Toon posts:

Game hosten na forwarden ports nog niet mogelijk *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

sinds het gebruik van een adsl modem/router van E-Tech is het niet meer mogelijk om de game DTM race driver 2 te hosten via game spy.
volgens game spy moet ik een aantal poorten openzetten in de router, als ik dit gedaan heb zoals in de beschrijving van de router en game spy omschreven word werkt het helaas nog niet.
Is er iemand die dit probleem weet op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Willem

Verwijderd

Wat heb je op welke manier waar precies open gezet? Wat werkt er precies niet?

Je moet echt wat duidelijker zijn.

Edit: en kies in het vervolg gaarne een duidelijke titel. 'game hosten' is echt niks.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor, 'k ben ook maar en amateur :D 8)7

volgens gamespy moeten de volgende poorten opengezet worden, 6667, 3783, 27900 (UDP), 28900, 29900, 29901, 13139 (UDP), 6515 (UDP), 6500. zie ook http://www.gamespyarcade.com/support/firewalls.shtml

eerst heb ik via ipconfig mijn ip.achterhaald waarmee mijn pc. op de router draait, vervolgens bij Virtual Server Configuration van de router deze nummers ingegeven met het ip. adres wat ipconfig weergegeven heeft.

op de pc. met windows xp. prof. zonder servicepack2 heb ik in Norton Antivirus aangegeven dat voor gamespy en racedriver 2 alle verkeer is toegestaan.

misschien dat je er nu wat meer mee kunt, anders hoor ik het wel.

succes !

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 21:40
Ik heb dezelfde router en ports forwarden is niet echt makkelijk te doen op zo'n etech. Kun je even een screenshotje posten van wat je hebt gedaan in het Virtual Server scherm?

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 21:40
Dat ziet er gewoon goed uit ja :{

• SuBurP
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09-2024
Probeer het eens met Norton Antivirus helemaal uit te zetten , als je NAV 2005 gebruikt kan het zijn dat Worm protection van NAV de connecties tegenhoud.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

statisch of dynamisch IP? Dit kun je zien onder DHCP in je modemrouter. Moet iig statisch zijn, dat je computer altijd IP 10.0.0.14 heeft.

NIS screenshotje?

Verwijderd

Topicstarter
heb even 2 screenshots toegevoegd, weet niet of je dit bedoeld maar meer over DCHP kan ik niet vinden in de routerinstellingen.

Norton Antivirus heb ik uitgeschakeld, helaas zonder resultaat.

• SuBurP
staat de firewall van XP en van de router uit ?

Verwijderd

Topicstarter
mijn XP heeft volgens mij geen firewall omdat ik servicepack 2 niet heb geïnstalleerd.
de firewall van de router staat op disabled.

• SuBurP
je zou deze kunnen proberen http://www.portforward.com/store/PTSetup.exe en anders zou je nog kunnen proberen om met 1 rule in je router alle poorten open te zetten , dus van 1 t/m 65535 , doe dit dan 1 maal voor UDP en 1 maal voor TCP ,als ie het dan nog niet doet weet je in ieder geval dat het niet aan het port forwarden ligt.

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk, 't is voor elkaar, nog even bij codemaster gesnuffeld en daar bleek dat poort 10975 ook nog opengezet moest worden. eerst router gereset, alle poorten weer ingevoerd en racedriver kan gehost worden.

mensen bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
bovenstaande was dus niet het enige probleem. in de router moet ook DHCP op enabeld gezet worden, dit had ik ook gedaan maar deze instelling houd ie niet vast dus elke keer moet dit weer opnieuw ingesteld worden (raar maar waar).
Pagina: 1