Maxtor Dmax-plus9 vertoont kuren

Pagina: 1
Acties:

• choking_duck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-02 16:13
Ik heb in mijn pc al geruime tijd een 80 GB Maxtor DiamondMaxplus-9 hangen, welke aan het begin wat vreemde kuren gaf aan geratel, daarna een tijd goed werkte en nu ongeveer 10 minuten nodig heeft om op te starten. Formatteren heb ik ook geprobeerd, maar dat maar opgegeven nadat er een uur 0% bleef staan. Wat is er loos, en is dit op te lossen ? :(
Mijn dank is groot! :)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 21:38

boesOne

meuh

Ding lijkt stuk. Download powermax diag tool van maxtor en check je drive..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

kwestie van garantie... lijkt mij...
vooral als het ding het al aan het begin deed.
succes

Verwijderd

je kan ook proberen de schijf in een andere pc te hangen (let op pin settings) en vervolgens kijken of ie het doet, en of er iig nog wat data te redden valt (gewoon de standaard shit als schijfdefragmentatie proberen te doen. probeer ook eens alle IDE apparaten te verwijderen. k'heb met een oude amd 2000 dat als ik er een defecte brander in gooi, dat ie ook niet meer boot... zorg er wel voor dat je schijf op master ingesteld staat. probeer ook de andere settings (cable select en slave)
als laatste hoop zou je je schijf in een usb portable kunnen bouwen, dan kan je alleen kijken offie echt dood is, of om te backuppen.

greets