Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Norton Antivirus installatie failed!

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Ik heb afgelopen week Norton Antivirus 2006 aangeschaft alleen failed deze installatie (met alle gevolgen van dien, ik heb mijn hele windows moeten repareren)
Maar nu ik Antivirus 2005 er weer op wil zetten lukt dit ook niet! Hij geeft namelijk ook een fout bij de installatieprocedure. Het ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img136.imageshack.us/img136/7233/fout16az.jpg

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarschijnlijk heeft je 2006 ergens sleutels achtergelaten!

je kan het beste formateren

of AVG ofzo eropzetten

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 10:36
niet formatteren, symantec heeft een heel makkelijk tooltje die alles verwijdert, werkt prima, ben alleen de naam ff kwijt, gebruik de search is zou ik zeggen

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11 19:26
Dit is dus een van de redenen waarom ik tegenwoordig geen cent meer uitgeef aan Symantec software. Het is pure rommel IMO :r

Mijn advies: gebruik een ander soort beveiligingspakket als Mcafee bijvoorbeeld, of de gratis scanner Avast.

Verwijderd

Ik zou gaan beginnen om , nadat je norton antivirus via software verwijderd hebt, alle mappen van Symantec te verwijderen.
(C= systemdrive)
C:\Program Files\Symantec
C:\Program Files\Norton Antivirus
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared
Kun je in de laatste map bestanden niet verwijderen dan zijn er nog services actief.
Deze moet je ff via de taakbeheer opzoeken en gaan beeindigen. Daarna kun je ze wel verwijderen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Pak idd. een fatsoenlijk pakket. Norton is echt een hel als het om verwijderen gaat :r

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 21:26
Kijk anders is even in het register en verwijder de sleutels van Norton Antivirus.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:41

13art

Moderator Mobile
Wat je ook nog kan doen is regedit opstarten en dan zoeken naar Norton en naar Symantec en elke regestratie die die tegen komt verwijderen.

Heb ik ook wel eens gedaan bij mensen die elke keer een foutmelding kregen van Norton, zelfs nog toen norton verwijderd was. Wie weet helpt dit bij jou ook.

Let wel, er zijn heel veer registraties in het register dus je bent wel even bezig om ze allemaal te verwijderen.

Ow ja ik heb er nooit problemen mee gehad, maar misschien toch handig om voor de zekerheid even een backup te maken van je registry.

edit: Hmmmm twee zielen 1 gedachte zie ik :p Was iemand net even iets sneller dan dat ik was >:)

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 11-11-2005 21:34 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Er is een tooltje van Microsoft: Windows Installer Cleanup, dat kan je helpen met het verwijderen van een onvoltooide installatie.

(Al weet ik de naam niet zeker)

We are shaping the future

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 10:36
removal tool norton = SymNRT
werkt dus ook voor 2006, haalt alles weg, dan kun je weer vrolijk opnieuw installen.

[ Voor 60% gewijzigd door sarinsarin op 11-11-2005 21:49 ]

• gehlan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-04-2022
Super dat er zoveel gereageerd wordt alleen lost het nog niet op. Alle opties die jullie geven had ik allemaal al gedaan. Dat tooltje heb ik geprobeerd, echt alle denkbare registerkeys verwijderd, mappen verwijderd, reboots etc.

Volgens mij zelf zit het um in het bestand/register die je ziet op mijn printscreen. (INSTALLDIR......) Hij kan dit of hieroverheen niet installeren op 1 of andere manier. Als ik bijvoorbeeld bij de foutmelding op opnieuw druk dan gaat hij nog wel even verder totdat hij weer bij INSTALL....komt en dan is het weer raak...

Dus misschien nog iemand? Anders maar gewoon een nieuwe aanschaffen :|

Verwijderd

Kijk eerst eens in je event viewer om te zien of je een foutmelding kunt achterhalen.
Mogelijk dat dit je op de goede weg kan helpen bij het zoeken naar de oplossing.

Groetjes,
Marc

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-08 18:15

guidooo

Amd-64 ownage

klinkt toch alsof je nog iets vergeten bent weg te halen.
Als je een nieuw pakket gaat kopen, koop dan geen Norton.
Norton zuigt imho.

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Kijk anders ff goed op de site van de virus scaner ... met de juiste zoek opdracht kun je vaak exact vinden hoe je de viruscaner handmatig kunt verwijderen

Grutte Pier fansels

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-11 20:46
Het eerste wat in mij opkomt als het installeren van een anti-virus-pakket niet lukt, is dat je al virussen te pakken hebt.
Wat dacht je van eerst eens een online virusscan te doen?

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

-Verkoop Norton Antivirus 2005
-Verkoop Norton Antivirus 2006
-Koop NOD32
Dan heb je nooit problemen, en ik denk dat je nog goedkoper uit bent ook :) Voor NOD32 hoef je tenminste niet ieder jaar weer een nieuwe versie te komen om een beetje up-to-date (In hoeverre het kan bij Norton producten)...

Maar als je toch Norton er op wilt hebben, dan zou ik even SymNRT gebruiken:
Klik

//EDIT:
Dat werkt dus ook niet, al eens in SafeMode geprobeerd? En dan ook alles van Symantec/Norton te verwijderen?

