Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 18:57
Een tijd geleden heb ik een Sony NW-E407B aangeschaft, erg fijne speler welke je in je nek klikt. Een poos geleden moest ik haasten voor de trein waarbij ik een flink stuk gerend hebt, de speler in mijn nek en mijn jas aan > ineens kapt de speler ermee..

Shit daar ben ik de sjaak denk ik al;, de speler zit aan je nek, tussen je jas waar het warm en vochtig kan worden. Vandaag kreeg ik bericht van de groothandel: de speler kan niet gemaakt worden en tegen betaling van 52.84 kan ik de speler ongerepareerd ophalen.

Ben ik nu fout? Ik heb werkelijk niets doms gedaan, ik heb er gewoon niet aan gedacht dat de speler op deze manier stuk zou kunnen gaan. Ik had haast en wildemijn trein halen. Verder heeft het design met de koptelefoon ervoor gezorgd dat ik deze niet op een andere manier kon dragen (erg kort kabeltje) want ik had al bedenkingen bij deze manier van dragen. Helaas had ik op dat moment nog geen nieuwe goed oordopjes.

Ik zit nu dus met een schadepost van 200 euro. Ik heb de speler gekocht voor mijn stage (2 uur heen en 2 uur terug reizen) om enige afleiding te hebben. Heeft het zin sony in te lichten of bij de makro (groothandel) te klagen en kan ik op enige coulantie rekenen of zouden ze alleen in $ denken..

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sja, als je er mee rent, en dan ding slingert heen en weer, dan denk ik dat ze het recht hebben om het jou aan te rekenen dat het ding kapot is.

Wat was er precies kapot aan eigenlijk?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:26

DDX

dat is toch gewoon een flash speler
hoezo zou zoiets niet tegen slingeren kunnen :?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• RoD
  • Niet online

RoD

DDX schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:11:
dat is toch gewoon een flash speler
hoezo zou zoiets niet tegen slingeren kunnen :?
Hij zou er wel tegen moeten kunnen, maar als het ding al niet al te stevig is, en jij gaat er mee rennen, dan gaat het dus stuk. Aangezien je dan niet kunt bewijzen dat het niet aan jou ligt, dan zal het jou wel aangerekent worden.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:26

DDX

eh is het niet andersom ?
van sony mag je toch wel verwachten dat ze stevige spelers maken
en rennen lijkt me nou niet iets wat je niet dagelijks zou mogen doen met zo'n speler

kijk als je nou gaat boksen ermee oid....

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als het ding jonger is dan 2 jaar mogen ze je helemaal geen kosten rekenen en heb je recht op garantie. Zo niet moet de leverancier (met de fabrikant heb je niks te maken) bewijzen dat jij er gekke dingen mee gedaan hebt, en dat heb je niet want een flash player hoort shock proof te zijn. Zelfs een MD player moet dit kunnen.

• RoD
  • Niet online

RoD

Fairy schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:20:
Als het ding jonger is dan 2 jaar mogen ze je helemaal geen kosten rekenen en heb je recht op garantie. Zo niet moet de leverancier (met de fabrikant heb je niks te maken) bewijzen dat jij er gekke dingen mee gedaan hebt, en dat heb je niet want een flash player hoort shock proof te zijn. Zelfs een MD player moet dit kunnen.
Dat is een EU richtlijn, geen wet in NL, en geldt alleen als je zelf geen schuld hebt.
DDX schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:20:
eh is het niet andersom ?
van sony mag je toch wel verwachten dat ze stevige spelers maken
en rennen lijkt me nou niet iets wat je niet dagelijks zou mogen doen met zo'n speler

kijk als je nou gaat boksen ermee oid....
Mjah, hij moet er ook tegen kunnen, maar er was blijkbaar dus al iets niet in orde. Als er dan mee gerent wordt, gaat er iets stuk, en ik denk dat erop lijkt dat de boel door eigen schuld kapot is gegaan. Probeer het dan maar ns te bewijzen dat het niet je eigen schuld is :/

[ Voor 38% gewijzigd door RoD op 11-11-2005 23:23 ]

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoe lang heb je 't spelertje al? (<1 jaar -> garantie!)
Hoe lang heb je garantie gekregen op het artikel?

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:21:
[...]

Dat is een EU richtlijn, geen wet in NL, en geldt alleen als je zelf geen schuld hebt.

