internet extreem traag

Pagina: 1
Acties:

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
Heb onlangs een nieuwe hd gekocht dus mocht alles opnieuw gaan instaleren/instellen, maar nu zit ik met het volgende probleem.

Het internet is echt bizar traag, heb echt vanalles geprobeerd maar het lukt me gewoon niet |:( ;(
Als ik wat download begint het met 80kbs en binnen 5 seconden eindigt het tussen de 1kbs en 20kbs, in het verleden was het altijd boven de 250 gegarandeerd.
Weet niet waarom ik dit probleem heb, ik heb de nieuwste drivers voor me moederbord plus netwerk kaart, nergens zie ik foutmeldingen opploppen, of hardwareproblemen in het lijstje, in de bios heb ik alles goed staan.
Tevens heb ik gescant met adaware, en me vrirusscanner.
Alles lijkt dus goed ingesteld te zijn maar toch is het zoooooo traag
Me broertje heeft via mijn pc verbinding met het internet.

ik heb een:
Chello classic abbo
Msi K8t Neo f2 met een Realtek rtl8169 8110 Fast Gigabit Ethernet Nic waar me broertjes pc is op aangesloten
Realtek 8139/810x Family Ethernet Nic waar ik het internet door krijgt

Als iemand me een gouden tip kan geven.. :)

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Gewoon even jouw pc op de hub/router aansluiten en dan kijken of het probleem er nog steeds is??

Wat je overigens niet vermeldt is: of het internet op de pc van je broertje wel snel is

En waarmee download je?? want ik heb ooit eens iets opgevangen dat Chello bepaalde dingen ging "afknijpen"

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Heb je niet per ongeluk je Proxy aan laten staan in je Internet Explorer/VuurVos?

Heb het weleens op een andere computer (Gezamelijke PC hier) aan laten staan, ze begonnen allemaal te zeiken. >:)

[ Voor 43% gewijzigd door WillemJanJansen op 11-11-2005 19:44 ]

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:02
Geen Firewall probleem?
Heb het probleem met ZoneAlarm ook een keer gehad
die zat toen te kloten

• motormuus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06-2022
thespeed schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:43:
Geen Firewall probleem?
Heb het probleem met ZoneAlarm ook een keer gehad
die zat toen te kloten
Ik heb ZA sinds vandaag erpas op, heb het probleem al een week.
En me proxy... geen idee, hebt nog nooit met een proxy wat gedaan.
ThinkPadd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:40:
Gewoon even jouw pc op de hub/router aansluiten en dan kijken of het probleem er nog steeds is??

Wat je overigens niet vermeldt is: of het internet op de pc van je broertje wel snel is

En waarmee download je?? want ik heb ooit eens iets opgevangen dat Chello bepaalde dingen ging "afknijpen"
Ik zal het zoeens proberen, ben nu al een tijdje 2 uur een wow patch aan het downloaden bijna klaar(kzou gek wezen om nu te cancellen :P )
De snelheid van me broertjes pc is ook niet echt denderend, ik download meestal demo's van gamershell gaat het snelts (vroeger)

bedankt voor de hulp alvast O+

Fokky's nemen de wereld over \^0^/

Verwijderd

Wat voor soort internetverbinding heb je, en welke provider?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 02:10:
Wat voor soort internetverbinding heb je, en welke provider?
Uit de startpost:
ik heb een:
Chello classic abbo
8192/1024 dus ;)

@TS: Zit de pc van je broertje niet gewoon een hoop bandbreedte weg te vreten door spyware ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 02:19 ]

Pagina: 1