[XP] Raid-0 S-ATA boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem dat ik Windows XP prof niet kan opstarten naar de eerste fase van het installeren. Ik heb een RAID-0 configuratie gebouwd met 2 S-ATA 200GB HD's en vervolgens met en WinME Bootdiskette opgestart en met FDISK een 10GB partitie gemaakt. Vervolgens heb ik vanaf CD van uit de DOS-prompt de Windows Installatie gestart, vervolgens naar het kopieren van de bestanden word die ge re-boot en komt die met de melding: Operating System not found.

In mijn BIOS heb ik de volgende boot volgorde staan:
1: Floppy drives
2: IDE CD: DVD-ROM
3: IDE CD: DVD-RW
4: PCI SCSI: Nvidia Stripe 379.84G
5: PCI BEV: Nvidia Boot Agent 210.048

andere Bios instellingen:

SATA0 Controller: Enabled
SATA1 Controller: Enabled

NVRAID Enabled
SATA0: Enabled
SATA1: Enabled
SATA2: Enabled
SATA3: Enabled

Large Disk Acces mode: DOS (andere mogelijkheid other maar maakt geen verschil)

Installed OS: WinXP Prof (andere keuzes: Novell, Linux, WinXP64, Other maar maakt allemaal geen verschil)

Hieronder mijn Boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Ik heb ook geprobeerd SCSI i.p.v. multi, volgens een MS site en wat forums die ik via google al gevonden heb moet bovenstaande config goed zijn (hoewel geen van de configuratie's die ik heb kunnen vinden exact met mijn config over een kwamen)

De reden waarom ik niet van CD kan booten en instaleren is omdat die op een gegeven moment een BSOD geeft met Process1_initialization_failed (STOP: 0X0000006B) en met de mededeling dat ik Bios memory opties zoals cashing of shadowing moet disable'en, alles wat ik kon disablen daarvan heb ik gedaan alleen mijn video als gewoone BIOS zijn nog ge-shadow'ed. het zoeken op de fout geeft resultaten (redenen) die voor mij niet relevant zijn/lijken.

De configuratie is:

AMD Opteron 254 (2,8Ghz)
TYAN K8WE
Onboard nvidia S-ATA raid controller
2X 1GB CL 2,5 ECC REG MUSHKIN geheugen
2X 200GB maxtor D10 disks
LG DVD-speler
NEC 3500 DVD brander

Verwijderd

Wat betreft BSOD :

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;115579

Je hebt wel RAID drivers geinstalled tijdens het opstarten van CD ? F6

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
vanuit DOS prompt kom ik niet ver genoeg in de setup dat die om RAID controller drivers gaat vragen, vanaf CD booten wel maar dan loopt die dus op een gegeven moment vast met die BSOD, de link naar MS gaat over mirroring dus lijkt me veder niet egt relevant en moet opgelost worden in windows zelf.