[...]

Mjah, hij moet er ook tegen kunnen, maar er was blijkbaar dus al iets niet in orde. Als er dan mee gerent wordt, gaat er iets stuk, en ik denk dat erop lijkt dat de boel door eigen schuld kapot is gegaan. Probeer het dan maar ns te bewijzen dat het niet je eigen schuld is :/
even een kleine correctie; de 2 jaar is weldegelijk in NL wetgeving opgenomen sterker nog: de NL wetgeving gaat nog verder door de garantie door te trekken naar wat er redelijkerwijs verwacht mag worden.

Hoe dan ook ervaring leert dat je bij verkopers welke in beginne een houding hebben van "we gaan het niet maken, eigen schuld dikke bult" je ook met wettelijke rechten niet ver komt, aangezien je hier geen rechtzaak van gaat maken.

Daarintegen zijn de fabriekanten in dit soort gevallen vaak vele malen coulanter (grotere marges en omzetten, waardoor het voor hun ook financieel makkelijker is dit te doen). Probeer eens een vriendelijke en enigsinds medelijwekkende brief naar sony te sturen. Niet ongeregeld zullen zij je veel beter van dienst zijn. Prijs hun producten en hun service en laat merken dat je eigenlijk wel verwacht aan de hand van jou goede ervaringen met sony producten dat ze dit tot een oplossing kunnen brengen welke ook voor jou aanvaardbaar is. Lastig is dat je speler al bij de verkoper ligt en je dus niet geheel langs hem heen zal kunnen handelen (sony zal de verkoper moeten verzoeken jou of hun de speler te overhandigen zonder dat jij dat absurde bedrag moet betalen)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 23:36 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:33:
[...]

even een kleine correctie; de 2 jaar is weldegelijk in NL wetgeving opgenomen sterker nog: de NL wetgeving gaat nog verder door de garantie door te trekken naar wat er redelijkerwijs verwacht mag worden.
Heb je daar een bron van?

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:48:
[...]

Heb je daar een bron van?
ik heb het al een keertje uiteengezet in een ander topic.. om daar maar even naar te verwijzen:
Verwijderd in "iPod kapot binnen 2 jaar; garantie?"

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 23:56:
[...]

ik heb het al een keertje uiteengezet in een ander topic.. om daar maar even naar te verwijzen:
Verwijderd in "iPod kapot binnen 2 jaar; garantie?"
Mwa, het zal dan wel ja. Maar ik geloof niet dat dit iets is wat nou ook echt zwart op wit "wettelijk" is, dus ik vraag het me af of de TS hier zich op zal gaan kunnen beroepen.

Verwijderd

ik verwijs mijninziens toch redelijk duidelijk naar wetsartikelen, ik weet niet wat jij dan onder "wettelijk" verstaat, maar erg veel wettelijker wordt het niet.

hoe dan ook, of je je er succesvol op beroept buiten een rechtzaak trek ik, zoals ik al eerder zij, in twijfel omdat verkopers nu een maal een onhandige machtspositie hebben op dit punt (nee heb je en ja kan je alleen via gerechtelijke weg krijgen)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 11:07 ]

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Ik snap niet hoe zo'n speler kapot kan gaan van het om je nek hangen. En zeker die sony speler niet wat toch al een stevig ding is. Je moet ook wel erg hard zweten wil je daardoor de speler kapot maken.
Die spelers kunnen nog wel wat hebben, en naar mijn mening moeten ze die wel repareren. Je hebt er niks geks mee gedaan.

Verwijderd

voor dat je een mp3speler kapot gezweet hebt, heb je net een marathon gelopen... dit kan je zelfs nog doen met een blokker mp3 van 30 euro...
dat ze je meer dan 50 euro vragen om dat ding alleen maar terug te krijgen is belachelijk!
gewoon garantie claimen, en vooral niet opgeven! zoek gewoon de info op internet (d'r zijn europese keurmerken, heb je zo'n keurmerk, dan zit er meteen een bepaalde garantiperiode aan vast, sony heeft deze zeker!)
ik denk trouwens dat er iets mis is met de firmware. je weet het maar nooit met chips icm weet ik veel wat voor shizzle d'r van die hoogspanning van de trein af komt :z

greets

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:04:
ik verwijs mijninziens toch redelijk duidelijk naar wetsartikelen, ik weet niet wat jij dan onder "wettelijk" verstaat, maar erg veel wettelijker wordt het niet.

