Binnenkort gaat mijn vader voor langere tijd naar het buitenland. Naar een plek waar een 28k modem een zeldzaamheid is, en waar post niet of nauwelijks aan komt. Om de vrije avonduurtjes door te komen wil hij zijn favoriete bezigheid nog intensiever gaan beoefenen: Lezen
Aangezien hij slechts een grote koffer mee mag en kan nemen, is er geen plaats voor een boek, laat staan 50 boeken. Audioboeken zijn dan de oplossing naar mijn idee. Echt lezen is het niet, maar hij kan dan wel genieten van het verhaal. Een audioboek (ala John Grisham) is volgens mijn al snel 6 cd's vol, 6*80 minuten=480 minuten aan voorgelezen materiaal. met een redelijke voorraad boeken krijg je dan een koffer vol met cd's en bovendien is dit onoverzichtelijk en onhandig. ook kan je dan al die cd's na een keer luisteren weggooien, want wie leest er nou een boek 2 keer
Een I-pod 60gb is ook een oplossing, maar die is beperkt in de opslag. Wat ik nu heb bedacht is dat hij een grote externe harde schijf mee kan nemen, en als hij een boek wil luisteren hij deze overzet op een willekeurige (goedkopere) hard disk mp-3 speler. maar kan dit wel? of is er ook een betere oplossing? het budget is dus ongeveer de nieuw prijs van een i-pod 60gb(450 euro?)
van dit bedrag moet ook een koptelefoon aangeschaft worden die na lange tijd niet gaat irriteren, en die stem geluid helder kan afspelen(suggesties?) er moeten zoveel mogelijk boeken mee, en alles moet niet al te veel moeite en tijd kosten.
dus:
-welke manier van opslag?
-welke manier van afspelen?
-welke koptelefoon?(een nieuw topic alleen hier voor lijkt me overbodig)
van dit bedrag moet ook een koptelefoon aangeschaft worden die na lange tijd niet gaat irriteren, en die stem geluid helder kan afspelen(suggesties?) er moeten zoveel mogelijk boeken mee, en alles moet niet al te veel moeite en tijd kosten.
dus:
-welke manier van opslag?
-welke manier van afspelen?
-welke koptelefoon?(een nieuw topic alleen hier voor lijkt me overbodig)