een nieuwe big tower.

Pagina: 1
Acties:

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 00:20
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe bigtower.
hij moet aan de volgende eisen voldoen.
* natuurlijk een bigtower (5x5.25 + 1a2x3.5)
* een goede 300w voeding
* mooi
* en hij moet geluids arm zijn (dat ligt denk ik ook aan de voeding)

Ik had pas een mooie aopen gezien (HQ08 bleu) maar ik weet niet of dat deze kast/voeding zo stil is.
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/thijshas/50707.jpg
Dit is dan een wat mindere foto
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/thijshas/HQ45.jpg
Hij is het zelfde als deze maar dan in het groot(duhhh)

Verwijderd

Ik heb zelf SuperMicro's SC760-A (ATX) case en ik vind het een superkast tot nu toe. Hij komt standaard met een 300W PSU maar je kunt ook gaan voor de 400W versie. Verder zitten er zes 5.25" external, een 3.5" external, twee 3.5" internal bays in. En voldoende mogelijkheden om koeling aan te brengen, geloof ietsvan 11 fans.

Hier is een link naar de site: http://www.supermicro.com/PRODUCT/Chassis/sc760A.htm

• WhiteAss
dag elt,

wat ik nog over die kast zou willen weten is of dat hij niet teveel herrie maakt

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Ik heb wel eens verhalen gehoort dat dat ding zo stil was als een opstijgende straaljager :P , maar of die kasten vol waren volgehangen met koelingen, weet ik niet |:(

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
nou ik heb hem de hq-08 :P
schitterende kast, heeeel degelijk alleen niet de allerstilste die ik heb gehad, de voeding maakt nu eenmaal wat meer herrie dan gemiddeld, ik dacht eerst dat het mijn suberorb was maar 't was de voeding...

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:24

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

d'r staat zo'n aopen achter me (dezelfde als op de 2e foto) en hij is errug stil, alleen de cpu-fan maakt herrie, maar dat komt niet van de kast...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-08 12:12
De A-Open is echt een van de lelijkste kasten die ik ooit van m'n leven gezien heb...:r Daar komt nog eens bij de voeding absoluut niet stil te noemen is...|:(
Nee, koop gewoon een InWinn of een SuperMicro als je geld over hebt...:) Ikzelf heb de InWinn Q700N (dus 300W) en die bevalt me uitstekend ! Goedkoper als de A-Open, mooier als de A-Open en vooral STILLER als de A-Open...;)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:44
Vind de voeding in mijn A-Open wel stil! Iets met noise killer ofzo heeft dat ding van mij, ik hoor em normaal gesproken amper, alleen bij het booten maakt hij wat meer geluid.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb zelf die Aopen en hij is echt ontzettend stil met die noisekiller aan.

Zo stil zelfs, dat ik zou zweren dat die fan niet aanstond, maar dat was dus wel het geval.

Ik snap die posts dan ook niet van mensen bij wie die kast zo'n herrie maakt, als hij op volle toeren draait, dan maakt hij idd een teringherrie, maar dat doet hij niet, vanwege die noisekiller.

Misschien hebben eerdere versies een andere voeding zonder noisekiller of zo...

• WhiteAss
Op donderdag 18 januari 2001 14:21 schreef Martijn het volgende:
Ikzelf heb de InWinn Q700N (dus 300W) en die bevalt me uitstekend ! Goedkoper als de A-Open, mooier als de A-Open en vooral STILLER als de A-Open...;)
waar heb je die kast dan vandaan?
Ik kan hem nl op de Pricewatch niet vinden.

• WhiteAss
mensen help mij aan een goede bigtower.
hoop snel iets te horen

Verwijderd

Ik heb een computerland bigtower en die voldoet aan alle eisen en is maar 169,- heb nog geen enkel probleem met de voeding gehad terwijl ik er heel wat aan heb hangen en de voeding is erg stil.

Voor de rest is de kast niet super geisoleerd, maar met bijv een coolermaster tot 1,2ghz hoor je hem bijna niet. :)
Ik heb er alleen nog 2*80 en 2*85mm fans in hangen en dan hoor je hem wel.

Misschien is Aopen Supermicro etc wel beter/mooier maar die heb ik nooit een gehad, ik weet wel dat er een verschil in het prijskaartje zit en dat deze kast voldoet aan al mijn eisen.

Verwijderd

* mooi

Naar mijn mening is elke tower superlelijk :)
alleen die coolermaster kasten zijn wel mooi, maar ja geen 1000,- waard voor me.

Verwijderd

Koop A-Open HX-08 ofzo. Knal er een Silent Systems tegenaan heb ik ook van de week gedaan... Beplak de binnenzijde met allereerst een laag foam/lood van zo'n 3-4 mm vervolgens piramide schuimrubber... zorg dat niets in je kast nog kan trilen enzo klaar stille (goede) kast... OK kost wel weer wat maar heb je ook wat..... FK :7

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

zeg tweakers, waarom vinden jullie bijna allemaal die Aopen kasten zo mooi, dit snap ik echt niet.

hij is lelijk vind ik.:r

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

hele mooie biGtowers ook(zwart)

www.HIGHGREEN.NL

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 19 januari 2001 00:55 schreef ReseTTim het volgende:
zeg tweakers, waarom vinden jullie bijna allemaal die Aopen kasten zo mooi, dit snap ik echt niet.

hij is lelijk vind ik.:r
EEEH, smaken verschillen, denk dat het is, ik vind het een :9~ kastje, kijk er ook iedere dag naar :)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Jaja, lekker stil zo'n kast...Hmmm waar maken jullie je druk over. Zorg nu eerst maar eens dat er een goede en stabiel voeding in zit. Ga zelluf een nieuwe Antec kast kopen, heb er goede ervaringen mee en een van de meest stabiele voedingen die er op de markt is. Zijn te krijgen bij NedCool. Ze hadden een site http://www.ned-cool.nl/ maar volgens mij hebben ze hun rekening niet betaalt :-))

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.norrod.nl/site/images/behuizing/Behuizing_ATX_BIG.jpg Dit is mijn kassie. Komt bij Norrod weg. Kost f 249,-. Alleen de voeding is bij mij niet meer orgineel. Na een week deed hij het ineens niet meer, in de winkel deed hij het wel weer. Ik heb de oude achter gelaten en een betere voeding meegenomen. Ik hoor nu alleen mijn CPU fan (en de rest van de fannen als ik ze aanzet). Er zit voor mij genoeg ruimte in >:)

• WhiteAss
heb zelf een mooie test gevonden.
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=60

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Een Inwin Q2000 is ook best mooi. Goeie voeding ook erin.

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

Verwijderd

Waarom noemt niemand de Antec 830 of 1030? Superstil, beresterke voeding en moooi! Kijk eens bij http://www.ned-cool.nl/.

Verwijderd

Ben het met mijn voorganger eens!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik vind hem ook erg mooi, de HQ08, daarom staat hij hier naast me, en ik heb er nu 7 80x80mm in zitten, dus stil is ie niet meer ;)
Pagina: 1