Ik heb een bootable DOS floppy image (met Winimage). Daarvan heb ik dan vervolgens een opstartbare cd gemaakt (met Nero) samen met nog wat andere data.
Ik ben een cd aan het maken die automatisch (via command line) een ghost image maakt van een bepaalde partitie.
Als data brand ik op de cd een map GHOST2K3 met daarin de inhoud van een ghost opstart diskette.
In autoexec.bat krijgt de cd rom drive driveletter z toegewezen.
Op een pc met één cd drive werkt dit inderdaad (en doet ghost z'n werk)
Echter bij een andere pc (3 drives, cd rw, dvd rom, dvd rw), wordt geen enkele drive aan z: toegewezen.
Er vind dan ook een loop plaats, logisch ook, Z bestaat niet dus voert hij terug dezelfde autoexec.bat uit vanop de A drive (het opstartgedeelte van de cd).
In m'n autoexec.bat op de floppy image staat het volgende
Iemand een idee hoe ik meerdere cd drives een driveletter kan toewijzen. Al even geGoogle'd, maar daar gaat het altijd over één drive.
thx
Ik ben een cd aan het maken die automatisch (via command line) een ghost image maakt van een bepaalde partitie.
Als data brand ik op de cd een map GHOST2K3 met daarin de inhoud van een ghost opstart diskette.
In autoexec.bat krijgt de cd rom drive driveletter z toegewezen.
Op een pc met één cd drive werkt dit inderdaad (en doet ghost z'n werk)
Echter bij een andere pc (3 drives, cd rw, dvd rom, dvd rw), wordt geen enkele drive aan z: toegewezen.
Er vind dan ook een loop plaats, logisch ook, Z bestaat niet dus voert hij terug dezelfde autoexec.bat uit vanop de A drive (het opstartgedeelte van de cd).
In m'n autoexec.bat op de floppy image staat het volgende
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| @ECHO OFF SET DIRCMD=/OGNES MOUSE.com keyb be,,keyboard.sys LOADHIGH MSCDEX /D:MSCD001 /M:8 /L:Z LOADHIGH SMARTDRV LOADHIGH DOSKEY /INS ECHO. Z: cd GHOST2K3 autoexec.bat |
Iemand een idee hoe ik meerdere cd drives een driveletter kan toewijzen. Al even geGoogle'd, maar daar gaat het altijd over één drive.
thx
[ Voor 12% gewijzigd door Tom_G op 11-11-2005 21:38 ]