hoe dan ook, of je je er succesvol op beroept buiten een rechtzaak trek ik, zoals ik al eerder zij, in twijfel omdat verkopers nu een maal een onhandige machtspositie hebben op dit punt (nee heb je en ja kan je alleen via gerechtelijke weg krijgen)
Ik bedoel eigenlijk ermee te zeggen dat er zoveel onduidelijkheid over is, dat je er eigenlijk niet op kunt beroepen. Ik heb eigenlijk nog nooit een geval meegemaakt waarin er gezegd werd dat je 2 jaar wettelijk garantie hebt op je speler, en daardoor nog garantie kon claimen.

De eerste winkel die op grond van die wetsartikelen een jaar extra garantie geeft moet volgens mij nog komen.

offtopic:
Zijn die wetsartikelen ergens na te lezen? ik ben er wel erg benieuwd naar

• paradoXical
Ok wat is er gebeurd:

Deze speler klik je aan je kleding (hals). Hij zit in ej nek dus. Er is ook een korte koptelefoon bij geleverd dus je kunt hem niet op een andere manier dragen omdat de kabel te kort is..

Ik had haast, en het spelertje aan mijn shirt. Daarover een jas aan, nu moest ik dus haasten >> en is er waarschijnlijk 1 zweetdruppel ingelopen waardoor de speler stuk is. Niet gek dat je een beetje zeet als je 4 min moet rennen en het is warm + een jas aan.

Ik baal er gewoon van want ik heb niets geks gedaan.. sterker nog, met mijn cheapo speler voor het hardlopen heb ik nooit poblemen.. Ookal is ie helemaal vochtig.. Ik baal van sony op het moment.. Ik heb reeds een brief opgesteld welke ik morgen op de bus zal doen:

Geachte heer / mevrouw,

Tot voor kort was ik de gelukkige bezitter van een Sony Network Walkman NWE-407B. Ik heb voor een korte tijd kunnen genieten van deze aankoop, ik heb dit product aangeschaft om de lange reistijd naar mijn stageadres enigzins dragelijk te maken.
Toen ik 3 weken geleden echter haast had en een flink stuk heb moeten rennen voor de trein (ik ben tevens hardloper) ging het mis. Dit type walkman bevestig je aan de kleding bij de hals door middel van een clip. Ik had al zo mijn bedenkingen tegen dit systeem, maar doordat de kabel van de bijgeleverde oordopjes niet lang genoeg is kon ik hem op geen andere manier gebruiken. Ik had reeds nieuwe oordopjes besteld maar deze waren nog niet geleverd.

Door het rennen en het relatief warme weer werd het uiteraard vochtig tussen mijn jas en nek waardoor mijn NWE-407B vochtschade (zweet) heeft opgelopen. Ik kan goed begrijpen dat jullie vochtschade niet kunnen en willen vergoeden maar ik hoop toch op enige coulantie te kunnen rekenen door (bovenstaande situatie). Naar mijn mening heb ik geen rare dingen gedaan, ik heb er gewoonweg geen rekening mee gehouden dat zit zou gebeuren. Doordat dit apparaat vlak bij de hals tegen je huid is bevestigd en het design van de stekker / draad is het voor mij geen verassing dat dit kan gebeuren bij zweten. Zweet kan veel zouten bevatten wat natuurlijk funest is voor elektronica.

Ik heb altijd erg goede ervaringen met jullie bedrijf gehad en ik ben een trouw afnemer van veel van jullie producten (tot nu toe nooit klachten gehad). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik baal echt ontzettend van deze situatie. Behalve mijn aankoop bedrag van 155 euro ben ik ook 52 euro onderzoekskosten kwijt. Ik heb mijn speler aangeschaft bij de Makro in Best welke mij ook niet verder kan en wil helpen.

Ik hoop spoeding van u te horen,

Met vriendelijk Groet,

Harrie Robins

[ Voor 60% gewijzigd door paradoXical op 12-11-2005 16:20 ]

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• RoD
  • Niet online

RoD

Sja, erg lullig, maar dit valt wel onder "eigen schuld".

