[Brommer] Voor ± 400 euro, waar op letten en waar zoeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.888 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
Hallo :)

Ik ben toch maar is geïnteresseerd geraakt in brommers, in verband met stappen en de lange afstanden.

28 november ga ik voor het eerst mijn examen in de theorie doen, dus wil ik nu alvast onderzoek doen naar redelijke brommers (45 km dingen dus). Nu is mijn voorkeur een schakelbrommer, maar mijn ouders blijven erop hameren dat de onderhoudskosten hoger liggen dan van een automaat. Daarnaast is de aanschafprijs (blijkbaar) hoger dan van een standaardbrommer, dus ben ik op zoek naar een brommer die aan de volgende criteria moet voldoen:

• Voor 2 personen plek
• Goed optrekken
• Goedkoop in onderhoud, ben geen jongen met een dikke porto :P
• Geen puch, Citta, Tomos ideeën

Nu ben ik op markplaats.nl en speurders.nl aan het zoeken geweest voor een indicatie, maar hier zag je best wel dure brommers staan. Dus ik ging verder speuren in de krant, en daar kwam het ongeveer op hetzelfde neer. Dan ga je maar is een zaak langs, en daar schrok ik me te pletter :o .
gewoon 800 euro (!!!!!) voor een tweedehandse brommer, om maar te zwijgen over schakelbrommers.

Dus nu vraag ik me af waar jullie kijken voor brommers en nog eventuele tips en opmerkingen (waar ik op moet letten bij aanschaf).

In ieder geval hardstikke bedankt :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

als ik jou was zou ik proberen om een kymcotje te bemachtigen, die dingen kosten praktisch niks
rijden als een trein

zijn grappig, plek voor 2 personen - echt ideale brommekes

-edit: zo eentje dus __

Afbeeldingslocatie: http://img433.imageshack.us/img433/7133/dj20kymco20zilver0pn.th.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 11-11-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Tja als je echt wil schakelen zul je daar in aanschaf en verzekering gewoon voor moeten betalen natuurlijk.. je kunt ook de lat wat lager leggen en eerst een barrel rijden, en doorspaart voor een écht brommer :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 21:39

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk inderdaad een kymco, hyosung rush of een Peogeot Zenith/speedake(?) wel redelijke verouderde modellen zijn dus enigzins wat goedkoper dan de rest. Scooters over het algemeen zijn wat duurder in onderhoud dan de "bromfietsen".

OT: wij lezen puch/cita/etc als brommer en de "stofzuigers" als scooters ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 21:28
Een vivacity kopen _/-\o_ echt waar paar jaar zo'n ding gehad (heb hem nog naast mijn motor (kleine stukies)) kope? :P

ik heb er al 50k aan km op staan. echt onverwoestbaar :*) die dingen.

heb hem maar 1 keer moeten reviseren, dat was heel makkelijk zelf te doen koste me bijna niks dus.

En bijna geen onderhoud aan dat ding, en wat er af en toe vervangen moet worden is ook super simpel zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
één tip... DOE WAT AAN DIE STARTONDERBREKER!!!
In 3 seconden ben je weg met zo'n ding.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:57
FoutTM schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:42:
• Voor 2 personen plek
• Goed optrekken
• Goedkoop in onderhoud, ben geen jongen met een dikke porto :P
• Geen puch, Citta, Tomos ideeën
Als ik dit lees, denk ik meteen aan een scooterje. Aangezien het niet veel mag kosten valt een schakelbrommer af denk ik, vanwege de hoge verzekeringskosten. Maar ik denk dat het lastig wordt om voor 400 euro een in redelijke staat verkerend ding te krijgen. Heb je geen handige vrienden ofzo, die je eventueel af en toe kunnen helpen? Na een tijdje wordt je er vanzelf handig in...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
sig69 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:28:
[...]

Als ik dit lees, denk ik meteen aan een scooterje. Aangezien het niet veel mag kosten valt een schakelbrommer af denk ik, vanwege de hoge verzekeringskosten. Maar ik denk dat het lastig wordt om voor 400 euro een in redelijke staat verkerend ding te krijgen. Heb je geen handige vrienden ofzo, die je eventueel af en toe kunnen helpen? Na een tijdje wordt je er vanzelf handig in...
Gelukkig heb ik die wel, en ik weet dat schakelbrommers 1,5 à 2x zo duur zijn in de verzekering (weet niet precies hoeveel). Gelukkig heb ik een vriend die wel handig is in dit soort dingen dus ik kan wel vooruit qua handigheid :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27

4x2

lộn xộn quá

Chevy454 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:24:
Alles lossjorren, kicken, weg :X

