Laptop samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik ben voor mijn studie en plezier op zoek naar een leuke laptop. Nou kijk ik bijna elke dag op pricewatch, heb ik de best buy guide al doorgelezen en heb ik gezocht naar topics voor waar je je eigen laptop kan samenstellen maar heb ik nog niks kunnen vinden.

Want in het topic 'Waar zelf samenstellen' wordt verwezen naar www.promedion.nl en naar www.laptops4u.nl. Maar promedion ligt boven mijn budget en bij laptop4u kan je wel onderdelen kopen maar niet je laptop zelf samenstellen toch? Of heb ik iets over het hoofd gezien? Zo ja help me dan even.

Ik ben namelijk op zoek naar een laptop met processor die zo tegen de 2.0 Ghz aan ligt (en dan vraag ik me af of ik een 64 bits processor nodig heb met het oog op de toekomst = Microsoft Vista), intern geheugen van minstens 512 mb maar 1 gb zou nog beter zijn. een minimale harde schijf van 60 gb (5400 rpm), een beeldscherm van minstens 15.4", wireless lan uiteraard, dvd-rw, een videokaartje waarmee ik gewoon niet al te veeleisende spelletjes zou kunnen spelen (maar die videokaart is in principe niet heel erg belangrijk). En mn budget heeft ongeveer een maximum van 1100 euro dus wat is nou een geschikte laptop als ik er nergens eentje naar mijn eigen wensen kan samenstellen.

Alvast bedantk voor jullie tijd en moeite

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op die 2.0 GHz na, wat is er mis met de basis van een laptop zoals die overal te koop is? Ik bedoel, zoiets simpels als een Asus A6-serie voldoet in principe al.

Verwijderd

is wel belgisch bedrijf maar mss de moeite om eens te kijken

www.cozaki.be (of .com, en hun website is wel niet van de beste)

heb je zelfde keuze dan promedion, maar goedkoper en ook meer keuze in lagere budgetten

• bart1074
  • Laatst online: 27-03-2024
Ecteinascidin schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:22:
Op die 2.0 GHz na, wat is er mis met de basis van een laptop zoals die overal te koop is? Ik bedoel, zoiets simpels als een Asus A6-serie voldoet in principe al.
Nee absoluut niks mis met kant en klare laptops, zeg ik toch ook niet. Maar dan wil ik graag weten welke jullie mij aanraden wetende wat ik graag in mijn notebookje wil hebben.

• Tweakerhenk
  • Laatst online: 03-02 21:24
Bekend probleem, loop daar zelf ook tegenaan.
Bij enkele voyagers van paradigit heb je wel wat keuzemogelijkheden.
Heb dit toevalig ontdekt omdat de voyager door de digitale consument dit jaar als beste koop is uitgeroepen.
http://www.paradigit.nl/

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb hetzelfde probleem, ben ook op zoek naar een laptop, echter ik heb geen flauw benul van de performance van hedendaagse laptops... Ik zoek bijvoorbeeld een laptop waarop je bijvoorbeeld nog net World of Warcraft op kan spelen, maar doom3/halflife 2/fear op zijn hoogste stand hoeft weer niet..

Kan echter niet echt informatie vinden die mij in de goede richting wijst...

Heb geen flauw idee wat voor een soort laptop dan geschikt is, ervan uitgaand dat ik niet maar het beste van het beste ga kopen..(budgetprobleem)

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
WoW draait prima op mijn MSI S270 (Turion op 2 ghz, 1024 intern en ati integrated graphics), maar ook op de Asus S5N (1.6 ghz pentium M 512 intern en Intel integrated graphics) van mijn broer.

• Murcielago
  • Laatst online: 03-02 12:18
de laptop die je kies begint bij wat je ermee wilt doen, en wat je ervoor wilt betalen, zo simpel is het
om dan te gaan roepen dat je niet weet wat je wilt hebben is leuk en aardig, maar een bedrag is ook erg handig

PSN: djmurcielago

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
djmurcielago schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:13:
de laptop die je kies begint bij wat je ermee wilt doen, en wat je ervoor wilt betalen, zo simpel is het
om dan te gaan roepen dat je niet weet wat je wilt hebben is leuk en aardig, maar een bedrag is ook erg handig
Mocht het bedoelt zijn als reactie op mijn post, laat ik dan een antwoord geven. (is het niet zo bedoeld, negeer het dan maar :) )
de laptop die je kies begint bij wat je ermee wilt doen..
Weet precies wat ik ermee wil doen, echter niet wat ik daarvoor nodig heb. Een prijs heb ik niet, dat zal afhangen van wat er minimaal in de laptop moet zitten om aan mijn eisen te voldoen.

Vergelijk het met een auto. Ik wil een auto waarmee ik minstens 160 mee kan en kan optrekken van 0 tot 100 in 8 sec.
Een ferrari voldoet aan alle eisen, echter dat geld heb ik niet. Een wat mindere auto ook, vraag is alleen, hoeveel minder, m.a.w. welke motor moet erin etc. en daar rolt vanzelf wel een prijs uit.. (aan te passen door extra's)
Pagina: 1