• paradoXical
RoD schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:19:
Sja, erg lullig, maar dit valt wel onder "eigen schuld".
Tsja.. ben ik dan zo onvoorzichtig geweest? Het design van de koptelefoon werkt dit gewoon in de hand.. Ik had nota bene mijn nieuwe headphones besteld om dat ding niet meer aan mijn nek te hoeven gespen :(

• RoD
  • Niet online

RoD

paradoXical schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:21:
[...]

Tsja.. ben ik dan zo onvoorzichtig geweest? Het design van de koptelefoon werkt dit gewoon in de hand.. Ik had nota bene mijn nieuwe headphones besteld om dat ding niet meer aan mijn nek te hoeven gespen :(
Nee, je bent niet onvoorzichtig geweest, je hebt alleen enorm veel pech gehad. Waterschade valt gewoon niet onder de garantie, je moet em gewoon droog houden.

Erg lullig wel though :/

Verwijderd

paradoXical schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:17:
Ok wat is er gebeurd:

Deze speler klik je aan je kleding (hals). Hij zit in ej nek dus. Er is ook een korte koptelefoon bij geleverd dus je kunt hem niet op een andere manier dragen omdat de kabel te kort is..

Ik had haast, en het spelertje aan mijn shirt. Daarover een jas aan, nu moest ik dus haasten >> en is er waarschijnlijk 1 zweetdruppel ingelopen waardoor de speler stuk is. Niet gek dat je een beetje zeet als je 4 min moet rennen en het is warm + een jas aan.

Ik baal er gewoon van want ik heb niets geks gedaan.. sterker nog, met mijn cheapo speler voor het hardlopen heb ik nooit poblemen.. Ookal is ie helemaal vochtig.. Ik baal van sony op het moment.. Ik heb reeds een brief opgesteld welke ik morgen op de bus zal doen:

Geachte heer / mevrouw,

Tot voor kort was ik de gelukkige bezitter van een Sony Network Walkman NWE-407B. Ik heb voor een korte tijd kunnen genieten van deze aankoop, ik heb dit product aangeschaft om de lange reistijd naar mijn stageadres enigzins dragelijk te maken.
Toen ik 3 weken geleden echter haast had en een flink stuk heb moeten rennen voor de trein (ik ben tevens hardloper) ging het mis. Dit type walkman bevestig je aan de kleding bij de hals door middel van een clip. Ik had al zo mijn bedenkingen tegen dit systeem, maar doordat de kabel van de bijgeleverde oordopjes niet lang genoeg is kon ik hem op geen andere manier gebruiken. Ik had reeds nieuwe oordopjes besteld maar deze waren nog niet geleverd.

Door het rennen en het relatief warme weer werd het uiteraard vochtig tussen mijn jas en nek waardoor mijn NWE-407B vochtschade (zweet) heeft opgelopen. Ik kan goed begrijpen dat jullie vochtschade niet kunnen en willen vergoeden maar ik hoop toch op enige coulantie te kunnen rekenen door (bovenstaande situatie). Naar mijn mening heb ik geen rare dingen gedaan, ik heb er gewoonweg geen rekening mee gehouden dat zit zou gebeuren. Doordat dit apparaat vlak bij de hals tegen je huid is bevestigd en het design van de stekker / draad is het voor mij geen verassing dat dit kan gebeuren bij zweten. Zweet kan veel zouten bevatten wat natuurlijk funest is voor elektronica.

Ik heb altijd erg goede ervaringen met jullie bedrijf gehad en ik ben een trouw afnemer van veel van jullie producten (tot nu toe nooit klachten gehad). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik baal echt ontzettend van deze situatie. Behalve mijn aankoop bedrag van 155 euro ben ik ook 52 euro onderzoekskosten kwijt. Ik heb mijn speler aangeschaft bij de Makro in Best welke mij ook niet verder kan en wil helpen.

Ik hoop spoeding van u te horen,

Met vriendelijk Groet,

Harrie Robins
ik zou in je brief wat minder op de "waterschade" in gaan, houdt de omstandigheden waaronder je mp3 speler het heeft begeven een beetje "vager" . Je kunt gewoon zeggen dat je hem om had zoals het idd moet (en niet anders kan) en dat hij na een stuk hard rennen het begeven heeft. en dat je er toch vanuit mocht gaan dat de mp3 speler, je had hem immers express van sony gekocht omdat dit zo'n goed merk is en je er altijd goede ervaringen mee op hebt gedaan (slijm :p), dit moest kunnen doorstaan.
Je komt er niet uit met de verkoper (je moet zelfs geld geven om je mp3 speler ongerepareerd terug te krijgen) en wendt je daarom tot Sony omdat je altijd goede ervaringen met hun producten en service hebt gehad en het volste vertrouwen hebt dat je met hun wel tot een passende oplossing kunt komen.