Uhmm, je kunt een suzuki TSX zoeken, zijn wat oudere dingen, maar ze hebben de rare neiging om veel langer heel te blijven dan je zou verwachten.
En vrij veel (goedkope) onderdelen voor te vinden.
Je moet alleen voor 400 euro wel zelf sleutelen, maar dan is het onderhoud, zeker als je m origineel houd vrij laag (sowieso zijn onderdelen van brommers vrij goedkoop).
Qua verzekeringspremie scheelt het serieus niks (meer) met gewone bromscooters.

http://www.50cc-motorcycles.com/pictures/suzuki/tsx50-4.jpg

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
4x2 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:01:
Alles lossjorren, kicken, weg :X
Idd, wist ik dus niet... Goh, dat ding heeft geen ontsteking. Alles is goed in orde maar dat primaire signaal van de ontsteking is maar 1V :? Collega met een klein verleden: Je moet die stekkers daar losmaken. JENGJENGJENGJENG!!!!!

Triest systeen startonderbreking, gewoon alles naar de massa laten geleiden 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 11-11-2005 19:47 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Anoniem: 122815 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:44:
als ik jou was zou ik proberen om een kymcotje te bemachtigen, die dingen kosten praktisch niks
rijden als een trein

zijn grappig, plek voor 2 personen - echt ideale brommekes

-edit: zo eentje dus __

[afbeelding]
Inderdaad, heb zelf jarenlang kymco gereden. Heb er 2 gehad, de laatste vorig jaar voor 100 euro verkocht.

Ze hebben erg weinig onderhoud nodig, zo af en toe luchtfilter schoonmaken en een nieuwe bougie.

Het grote nadeel van een kymco is wel dat ze eigenlijk allemaal slecht starten, elektrisch starten werkt alleen met een accu die minder dan een half jaar oud is. En als kickstarten ook moeilijk gaat dan niet kopen, dan heeft ie meestal een nieuwe cylinder + zuiger nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd, SiErRa heeft verstand van kymco's das duidelijk
collega van me heeft er pas ook nog 1 gekocht, en ook die starte alleen met de kickstarter

ik zou sowieso geen 2e hands kymco kopen die helemaal niet start met de electrische starter
- je kan er voor weinig een nieuwe accu inzetten.
- startmotor is ook niet zo moeilijk te vervangen.

(maaruh ts: mocht je overwegen om zo'n ding aan te schaffen - dan weet ik zeker dat we ooit in dit topic nog te horen krijgen hoe blij je er wel niet mee bent, ondanks dat het een stofzuiger (scooter) is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 11:53

Technicality

Vliegt rechtsom...

Chevy454 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:24:
leg eens uit? ik heb een piaggio zip sp, en vind ook datie wat langzaam start (bijna 900 km gereden)...
edit:
En stofzuigers zijn ook gewoon handig hoor, dat gezeik dat het een schakel moet zijn.. je mag toch niet harder kunnen dan 45, en sommige scoots kun je ook gewoon opvoeren tot fatsoenlijke snelheden...

Enne, volgens mij waren voor die kymco's weinig altarnatieve onderdelen, althans dat heb ik gehoord :P

[ Voor 35% gewijzigd door Technicality op 12-11-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@headhunternl: FIPO :+ hun hebben het over hoe snel je zo'n brommer wel niet kan jatten!

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-06 21:43

Quarin

Ondertitel... wasda?

Tsja ik heb zelf een Suzuki ZR50 en vind eigenlijk juist dat schakelbrommers goedkoper zijn dan scooters. Ik vind ze zelf prettiger rijden (rondcruisen in hoge versnelling, niet teveel lawaai) makkelijker sleutelen en goedkoper in onderhoud. Er zijn voor 400 euro best leuke schakelbrommers te vinden hoor je moet alleen even goed kijken. (plus dat oldtimer shakelbrommers nog weleens in goede staat zijn, dat kan je veel geld schelen aan verzekering)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Je denkt toch zeker niet dat ik hier een handleiding ga neerzetten waarmee iedere aap welke mijn post leest en begrijpt (laatste schijnt nogal moeilijk te zijn aan mijn posts) plots iedere scooter om de hoek kan jatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:27

4x2

lộn xộn quá

Mwoh, ik heb het antwoord toch al gegeven (dit is redelijk algemene kennis trouwens).

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:12

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik kan je maar 1 ding aanraden: Honda Vision!

Een van mn huisgenoten hier (huur met wat vrienden een huis), heeft nu 6 jaar een honda vision. In aanschaf kosten ze geen hol meer, motortjes zijn onverwoestbaar. Het nadeel is dat ze er totaal niet uit zien, maar dat is ook weer een voordeel (je zult minder snel aangehouden worden). Kappen en de meeste onderdelen van een Kymco DJ passen er ook op. de Kymco DJ (zoals op de foto een aantal posts voor mij), is gebaseerd op de Honda Vision Met-In.