[ Voor 16% gewijzigd door Phyxion op 12-11-2005 11:55 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hoewel Norton ook niet mijn favoriet is, zou ik toch even willen wijzen dat Norton verkopen ongeveer dezelfde dooddoener is als Windows opnieuw installeren. Nadat je alle opties hebt uitgeprobeerd blijven die 2 nog over. ;)

Signature

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 20:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

gehlan schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 08:18:
Super dat er zoveel gereageerd wordt alleen lost het nog niet op. Alle opties die jullie geven had ik allemaal al gedaan. Dat tooltje heb ik geprobeerd, echt alle denkbare registerkeys verwijderd, mappen verwijderd, reboots etc.

Volgens mij zelf zit het um in het bestand/register die je ziet op mijn printscreen. (INSTALLDIR......) Hij kan dit of hieroverheen niet installeren op 1 of andere manier. Als ik bijvoorbeeld bij de foutmelding op opnieuw druk dan gaat hij nog wel even verder totdat hij weer bij INSTALL....komt en dan is het weer raak...

Dus misschien nog iemand? Anders maar gewoon een nieuwe aanschaffen :|
Installdir is de directory waarin alles terecht komt, dit is slecht een verwijzing, als je de windows installer sdk download dan zit er een tooltje orca bij, open hiermee de msi en je kunt in de directory tabel uitlezen welke directory installdir is. Echter gaat het fout bij het zetten van de installdir property. Open gpedit.msc eens en zet de windows installer logging op voicewarmup en post de log eens.

edit:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Installer]
"Logging"="voicewarmup"

En post de laatste log file uit c:\windows\temp nadat je nog eens de foutmelding hebt gekregen.

[ Voor 10% gewijzigd door |sWORDs| op 12-11-2005 12:29 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:41

13art

Moderator Mobile
Gebruik Norton Antivirus de Corporate edition. Ziet er nietzo gelikt uit als de conusmenten versies, maar werkt wel sneller en naar wat ik gehoord heb ook beter. Neemt volgens mij ook een stuk minder (werk)geheugen in dan de consumentenversies.

Ik zou in ieder geval geen andere scanner meer willen. (ow ja ook niet belangrijk, onbeperkt antivirus updates :) )

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

guidooo schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 08:43:
klinkt toch alsof je nog iets vergeten bent weg te halen.
Als je een nieuw pakket gaat kopen, koop dan geen Norton.
Norton zuigt imho.
+1 voor constructief meedenken.

@ TS: met een registry editor proggie kan je NAV sleutels zoeken en die er allemaal uitmieteren :). Daarna nog es proberen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Download van www.sysinternals.com eens RegMon, en start dan je setup. Kijk welke registersleutels worden geopend, misschien schiet je daar iets mee op....

Je krijgt heel veel vermeldingen, veel plezier met uitpluizen.

We are shaping the future

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

pasta schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:18:
Hoewel Norton ook niet mijn favoriet is, zou ik toch even willen wijzen dat Norton verkopen ongeveer dezelfde dooddoener is als Windows opnieuw installeren. Nadat je alle opties hebt uitgeprobeerd blijven die 2 nog over. ;)
Waarom zou dat zo zijn? Je kan Norton gewoon op Vraag & Aanbod zetten hoor :)
offtopic:
Waarom een modbreak?
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:21:
Gebruik Norton Antivirus de Corporate edition. Ziet er nietzo gelikt uit als de conusmenten versies, maar werkt wel sneller en naar wat ik gehoord heb ook beter. Neemt volgens mij ook een stuk minder (werk)geheugen in dan de consumentenversies.

Ik zou in ieder geval geen andere scanner meer willen. (ow ja ook niet belangrijk, onbeperkt antivirus updates :) )
Dan zal je Symantec Antivirus Corporate Edition bedoelen, want er bestaat geen Norton AntiVirus CE, Norton is de consumenten-naam van Symantec voor een aantal van hun producten. Hun eigen naam, Symantec, gebruiken ze meer voor het bedrijfsleven (En de wat meer eisende consument ;)). Maar inderdaad, het werkt sneller, verbruikt veel minder resources e.d. Maar toch zou ik dan nog steeds iets anders gebruiken. Dan kan je beter NOD32/Kaspersky(/F-Secure) gebruiken wil je een degelijke virusscanner hebben. Ik gebruik zelf NOD32, en die gebruik altijd 0% CPU en maar maximaal iets van 15MB geheugen, nooit problemen mee gehad, en is al jaren winnaar van de Virusbulletin (VB100Award Nummer 34, wel leuk om eens te lezen) ;)
Hier is nog een soort van review van een AV's:
http://www.pcwelt.de/news/sicherheit/118264/index1.html

En heb je al eens geprobeerd om in het register alle keys te verwijderen? (Let wel, in het register staan ook key's die je met Ctrl F in regedit niet kan vinden, die zijn verborgen, door bijvoorbeeld jv16 PowerTools te gebruiken (Gratis Trial), kan je die key's wel vinden).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Pagina: 1