[XP SP2] Blue screened op willekeurige momenten*

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04-2025
Hey

ik heb al sinds even een zeer onverklaarbaar probleem
soms hoor ik een usb apparaat unpluggen en dan is het even doodsangsten uitstaan maar een goeie 10 seconden later valt volledig mijn systeem uit en reboot hij dus, ik krijg wel een blauw scherm maar daar geraak ik echt niet wijs aan uit, het kan zoveel zijn volgens mij :(

Ook gebeurd dit nooit bij dezelfde handeling...
vandaag terwijl ik een dvd aan het branden was, gisteren tijdens een spelletje...
er staan geen spyware of virussen op mijn computer, voor de rest werkt hij echt perfect soepel en snel maar alleen dit is raar.

hieronder de foutcodes uit mijn logboek

--------------------------------------
Foutcode; 100000ce
parameter1: b5528dcc
parameter2: 00000008
parameter3: b5528dcc
parameter4: 00000000.
--------------------------------------

Systeem:

Amd athlon xp 3200+
Asus K8N
geforce 6600GT
1GB ram
80+120gb intern
windows xp sp2 alle updates

als je nog meer info moet hebben krijg je dit gerust maar ik geraak er niet meer wijs aan uit
en sorry voor foute titel, was al te laat :-s

[ Voor 5% gewijzigd door nick_vh op 11-11-2005 16:18 ]

Verwijderd

Wat voor voeding zit er in je systeem? Kun je je misschien anders eens je voltages posten? Kan me voorstellen dat een wat oudere, zwakke voeding problemen zou kunnen geven met dit, redelijk stroomvretende, systeem.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 16:20 ]

• nick_vh
een 500W voeding maar die voltages kan ik dat ergens aflezen met een programmatje ofzo?
temperatuur zal ik zo meteen even posten

---edit----
misschien kan dit helpen, volledige cpuz screenshots :)
http://users.pandora.be/nickskev/cpuz.JPG

CPU fan : 3199 RPM
CPU temp: 42 °C
MB temp: 32 °C

HD1 temp : 41 °C
HD2 temp: 46 °C

[ Voor 49% gewijzigd door nick_vh op 11-11-2005 16:37 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:13

boesOne

meuh

Voltages kan je in de bios zien, of met oa speedfan in windows beloeren. Die 500 W psu, is dat zo'n Qtech bling ding?

Mem een keer testen met memtest86 kan ook geen kwaad. Random BSOD's kunnen door bad mem veroorzaakt worden..

[ Voor 5% gewijzigd door boesOne op 11-11-2005 18:36 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

-boesOne- schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:35:
Voltages kan je in de bios zien, of met oa speedfan in windows beloeren. Die 500 W psu, is dat zo'n Qtech bling ding?

Mem een keer testen met memtest86 kan ook geen kwaad. Random BSOD's kunnen door bad mem veroorzaakt worden..
Hoe hij het zei zou ik zeggen dat het softwarematig is.. Echter willekeurig BSOD's zijn toch vaker de oorzaak van brak hardware.. Ook kan ik de BSOD codes niet vinden die jij hebt opgegeven.. Lijkt niet echt een STOP CODE..

• nick_vh
Momenteel ben ik aan het memtesten maar veel fouts zie ik nog niet direct
zal dan na de test ook eens in het bios kijken voor verdere voltages

wat ik wel heb opgemerkt in mijn cpu-Z heb ik verschillende timings voor mijn ramlatjes, maar mits ik single channel gebruik zal dit wel niet veel kwaadkunnen?

ik laat zeker nog wel wat weten, het is allessinds niet het moederbord
(zou raar zijn want deze is net vervangen omdat deze na veel te veel belasting opeens een ontplofte condensator had, ook in de 3 dagen dat hij extreem werd belast door de lan party is hij maar 1 keer zo uitgevallen en dit was dan tijdens ik wat bestanden aan het overzetten was.)

die 500W is inderdaad zo'n Qtech ding maar deze is dus ook al vervangen geweest en daarvoor zat er een extremetech ofzo voeding in van 450W en had deze dit probleem ook. Het is nog net niet vaak genoeg om het extreem irritant te vinden maar toch...

ik ga ook systeem herstart uitzetten bij een blue screen en dan hopelijk genoeg informatie kunnen verkrijgen van dit mooi blauw scherm, nuja, het is wachten dus tot het duiveltje weer uit het doosje komt...

@BredeP
kijk bovenaan dit bericht, memtest is momenteel aan het draaien

[ Voor 18% gewijzigd door nick_vh op 12-11-2005 00:47 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al eens een Memtest gedraaid op die PC? Willekeurige crashes duiden er in mijn ervaringen op dat een van de geheugenmodules corrupt is, of dat je geheugencontroller aan het sterven is.

• nick_vh
Memtest geeft geen fouten...

nog meer gegeventjes uit het bios:
CPU temperature : 44 °C
MB temperature : 31° C
VCORE voltage : 1,568V
3,3V Voltage : 3,344V
5V Voltage : 5,086V
12V Voltage : 12,004V
Q-FAN control : DisableD
Cool and quiet ook Disabled

AGP voltage : 1,5V
DDRram voltage : Auto

dat is het zowat denk ik

• nick_vh
Even een laatste keer onder de aandacht brengen maar anders laat ik het zoals het is want ik weet geen raad meer :(
Pagina: 1