PC valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 13:59
Hey,

ik typ misschien een beetje afgeraffeld maar dat komt omdat me pc misschien straks zomaar weer uitvalt maar ok:

het probleem is dus dat me pc af en toen zomaar uitvalt. specs:

Voeding: asus 360 watt (je zou zeggen dat het daar aan ligt maar moet volgens mij voldoende power zijn voor dit systeem)
proc: AMD 4200+ X2
MOBO: MSI K8N NEO 2 Plat.
GFX: Nvidia FX5500
RAM: 512x2 Twinmos
dan nog 3 HDD's een Klein lcd schermpje 4 casefans (@~5 volt) en 2 DVD spelers (1brander)

hoe komt het dat mijn systeem een tijdje het gewoon goed doet en dan ineens uitvalt, als ik hem dan weer aandruk doet hij het dan ook soms niet :S wat me wel opvalt is dat het "PC AAN" lampje knippert... (dus niet de HDD activity led maar die ander), om dit op te lossen moet ik meestal ff w88 en soms de voedings kabel er ff uittrekken (weet niet wat nou precies de oplossing is)
naja ik hoop dat jullie me kunnen helpen en als jullie meer informatie nodig hebben vraag dat dan ff ik wil nu op verstuur bericht drukken voordat me pc weer spontaan uitvalt 8)7

Verwijderd

Hoe zit het met de temparaturen van je videokaart en je proc?

En heb je al gekeken of je condensatoren niet bol staan op je mobo? Met MSI borden komt dit erg vaak voor...

En wat zijn de voltages van je voeding? (kun je nakijken in je bios)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 17:23 ]

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 15:14
Ik heb ooit exact hetzelfde probleem gehad(echt precies zoals je beschrijft), ik had er dacht ik een topic over geopend, maar deze kan ik niet meer vinden.

Volgens mij was mijn voeding toen gaar... Kun je de voltages niet met een tooltje uitlezen?

sensei_d.fpv channel

• cuberob
pic van speedfan

Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/1102/kijk7rq.jpg

en over die condensatoren, ik zie niks opvallends ( wat me wel opvalt is dat mijn pc sinds die post niet is uigevallen (was wel beneden @ tafeldek mode :P)

[ Voor 50% gewijzigd door cuberob op 11-11-2005 17:40 ]

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Aan je 12 volt lijn te zien ligt het aan je voeding.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Als speedfan gelijk heeft is je voeding de boosdoener inderdaad.

Check die waarde eens in het bios na?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 15:14
Ja idd, de voeding. Die 12V lijn is veel te laag. Hij kan het idd een tijdje volhouden, maar zal uiteindelijk altijd weer raar gaan doen. Gewoon ff nieuwe voeding joh ;)

sensei_d.fpv channel

• cuberob
k thx, ga ik morgen meteen terug want hij valt nog dik in de garantie en heeft altijd goed gewerkt!, na bedankt voor de hulp (ik ga ff een vriend bellen kijken of iemand nog een voeding heeft liggen.

(voordat ik dat doe zal ik het nog ff in de bios checken) hoop dat dat gaat lukken, had net nogal wat problemen om weer in windows te komen (elke keer starten hij meteen op als ik er stroom opzette en viel hij vervolgens weer uit :S)

IIG BEDANKT!

• cuberob
oke bios ff gechecked geeft op 12V 11.85 aan en nu (net windows gestart) geeft speedfan 12.28 aan :S
kan het zijn dat dat afneemt als je pc ff aanstaat? wat me ook opviel is dat mijn windows opstart geluidje veel te laat kwam (heb ik al eerder gehad met een te zwakke voeding...) ligt het nog steeds aan mijn voeding (kan het kloppen dat da voltage afneemt)

[ Voor 3% gewijzigd door cuberob op 11-11-2005 18:58 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Het kan zijn dat hij onder belasting inzakt. Draai eens een spel ofzo, of iets anders wat de computer zwaarder belast en kijk wat er gebeurt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

al gekeken of het een ddos is in je logboek oid

• cuberob
een ddos?...

*edit* ik zal ff een spel ofzo draaien als me download klaar is wil nu voorkomen dat mijn pc ineens uitvalt
anders ben ik straks weer 2 uur bezig met downlaoden

[ Voor 88% gewijzigd door cuberob op 11-11-2005 19:53 ]

Pagina: 1