Vervang verder wat "jullie" 's met "U" 's , dat ziet er altijd wat netter en nederiger uit.
RoD schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:40:
[...]

Ik bedoel eigenlijk ermee te zeggen dat er zoveel onduidelijkheid over is, dat je er eigenlijk niet op kunt beroepen. Ik heb eigenlijk nog nooit een geval meegemaakt waarin er gezegd werd dat je 2 jaar wettelijk garantie hebt op je speler, en daardoor nog garantie kon claimen.

De eerste winkel die op grond van die wetsartikelen een jaar extra garantie geeft moet volgens mij nog komen.

offtopic:
Zijn die wetsartikelen ergens na te lezen? ik ben er wel erg benieuwd naar
opzich is er niet veel onduidelijkheid, het is echter wel zo dat in princiepe niemand een rechtzaak zal beginnen om kleine dingen zoals dit en de verkoper er in de meeste gevallen dus mee weg komt als ze de klant terug naar huis sturen met de boodschap "sorry, geen garantie meer". Of ze dit nu doen uit onwetendheid (veel verkopers zijn ook maar normale mensen die niet beter weten of geleerd zijn) of door simpele hardleersheid/misbruik van machtspositie (verkoper heeft in princiepe het laatste woord, want wat doe je nou als klant?) maakt daarvoor nieteens zoveel uit.
Of er nou een regeling zou zijn welke letterlijk zou zeggen : 2 jaar garantie , punt i.p.v dit maakt dan ook niet zoveel uit: een verkoper die eenmaal een instelling heeft om niet meer garantie te geven, zal dit ook niet geven als je met een lullig wetsartikeltje aan komt lopen ("stap maar naar de rechter" zegt ie dan lachend!)

Wil je de wetsartiekelen na lezen, dan kan dat vast wel ergens online als je geen beschikking hebt tot een wetboek. De artikelen waarna ik verwijs komen uit het Burgerlijk Wetboek boek 7 , de richtlijn is met een google search op de naam makkelijk te vinden.
ik zie trouwens dat er toendertijds wel een foutje in gekropen is mbt 7:3 lid 3, welke niet doet wat ik dacht. desalniettemin kom je met 7:19 en richtlijnconforme interpertatie (of zelfs zonder dat aangezien de memorie van toelichting duidelijk genoeg schijnt te zijn) op hetzelvde uit; 2+ jaar garantie.

edit: een online wettenbundel hier

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 19:09 ]

• paradoXical
Na een flink periode even een kleine update!

Sony vergoed dit niet! Vergaande oxidatie in het apparaat hebben er voor gezorgd dat het niet meer te repareren is, dit valt onder waterschade. Hoe en wat maakt niet uit!

De onbeschofte vrouw aan de sony lijn toonde ook al geen compassie, ik heb het echt ff gehad met dat hele Sony nu.. Geen sony meer voor mij (principekwestie), nooit meer.

Verwijderd

paradoXical schreef op donderdag 08 december 2005 @ 15:31:
Na een flink periode even een kleine update!

Sony vergoed dit niet! Vergaande oxidatie in het apparaat hebben er voor gezorgd dat het niet meer te repareren is, dit valt onder waterschade. Hoe en wat maakt niet uit!

De onbeschofte vrouw aan de sony lijn toonde ook al geen compassie, ik heb het echt ff gehad met dat hele Sony nu.. Geen sony meer voor mij (principekwestie), nooit meer.
raar verhaal
bel ze nog eens en klaag gelijk even over deze vrouw haar gedrag.
en zeg gelijk even dat je het niet eens bent over het waterschade conclusie.
eventueel wil ik nog voor je kijken naar die speler.
ik heb diverse sony producten gerepareerd zelfs waar een kat in had zitten zeiken
weer aan de praat gekregen.
als je intresse hebt mail me maar even

• paradoXical
You got mail!

Pagina: 1