al in schijfbeheer gekeken om te zien wat daar weergegeven wordt?

ARME AOW’er

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Fixboot en Fixmbr zijn inderdaad zonder gevaar uit te voeren (mits de hdd in orde is maar dat is hij dus). Knoppix is een Linux distributie opstartbaar vanaf een CD, als je die downloadt en brandt (directe link naar de iso) en daar van opstart kom je in een grafische Linux shell en kan je via een soort Verkenner (Kommander geheten) de schijf bekijken.
Pagina: 1