Dit is een Vision:

Afbeeldingslocatie: http://www3.telus.net/dougsimpson/VisionMet-in.JPG

Kosten geen drol in onderhoud (vision van mn huisgenoot is in 6jaar nog nooit kapot geweest, heeft hem nog nooit in de steek gelaten! dijk van een blok zit eronder).

Heb in mijn scootertijd zelf ook wel Kymco DJ's gehad, maar dat beviel niet. Vaak rare defecten, jatgevoelig en itt een Vision hebben ze een wegligging van een natte dwijl. Als een Kymco 1x opgevoerd is geweest en je gaat 'm weer afstellen op 45, kun je je lol op..

Waarom eigenlijk geen Citta? Heb ik ook altijd gehad (wat ik ook verder had qua brommer/scooter, ik heb vanaf mn 15'e tot mn 18'e altijd een citta gehad), heeft me nooit ergens laten staan. Starten altijd, die italiaantjes.. Vespa blokken... Superbetrouwbaar, onderdelen zijn goedkoop, rijd imo niet verkeerd (mits niet verrot qua subframe oid) mooie strakke wegligging, en dan heb ik het nog niet over de remmen. Die zijn zeer goed!

Denk er over na.

Kan je in ieder geval adviseren bij het kopen van een Kymco (en dan vooral de serie "DJ Yes") heel goed op te passen. Eenmaal de cilinder kapot, altijd gezeik.. Heb nu zelf voor de handel ook een DJ'tje weer (gekregen van familie, die deden dr niks meer mee). Motor gereviseerd, nieuwe cilinder etc. etc. etc. Iedere keer gezeur met dat ding. Huisgenoot hier heeft 'm gebruikt om bij z'n werk te komen (20km/dag), is ervaren met het inrijden van zo'n blokkie, daar zal 't niet aan liggen :) Maar toch.. Iedere keer de meest wazige dingen met dat apparaat.

Schakel is natuurlijk altijd het leukst (had zelf een Yamaha DT), wil je goedkoop rijden, ga dan voor een Puch/Citta of een soort scooter als de Honda Vision.

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Voor 400 heb je eigenlijk geen brommer.

Oldtimer verzekering gaat niet op , omdat je geen ander voertuig ernaast hebt.

Koop een tomos quadro(een jonge)... dan heb je een degelijk brommertje voor dat geld :D

Overgens is het onzin dat een schakelbrommer duurder is als een automaat.
Een automaat slijt in mijn ogen juist harder , omdat ze vaker langer hoge toeren rijden.
Weleens een scooter met 2000 toeren zien draaien?

Ik had overgens een kreidler florret rmcs uit 1977, en heb nu nog een tomos uit 98 geloof ik.
Beide onverslijtbaar..MITS je aan onderhoud doet.
Ik heb bij die kreidler nog nooit de remblokken hoeven te vervangen op 40.000 km....is dat kwaliteit asbest of niet :P

[ Voor 60% gewijzigd door AcIDeR op 16-11-2005 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Koop gewoon een ouderwetse honda mb.
Die rijden een stuk relaxter een stuk beter als die dure scooter gevallen(1x op je bek en 20 kappen kapot).
En om over de prijzen van onderdelen nog maar te zwijgen.
Ik heb een aantal maanden een race zip gehad.. snel weer overgegaan naar een schakelbrommer.
Aan zo'n honda mb kan je ook makkelijk alles zelf en evt ook makkelijk wat vlotter te laten lopen.
Het blok is er binnen no-time onder vandaan dus dan kan je mooi op de werkbank/keuken oid sleutelen bij grotere ingrepen :)

Bijv:
http://koopjes.marktplaat...rige_merken/11983918.html
http://koopjes.marktplaat...rige_merken/11712060.html

En nee ik heb zelf geen brommer meer.
veilig in de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1029915

hi ik ben kenan en ik ben al een tijdje opzoek naar een suzuki zr50 maar kan er nergens eentje vinden (binnen mijn budget) maar ikzag dat u er een had en ondat u waarschijnlijk inmiddels al auto of motor rijd wou ik vragen ofdat ik hem mischien kon kopen
mvg,
kenan rutten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Anoniem: 1029915 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 01:12:
hi ik ben kenan en ik ben al een tijdje opzoek naar een suzuki zr50 maar kan er nergens eentje vinden (binnen mijn budget) maar ikzag dat u er een had en ondat u waarschijnlijk inmiddels al auto of motor rijd wou ik vragen ofdat ik hem mischien kon kopen
mvg,
kenan rutten
Ik denk dat hij na 12 jaar niet meer in de schuur staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:27

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Handel op het forum is niet toegestaan, vragen of iets te koop is ook niet. Daarnaast is de kans wel erg klein dat de eigenaar na 12 jaar het betreffende product nog in bezit heeft.

Dit topic gaat nu op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]