PC valt zomaar uit (2)

Pagina: 1
Acties:

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:00
Ook mijn broer heeft last van dit probleem. Na een periode van heen en weer sturen reizen en sturen heeft hij zijn pc na vier weken weer terug. Alle is bijna vervangen behalve de videokaart en het cd-rom station. Nou wil het voorval zich voordoen dat hij het weer niet doet. Na verloop van tijd valt de pc uit, tijdens het spelen van spellen zoals COD2. Er komt eerst een blauw scherm en daarna start hij weer opnieuw op. Na heel wat heen en weer gebeld te hebben met de computerboer kreeg hij het advies om andere drivers te proberen omdat die de problemen vaak veroorzaken. Ik zelf denk dat dit dikke BSH is omdat hij het het eerst uur gamen wel overleeft. Ik zelf zit dan ook aan de temperatuur te denken.

Hij heeft speedfan geinstalleer en kreeg het volgende resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.arjanaltena.nl/screenie.jpg

hoe resize ik hem?? met welke code? ( ik dacht zelf aan height: 500px en width: 500px maar het wil niet werken)

De meeste waarden zijn normaal en goed te noemen alleen zijn er twee uitschieters. Weet iemand wat die twee kunnen betekenen? En of het wel aan de warmte ligt of aan de drivers zoals de computerboer zegt.

btw: Maya en Autocad blijven wel goed werken.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Als die temps kloppen dan is dat Veel te hoog, een videokaart kan hoge temperaturen aan maar bij 127 graden zou ik me toch echt zorgen beginnen te maken :o

Wat voor VGA is het eigenlijk? Je hebt ons niet echt verrijkt met info.

Al klopt dit volgens mij niet. Je geheugen + core kunnen nooit beiden 127 graden zijn precies, misschien een brakke sensor waardoor je kaart zich hard terug gaat throttlen

[ Voor 28% gewijzigd door WillemJanJansen op 11-11-2005 20:51 ]

• Coldcat
Sorry mensen dat was ik helemaal vergeten.

Het is een systeem met een Athlon 64bit processor, een Asus moederbord, 1024 MB-ram, een Geforce 6600GT, dvd-player (standaard) en een SATA HD van 160 GB.

Die 127 graden zijn echt veel te warm en het lijkt me dat een pc die uren achtereen aan 127 graden blootstaat dat niet overleeft. Daarom wil ik graag weten of iemand weet wat dit inhoud.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:27
Die 127 graden blijft zeker ook constant? 127 vind ik veel te veel op 128 (een binair getal) vanaf 0 gerekend lijken, en ik kom hem ook te vaak tegen in SpeedFan. :>

Met een GeForce kaart kun je volgens mij ook in je ForceWare driver-paneeltje de temp aflezen. Kijk daar eens.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

zoals eerder vermeld, brakke sensoren waarschijnlijk.

en nog geef je niet voldoende info, van welk merk is die gpu/videokaart
en heb je al gechecked met de software van de fabrikant van de kaart hoe warm ie word?

• Coldcat
Dat lijkt mij ook al erg vreemd. Ik zal mijn broer vragen het uit te lezen (hij woont hier niet) maar ik vrees dat Casema er weer uit ligt na een week van ellende. Dus hopelijk kan ik hem bereiken en anders wordt het weer even wachten.

Maar zou het ook aan de drivers kunnen liggen of ligt het aan de temperatuur of de grafische kaart?

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:00
Idd, als speedfan een sensor niet kan uitlezen, omdat die niet bestaat oid, geeft hij 127° aan, je kunt die dus rustig negeren. Je andere temperaturen zijn heel netjes, dus dat is het in ieder geval niet. Ook zien je spanningslijnen er goed uit.

Maar heb je het al geprobeerd met andere drivers? Het kan heel goed zijn dat het daaraan ligt.

Resizen? Check dat rode balkje eens? :)

• Coldcat
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:55:
zoals eerder vermeld, brakke sensoren waarschijnlijk.

en nog geef je niet voldoende info, van welk merk is die gpu/videokaart
en heb je al gechecked met de software van de fabrikant van de kaart hoe warm ie word?
Het merk is denk ik een standaard kaart of een Asus. het is een PCI-e kaart.

Met de software van de fabrikant ga ik later proberen. Maar is die 127 graden van de GPU of kan het ook ergens anders vandaan komen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:27
Coldcat schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:58:
[...]

Het merk is denk ik een standaard kaart of een Asus. het is een PCI-e kaart.

Met de software van de fabrikant ga ik later proberen.
Okee, we'll wait. :P
Maar is die 127 graden van de GPU of kan het ook ergens anders vandaan komen?
Die 127 graden is van een of ander zwart gat waar speedfan een sensor verwacht wss. Niet op letten. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Coldcat
Dr. Donald schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:58:
Idd, als speedfan een sensor niet kan uitlezen, omdat die niet bestaat oid, geeft hij 127° aan, je kunt die dus rustig negeren. Je andere temperaturen zijn heel netjes, dus dat is het in ieder geval niet. Ook zien je spanningslijnen er goed uit.

Maar heb je het al geprobeerd met andere drivers? Het kan heel goed zijn dat het daaraan ligt.

Resizen? Check dat rode balkje eens? :)
Oke dan zal ik hem aanraden die twee temps van 127 graden te negeren en andere drivers te gaan proberen. Maar hoe kan het dan dat hij het het eerste uur wel goed doet en daarna pas crasht.

Verwijderd

kan meerdere dinge zijn maar dat ie geen signaal doorkrijgt is duidelijk
of 1 j core is brak(weinig kans denk)
2 de temp sensor is dood
3 er is geen temp sensor
dat denk ik er zo snel van

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Welke driver versie heb je? Er zijn namelijk een aantal versies die niet helemaal goed werken, welke weet ik zo even niet, maar Cybersteef had het er over in het 6800LE topic.

offtopic:
Daemon Tools? Laat Peter R de Vries die screenshot niet zien O-)

Verwijderd

als het een asus is, kan je met smartdoctor je temps checken.
Pagina: 1