Toon posts:

Overgestapt naar Wanadoo; geen Chello mail meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Twee minuten geleden heb ik mijn Chello kabelverbinding vervangen door een Wanadoo ADSL-verbinding. Op het moment dat ik een mail naar mijn contactpersonen wil versturen met daarin de mededeling van de adreswijziging, krijg ik van IncrediMail de waarschuwing dat de inkomende mailserver 'mail.chello.nl' niet gevonden kan worden. Ik wil, voor de drie weken dat mijn Chello-abonnement nog loopt, natuurlijk nog wel gewoon e-mail kunnen ontvangen van mijn Chello e-mailadres.

Ik heb altijd gedacht dat je op elke verbinding toegang hebt tot alle POP3-servers, maar dat je juist de uitgaande SMTP-server moet vervangen door de server waarmee je verbinding hebt (vanaf nu smtp.wanadoo.nl dus).

Waarom is het in mijn geval niet mogelijk om mijn mail te controleren op mijn Chello-adres en ben ik nu gedoemd om de webmail van Chello te gebruiken?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 14:05
Bel Chello eens met die vraag..........

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 22:46
Wat gebeurt er als je op http://webmail.chello.nl inlogt?
Krijg je dan ook een foutmelding?

iRacing Profiel

Verwijderd

je kan toch je chello mail forwarden naar die van wanadoo. dat is in elk geval goedkoper dan bellen naar chello

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ontvangen mag altijd vanaf overal (= POP) (uiteraard wel autheticatie

Verzenden mag alleen na authenticatie + eventuele verdere security-checks (o.a. mogelijke IP-check) (=smtp)..

Dit laatste ivm open-relay en spam (etc) beveiligingen

iRacing Profiel

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Instellingen wel goed? (Gebruikersnaam en wachtwoord)
Ik ben al 3 jaar bij Chello weg en mijn webspace en email accounts zijn nog allemaal actief. :X

Wanadoo ADSL Family nu

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 11-11-2005 15:28 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Ik was weer eens te ongeduldig. Na een herstart van mijn systeem kan ik wel gewoon mijn Chello e-mail ophalen!

Bedankt voor alle snelle reacties!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:30:
Ik was weer eens te ongeduldig. Na een herstart van mijn systeem kan ik wel gewoon mijn Chello e-mail ophalen!

Bedankt voor alle snelle reacties!
Lol, lang leve luiheid 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MrBarBarian schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:24:
Ontvangen mag altijd vanaf overal (= POP) (uiteraard wel autheticatie

Verzenden mag alleen na authenticatie + eventuele verdere security-checks (o.a. mogelijke IP-check) (=smtp)..

Dit laatste ivm open-relay en spam (etc) beveiligingen
Altijd? Het is wel zo dat het bijna altijd werkt, maar je kan een pop-server gewoon blokkeren van andere netwerken hoor. Geen idee of Chello dit doet trouwens.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Marzman schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:33:
[...]

Altijd? Het is wel zo dat het bijna altijd werkt, maar je kan een pop-server gewoon blokkeren van andere netwerken hoor. Geen idee of Chello dit doet trouwens.
Dat doet Chello niet anders kon ik ook niet inloggen vanaf het Wanadoo netwerk :7

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 11-11-2005 15:36 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Marzman schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:33:
[...]

Uiteraard kan het, alles is te blokkeren. maar het gebeurt (gelukkig) niet vaak omdat het niet zo zinvol is.

iRacing Profiel

Pagina: 1