Toon posts:

AutoCAD 2006 Heidi drivers voor Quadro 3000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen zijn we op ons bedrijf aan het kijken naar nieuwe grafische kaarten om onze PC's te kunnen upgraden. Aangezien we werken met enorme tekeningen en ook nog eens binnenkort de stap maken naar 3D tekenen in AutoCAD is het dus van belang dat we maximaal gebruik kunnen maken van onze bronnen.

Nu was er intern nog ergens een PC met een Quadro 3000 beschikbaar. Hierop ben ik het een en ander gaan testen. In eerste instantie viel er maar bitter weinig te merken, maar toen kwam ik er achter dat we tot nu toe altijd met software render hebben gewerkt (beetje jammer met een quadro 3000 in je PC) en heb ik de settings veranderd naar hardware.

Er was al meteen een verschil merkbaar, maar ik vermoedde dat het onderste nog niet uit de kan is:

Ik las namelijk op de discussiefora's van autodesk dat er zoiets bestaat als heidi drivers: speciale drivers die maximaal gebruik maken van je grafische kaart. Standaard gebruikt autocad 2006 de wopengl8.hdi driver. Ik ben toen gaan zoeken naar heidi drivers voor de quadro, maar zonder succes: noch op autodesk.com, noch op nvidia.com zijn heidi drivers te vinden. Er wordt geregeld gesproken over " Powerdraft" - een programma van nvidia waar (misschien?blijkbaar?) de heidi drivers in moeten zitten, maar elke versie die ik download van powerdraft krijg ik niet eens geinstalleerd door een fout in de installer.

Nu ben ik dus nog niet veel verder gekomen, maar zit ik ondertussen wel met een aantal vragen:

1) Waar kan ik de heidi drivers voor de quadro 3000 vinden?
2) Als je in AutoCAD 2006 via tools-options kijkt naar de " Current 3D Graphics Display" , dan zie je in eerste instantie een dropbox met daarin de naam GSHEIDI10. Wat is dit precies? Zijn hier nog updates voor?
3) Zijn heidi drivers het beste om te gebruiken, of is deze standaard ondertussen achterhaald (dit vermoed ik omdat bv de powerdraft software zijn laatste update enkele jaren geleden heeft gehad)
4) Zijn er nog andere punten (settings voor autocad 2006 / grafische kaart) waardoor ik de prestatie verbeter? Verbeteren betekent in dit geval dat de PC sneller reageert (t hoeft niet prachtig te zijn, aangezien we werken met meer symbolische dan natuurgetrouwe 3d blocks)