Toon posts:

A64 CPU Cooler verwijderen..

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Dit is al de 2de keer dat me dit opvalt, ik wou zojuist een cooler verwijderen van een A8N SLI mobo om hem over te zetten op een ander moederbord, beide socket 939, maar als ik de koeler eenmaal heb losgemaakt dmv de beugels en hem losjes wil bewegen om hem er vervolgens af te halen gaat het mis..

De Cooler komt gewoon met CPU en al van de plank af FFS ! Hoe kan dit nou gebeuren? Moet je de CPU / Cooler / Pasta dan eerst zo goed verwarmen alvorens je hem eraf kan halen? Dit kan toch niet goed zijn voor het bord en de cpu :(

Iemand dit al vaker gehad en/of ervaring hiermee?

Alvast bedankt 8)7

Verwijderd

Fhon?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 20:07 ]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:19
Ik weet niet hoe 't met jou bord zit maar op mijn Asus A8N-e zit de cpu behoorlijk vast dmv zo'n "hendeltje" wat de boel vastklemt...

Hoe erg zit de cpu aan je koeler vast; kun je em d'r niet gewoon voorzichtig vanaf "trekken"?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

DUN laagje koelspul gebruiken! Dat werkt beter...

There is no place like ::1

• SleutelMan
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

nee, dat betekent dat er veel te veel koelpasta op zat (kleeft aan) en in zulke gevallen kun je beter de CPU warm laten worden zodat het geheel misschien iets smeerbaarder word :P. Als je er ruimte voor is kun je eventueel voorzichtig proberen de koeler een beetje te bewegen om m zo los te krijgen. En meestal moet je flink wat kracht zetten om direct de processors los te krijgen dus sowieso: als de koeler niet direct makkelijk meegeeft dat eens voorzichtig de koeler proberen de bewegen en kijken of je hem daarna los krijgt :)

Trouwens, het is niet een specifiek S939/754 probleem, ik heb het zelf met mn P IV ook wel eens gehad (koeler eraf: he, waar is mijn processor nou? :+).

[ Voor 13% gewijzigd door SleutelMan op 11-11-2005 20:08 ]

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Nou uiteraard heb ik het "hendeltje" losgetrokken, en er zit zeker een dun laagje koelpasta op :(

Maar momenteel zit dus de CPU nog heerlijk aan het koelblok vast :| ..

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

?

Je hebt dus de hendel losggehaald voordat je de koeler hebt verwijderd? Dat is vziw geeneens mogelijk :P. De processor krijg je los van de koeler door voorzichtig de processor heen en weer te bewegen. Daarna kun je hem meestal makkelijk los trekken :)

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Jaaa ik heb eerst het hendeltje overgehaald en daarna geprobeerd de koeler eraf te halen :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz fohn -> cpu eraf ...

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Even voor de duidelijkheid: er zijn twee hendeltjes. De ene zit aan de koeler vast en zorgt ervoor dat de koeler vast komt te zitten op zijn bracket.
Het tweede hendeltje zit naast de socket en zorgt ervoor dat de processor klem in de socket komt te zitten. Welke van deze twee heb je nou losgemaakt, voordat je de koeler eraf haalde? Neem aan alleen de eerste?

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Kan, maar even de CPU heen en weer bewegen kan nog veel makkelijker, ook veel minder kans dat je iets anders verkeerd doet :P. The__Virus was me voor met de Obvious question :)

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 11-11-2005 20:18 ]

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard bedoel ik de CPU-Cooler hendel :P niet de sockethendel ;)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:34
Typische athlon 64 kwaal.
De standaard koelpasta die al op de standaard koelers zitten is goedkoop. Ik heb het al zo vaak gehad op me werk. Dat is gewoon zo, eraf halen en Arctic silver ertussen. Klein beetje, niet te veel.
en The__Virus, hij bedoeld dus de hendel van de CPU cooler, want je kan de hendel van je socket niet omhoog halen als je koelbok er nog opzit. Dus als je CPU op je koelblok vastzit, is de hendel van de CPU socket nog niet omhoog geweest :)

Verwijderd

Topicstarter
zou ie het nog doen ? ^^

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Voorzichtig met een SCHERP mesje tussen de koeler en de CPU vrotten. De A64 heeft een heatspreader dus veel zorgen om de dice te beschadigen heb je niet...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Hij is er al af en zit in het nieuwe mobo :) A8N Sli Premium ^^ incl cooler.. kan niet wachten m'n 7800GTX TOP aan te schoppen :D

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ID-College schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:23:
De standaard koelpasta die al op de standaard koelers zitten is goedkoop. Ik heb het al zo vaak gehad op me werk. Dat is gewoon zo, eraf halen en Arctic silver ertussen. Klein beetje, niet te veel.
en The__Virus, hij bedoeld dus de hendel van de CPU cooler, want je kan de hendel van je socket niet omhoog halen als je koelbok er nog opzit. Dus als je CPU op je koelblok vastzit, is de hendel van de CPU socket nog niet omhoog geweest :)
dat zei ik dus al eerder, het is technisch niet mogelijk om eerst die hendel te unlocken :P. Het is niet een typisch Athlon 64 probleem, naast teveel koelpasta heb ik op een P IV met stock koeler hetzelfde punt ook wel eens gehad :|.

Als je je processor voorzichtig losmaakt werkt het zooitje nog wel, vooropgesteld dat geen van de 939/754 pinnetjes verbogen is :P

Logius | Somda | Twitter

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Daarom ging ik er ook vanuit dat hij het eerste hendeltje bedoelde :P. Maar hoe heb je hem nou uiteindelijk losgekregen? Deel ons je ervaring, dan kunnen we hier nog weer van leren :).

Verwijderd

ID-College schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:23:
Ik heb ook een keer netjes met Arctic silver een dun laagje aangebracht op de cpu, en daarna de cooler erop. Toen ik weer de cooler eraf wilde halen bleek het zo dun en netjes te zijn, dat er een vacuüm was tussen de cpu en het koelblok. Bewegen was de enige manier om er lucht tussen te krijgen, en de cooler dus te verwijderen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:03:
Iemand dit al vaker gehad en/of ervaring hiermee?
Zeker :) Zij hebben hier ooit last van gehad.

Beste oplossing: föhn en/of nylondraad gebruiken om CPU los te krijgen en vervolgens fatsoenlijke koelpasta fatsoenlijk op de CPU aanbrengen en géén koelkauwgom gebruiken en deze evt van de CPU/koeler verwijderen/schoonmaken.

Zoekertje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.