Toon posts:

HP Laserjet 5p Toner

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De toner van onze Laserjet 5P begint langzaam op te raken. Met het schudden van de toner kan ik het gebruik nog wel rekken maar het word toch weer tijd om een nieuwe te gaan halen.

Op tonershop.nl zag ik dat er voor de printer 3 verschillende toner fabrikanten zijn met wel grote verschillen in de prijs. Het gaat om de toner: c3903a, van de fabrikanten

Printstar - E45,15
Pelikan - E50.99
HP - E82.99

Mijn vraag is nu of iemand met de non-HP toners enige ervaring heeft, gaan deze net zo lang mee als de echte, is de kleur net zo zwart en blijft deze net zo lang behouden etc.

Verwijderd

Topicstarter
Na dag of 2 schop ik maar eens??

Iemand?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik heb SLECHTE ervaringen met non-HP toners. Dat is al wel weer even geleden, maar sindsdien komen er geen alternatieven in mijn HP-printers meer. Ik tref ze nog wel aan in de printers van m'n klanten, maar ik raad het ze sterk af.

Sign here against sigs

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
op mijn stage gebruiken wij praktisch alleen maar namaak toners en gaat altijd wel goed. Het merk waarvan wij ze geruiken is 'nice day'. Zwart is volgens mij gewoon zwart en lang behouden weet ik niks van aangezien we een call uitprinten erheen gaan en als het opgelost is het papiertje weer weggooien. En lang gaan ze wel mee, sommige zijn nog extra vol gedaan ook maar dat staat dan wel op de doos. Dus wat dat beteft kan ik wel zeggen dat ik zo'n namaak toner zou overwegen..

Verwijderd

Hier http://www.digitalrevolution.nl/index.php?artikelgroep=1202 is die originele cartridge trouwens goedkoper....

Ik houd het ook op origineel, overal poeder in je printer, op je mouwen, in je longen met zo'n fake cartridge, niet meer voor mij.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22

BHQ

Non-hp toners zijn idd brak, ik heb hier ook een Deskjet staan en daarin zit een Pelikan cardridge. Die produceerde (ongeacht uitlijnen etc) na 3 weken al strepen.

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Wij hebben een poosje cardridges van viking direct gebruikt, aan het einde begon deze te stippen, maar dat doet nu de originele inmiddels ook(denk dat onze printer een keer schoon moet na 10 jaar).

Het voordeel van de HP Laserjet 5p is dat de drum bij de cardridge inzit, dus die kan je nooit erg vernielen met namaak, want je krijgt weer een nieuwe bij de volgende

Ik ga iig voor namaak. Wij hebben hier op kantoor zelf ook een HP Laserjet 5p en na mijn idee doen wij er even lang mee(tellen de pagina's niet hoor!) en papier van 5 jaar geleden welke hier in een ordner bewaard worden, zien er net zo goed uit als de originele HP. Wij hebben een poosje namaak en origineel door elkaar gebruikt, vandaar dat ik dat kan zeggen.

Heb het papier niet met een loepje beoordeeld, maar op het eerste gezicht zie ik geen verschil(heb nog niet van dichtbij gekeken).

EDIT
Je mag inktjet niet met laserjet vergelijken. Ik raad iedereen namaak inktjet af, ook ivm vernielen van de printkop(in het geval van epson en canon dan met hun single inkttank).

Ik heb nog nooit los poeder van namaak toners meegemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door wildow op 13-11-2005 20:26 ]

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• knorx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Bij ons komen er alleen maar HP toners in alle HP printers.

Een tijdje geexperimenteerd met toners van Xerox en ook van Ahrend en dat bracht helaas veel ellende met zich mee (lekken, slechte afdrukken, afgebroken afdekstrips). De kostenvoordelen (aanschafprijzen verschilden in % niet zoveel als wat hierboven genoemd werd trouwens) wogen dan ook bepaald niet op tegen de kosten van extra beheer die deze toners met zich meebrachten. Het aantal printjes was nagenoeg gelijk.

Daarna toch maar weer snel overgestapt op HP en daar zijn eigenlijk amper ooit problemen mee.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

En garantie van HP. Met namaak toner in printer krijg je geen garantie meer van HP en bij kleine fout mag je zelf ophoesten voor kosten.

Ik heb 2 typen namaak toners meegemaakt. Deze toners hebben geen bescherming om de drum gedeelte en kan je zo vlekken mee maken. De type toner in namaak is anders en is niet geschikt om films mee te maken. Het is ook snel vlekkerig (witte plekken).

De type toner in HP is wel geschikt. Met speciale toner zwarting spuitbus worden ze wel donkerder.
En HP cartridges hebben ook voldoende dikke laag toner op papier. Echter, de tonerlaag gemaakt door HP Laserjet 2200 blijkt te dun om goed zwart te maken. Ik gebruik HP LaserJet 6 nog steeds voor film maken. Het mag wel 600x600 dpi zijn tegenover 1200x1200 van 2200, maar tonerlaag is wel dikker.

De strepen en stipjes komen van vuile deeltjes op de drum rol. Je kan ze wel schoonmaken met wattenstaafje, maar hou uit de licht, anders is drum snel bedekt met tonerlaagje, en doe heel voorzichtig, want een kras maakt het nog erger. Bekijk daarom de vlekken eerst en veeg rustig tegenaan. De wattenstaafje zonder vloeistof doen.

Wanneer er lange strepen ontstaan, is de spiegel mogelijk vies. Maak die dan schoon.
Vage vlekken, dan is drum verouderd of beschadigd bij teveel licht. Nieuwe kopen is dan advies.

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat de printer al een jaar of tien zijn werk doet bij ons thuis, heb ik toch maar besloten voor een goodol HP toner te gaan. Wel ietsje duurder, maar nog nooit problemen mee gehad. Aangezien de reacties hierboven lijkt me dit een een verstandige beslissing. Of een printje nu 0.02E kost of 0.01E daar lig ik niet wakker van.

Wat mij betreft kan dit topic dan ook opslot.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb gewoon goede ervaringen met namaak toners hoor. Ik heb er altijd een no-name toner in zitten. Effect is hetzelfde, prijs is veel lager (soms bijna de helft) en dat alleen omdat er geen HP sticker op zit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Is dit een Babelfish vertaling van iets of zo?? Ik kan er maar weinig soep van koken :)

Sign here against sigs

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:21:
Hier http://www.digitalrevolution.nl/index.php?artikelgroep=1202 is die originele cartridge trouwens goedkoper....

Ik houd het ook op origineel, overal poeder in je printer, op je mouwen, in je longen met zo'n fake cartridge, niet meer voor mij.
I agree.. OEM is nog altijd beter. Via ik mag niet spammen.nl koop'k altijd originele toners voor m'n T520 aan hervulde prijzen.. gewoon oude verpakkingen of met een gat / scheur in. maar wél origineel dus :)

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 07-05-2007 18:44 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:29

Thandor

SilverStreak

Doe die oude koeien eens niet onder spammen :z.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.