Torrentverkeer legt internetverbinding plat

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XelleratioN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-04 19:25
Hier thuis heb ik een draadloos netwerkje liggen met 3 computers. Ik ben in het bezit van een Linksys WRT54GS router. In alle drie de pc's zitten ook Linksys adapters. Dit werkt allemaal perfect.
Op mijn eigen pc down- en upload ik sinds kort regelmatig torrent bestanden en hier ontstaat dan ook het probleem. Na een tijdje (dit kan zijn binnen enkele uren tot enkele dagen) klapt de internet verbinding op mijn pc er gewoon uit. Ik ben dan genoodzaakt de pc opnieuw op te starten en dan werkt alles weer naar behoren tot aan de volgende "verbindingscrash". De overige pc's behouden wel gewoon hun verbinding met internet. Op deze pc's worden dan ook geen torrents geshared. Het lijkt dus op een probleem bij mijn eigen pc? Aangezien de router de andere pc's wel nog het internet op laat.

Nu heb ik uiteraard al zelf vanalles ondernomen om het probleem te verhelpen, maar tot op heden zonder geluk:
* Zo heb ik de firmware van mijn router ge-update. Ik gebruik nu versie: v4.70.6_Hyperwrt-2.1b1-(Thibor). Bij zowel oudere als de nieuwste firmwares ontstaat het probleem.
* Ik heb verschillende clients geprobeerd; Azureus, Bitcomet en nu gebruik ik uTorrent. Bij alledrie ontstaat het probleem. Moet er wel bij zeggen dat ik uTorrent het fijnst vind werken, dus die gebruik ik nu nog steeds.
* Ik heb geprobeerd verschillende poorten te forwarden naar de desbetreffende pc. Ook zonder resultaat. Ik gebruik nu poort 62451 voor zover dat relevant is.
* De upload snelheid heb ik op 50 kB/s gezet. 75 kB/s is ongeveer mijn max. Maakt ook geen verschil.
* De firewall van mijn router heb ik uitgezet. Ook zonder resultaat; staat nu weer aan btw!
* Maximum connecties staat op 100 bij uTorrent. Is dit misschien te veel? Heb al lager geprobeerd maar ook zonder resultaat. Maximum aantal verbonden peers staat op 25. Te veel? Deze waardes heb ik al gehalveerd van de standaardwaardes.

Nou dit was het wel zo'n beetje, ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben zelf ten einde raad!
Mocht er belangrijke info ontbreken of iets niet duidelijk zijn, dan meldt het even!

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 22:58
Hoe weet je zo zeker dat het aan de torrents ligt??

Probeer eens een aantal dagen geen torrentclient te gebruiken en kijk of ie dan ook nog crasht, dit lijkt me namelijk niet echt aan de torrents te liggen.

Verwijderd

Heb er ook regelmatig last van dat me internet verbinding niets meer doet. Heb @home 80kb upload zet Azereus op 20kb maar toch is internet fucking traag! Tijd dat ik overstap naar Versatel en dan met nieuwsgroepen werken _/-\o_

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Misschien eens een andere torrent programma proberen?

Ik gebruik hier BitSpirit, deze heeft een zogenaamde "Anti Freeze" optie waardoor de verbinding minder belast wordt.
Als ik dit niet aanzet wordt het hele netwerk inderdaad onwerkbaar traag!

[ Voor 11% gewijzigd door The_Doman op 11-11-2005 19:44 ]

• XelleratioN
Spivvi schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:31:
Hoe weet je zo zeker dat het aan de torrents ligt??

Probeer eens een aantal dagen geen torrentclient te gebruiken en kijk of ie dan ook nog crasht, dit lijkt me namelijk niet echt aan de torrents te liggen.
Omdat dit probleem op de 2 andere pc's nooit gebeurt. Deze pc's worden alleen maar gebruikt door mijn vader en mijn zus. Dit houdt in alleen wat e-mailen, msnen en surfen. Verder niks.

Tevens gebeurt het op mijn pc ook alleen maar als ik torrent's aan het down/uploaden ben. Anders niet. Overigens gebruik ik torrents nog niet zo gek lang en voorheen had ik nergens problemen mee. Lijkt me toch wel reden genoeg om aan te nemen dat het aan het gebruik van torrents ligt nietwaar?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik heb zelf een Linksys wrt54G, en heb dit ook heel vaak. Een oplossing is het aantal connecties in Azureus te verlagen. ik heb bijvoorbeeld 30 max per torrent, en 300 max in totaal.. dan heb ik geen problemen meer.

suc6 :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• XelleratioN
The_Doman schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:43:
Misschien eens een andere torrent programma proberen?

Ik gebruik hier BitSpirit, deze heeft een zogenaamde "Anti Freeze" optie waardoor de verbinding minder belast wordt.
Als ik dit niet aanzet wordt het hele netwerk inderdaad onwerkbaar traag!
Nou ja ik heb al Azureus, Bitcomet en uTorrent geprobeerd. Bij ze allemaal komt het probleem terug dus ik denk niet dat het hier aan ligt.
WVL_KsZeN schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:29:
Ik heb zelf een Linksys wrt54G, en heb dit ook heel vaak. Een oplossing is het aantal connecties in Azureus te verlagen. ik heb bijvoorbeeld 30 max per torrent, en 300 max in totaal.. dan heb ik geen problemen meer.

suc6 :)
Thanx voor de tip. Ik heb zelf ook al wat liggen stoeien met die instellingen. Ik heb ze nu maar eens abnormaal laag ingesteld, eens kijken of het zo beter gaat.

• dikkechill
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07-2025

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:06
FiREFaRT schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 18:37:

Thanx voor de tip. Ik heb zelf ook al wat liggen stoeien met die instellingen. Ik heb ze nu maar eens abnormaal laag ingesteld, eens kijken of het zo beter gaat.
Zou moeten lukken. Mijn ervaring is dat je de upload dient te beperken van 60% van je maximale uploadcapaciteit en dat je het maximaal aantal gelijktijdige verbindingen voor p2p programma's dient te beperken tot 60% van de max aantal gelijktijdige verbindingen capaciteit van je router. In mijn geval voor de Alcatel Speedtouch 60% van 250 = 150. Vraag dit getal na bij de support van je router. Dat is wellicht hoger dan voor de Speedtouch.

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-03 00:05

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik weet niet maar het kan vreemd klinken.

Ik heb sinds kort een dual core cpu en merk dat bittorrent mijn internet niet meer vertraagt. Ik denk dat dit te maken heeft dat je pc meer taken tegelijk aankan. Mijn oude pc met maar een cpu core heeft nog steeds moeite. Zolang het internet op de andere 2 pc's niet trager wordt dan ligt het dus niet aan het internet maar aan je pc.

Verwijderd

Gebruik van torrents hebben mijn router ook vaak laten crashen, zoals door ErikRedbeard opgemerkt is dat snelheid van je pc er toe doet.

Ik had eerst een AMD 1800+ met 512 mb werkgeheugen en een SMC barricade 7004 router (bekabeld).
Nu een AMD 3000+ met 1024 mb werkgeheugen, zelfde router, geen crashes...
Ik weet niet wat voor pc je hebt, maar het kan dus aan de snelheid/hoeveelheid van je CPU/werkgeheugen liggen.
Pagina: 1