Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5127

Topicstarter
Onlangs ben ik beroofd van mijn mobiele telefoon. Daar heb ik aangifte van gedaan en toen had ik de keus om een zogenaamd SMS-bombardement op het gestolen toestel te laten gooien. Men gaf daarbij wel aan dat ik dan een nieuw 06-nummer zou moeten nemen, omdat de SMS-bom in eerste instantie naar dat nummer wordt gestuurd.

Ik vond dat maar een vreemd verhaal, volgens mij gaat zo'n SMS-bom altijd op IMEI nummer en niet op het telefoonnummer. Men haalde er toen ook nog een 'expert' bij en die bevestigde hun verhaal. Jammer dan van het nummer, dacht ik, maar bombardeer die foon toch maar lekker plat.

Toen ik echter mijn provider belde, beweerde deze dat het toch alleen op IMEI nummer werkte en dat ik gerust m'n oude telefoonnummer weer kon nemen. Nu twijfel ik dus, want ik ga er vanuit dat de politie zelf het toch het beste zou moeten weten. Ik heb nog even op internet gezocht, maar vond daar ook geen uitsluitsel.

Iemand hier die weet hoe het nou precies werkt, en of ik weer gerust m'n oude nummer kan nemen zonder dat ik zelf geSMSbombardeerd word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 14:01
De politie stuurt sms'jes met een boodschap naar het nummer (deze telefoon is gestolen....etc,etc)
Dat kunnen ze ook weer uitzetten natuurlijk.
De kans bestaat dat degene die hem gestolen heeft dan weer gaat bellen op jouw kosten.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

meestal bij een gestolen telefoon doen mensen hun eigen simkaart erin he, met ander tel nr dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Dacht ook dat ze juist (hoe vreemd ook) naar het specifieke IMEI sms'en, er is geen enkele telefoondief die de sim kaart erin laat zitten..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:05

GVR

sms-en naar het telefoonnummer lijkt me compleet zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 15:07

markvt

Peppi Cola

http://www.yunu-imei.nl/
SMS-bombardementen gaan gewoon door

De politie blijft offensief voeren tegen straatroof en diefstal van GSM-toestellen en maakt daarbij ook gebruik van SMS-bombardementen.

De SMS-bombardementen zijn een succes. Ze blijven dan ook deel uitmaken van de strijd tegen dit misdrijf.

Een SMS-bombardement wordt om de paar minuten en dag en nacht afgevuurd op een gestolen GSM. Telkens verschijnt daarop de boodschap dat het toestel is gejat en dat dat strafbaar is.

Dat maakt een GSM voor een dief, een heler, of iemand die het mobieltje in het criminele circuit kocht, onbruikbaar. Immers, niemand wil een GSM waarop aldoor dat SMS'je verschijnt.

Om een SMS-bombardement de lucht in te sturen, moet een slachtoffer van een straatroof aangifte van diefstal doen bij de politie.

Bij die aangifte moet je je Imei-nummer doorgeven. Dat is het unieke serienummer van je toestel.

Je ziet het als je *#06# intoetst. Met dat nummer kan de politie aan de slag en gericht een SMS-bombardement inzetten.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155286

Anoniem: 122648 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:16:
meestal bij een gestolen telefoon doen mensen hun eigen simkaart erin he, met ander tel nr dus.
meeste telefoons hebben simlock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah... En hoelang denk je dat die simlock stand houdt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Anoniem: 122648 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:16:
Ervaring ? :P
Maar dan zullen ze eerst dat toestel moeten unlocken, of was ie dat al?
Maarja, dat unlocken wordt nu zo makkelijk met standaard datakabels bij telefoons...
Het *lijkt* me dat ze hier bij de politie ook over hebben na gedacht, en het IMEI gaan bombarderen.

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Freaky Gabbur schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:22:
sms-en naar het telefoonnummer lijkt me compleet zinloos.
Tsja, mij dus ook.

Toch zei de 'expert' bij de politie van wel: ze proberen eerst naar het 06-nummer te sturen (dat het nummer allang geblokkeerd is maakte ook niet uit zeiden ze, daar sms'en ze gewoon doorheen), en dan naar het IMEI.

Ik vond het maar een raar verhaal, en de provider gaf me ook gelijk. Maar ik wil het wel even zeker weten voordat ik een nieuwe SIM bestel.

Niemand die hier zelf ervaring mee heeft, hetzij aan de kant van het slachtoffer, hetzij van de dader :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WubboZ schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:38:
[...]

Ervaring ? :P
Maar dan zullen ze eerst dat toestel moeten unlocken, of was ie dat al?
Zat nog simlock op idd. Maar dat maakt in wezen voor mij niet uit, voor de dader natuurlijk wel.
Pagina: 1