[Outlook2k2] Adressen uit ander bestand halen? *

Pagina: 1
Acties:

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 16:48

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik wil in outlook ons (zakelijk dus) eigen adressenbestand gebruiken om email adressen op te slaan en te kunnen selecteren in outlook. Dit adressen bestand is nu nog een platte database maar moet op den duur op de SQLserver komen te staan.

Ik kom heel veel codesnippets tegen waar het outlook adresboek te exporteren en de importeren is maar ik wil gewoon een adres selecteren uit ons eigen adressenbestand. Ik vind het nogal omslachtig om een 2-tal adressenbestanden naast elkaar te gebruiken.

Ik realiseer me wel dat een adresboek buiten exchange een aantal nadelen met zich mee zal brengen maar ik vraag me gewoon af of het wel mogelijk is voordat ik allerlij formulieren ga aanpassen / maken.

Iemand al zoiets geprobeerd?

Quod licet lovi, non licet bovi

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats je topic even. Je wilt dus dat Outlook nuet van zijn eigen adresboek gebruik maakt; maar van een externe file? Waarom zet je die externe file niet gewoon om naar een Outlook-adressenboek bestand? En wat is het huidige formaat van je addressenbestand? :) Ik pas je topictitel meteen even aan; let hier zelf even op in het vervolg.

Eigen adresboek gebruiken in outlook 2k2 > [Outlook2k2] Adressen uit ander bestand halen? *
SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 16:48

MrDry

Desperados!

Topicstarter
Ik wil juist niet mijn huidige adressenbestand omzetten naar outlook omdat andere apps ook gebruik maken van dit adressenbestand. Tevens heb ik in het adressenbestand velden toegevoegd welke ik niet kwijt kan in het adressenbestand van outlook.

Het is nu een access database...maar zoals ik al zei moet deze op den duur de SQL server in.

Quod licet lovi, non licet bovi

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
als het richting een sql server gaat, kun je deze misschien configureren met een LDAP server?
dan kun je in Outlook gebruik maken van een extra ldap-adresboek.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|