Ik heb het betreffende MS whitepaper doorgelezen, op GoT gezocht en het een en ander op technet doorgenomen. Ik zit echter nog met een aantal vragen betreffende een NT4 -> W2k03 migratie die ik in bovengenoemde documentatie of ervaringen niet beantwoord zag.
Liefst zou ik het een en ander natuurlijk in een test omgeving willen proberen, maar helaas is daar geen ruimte voor (as always...) vandaar de post alhier.
Situatie:
1x PDC (NT4)
3x BDC (NT4)
1x member server 2k03 (toekomstige DC)
17x member servers (NT4, 2K, 2K03)
Plan:
Zorgen voor goede backup en resources daarvoor al verplaatsen naar andere servers.
PDC upgraden naar W2k03 (in-place upgrade)
Openstaande vragen:
1. Moet ik de huidige NT4 PDC offline halen bij deze in-place upgrade?
2. Nemen de BDC's automatisch de taken van de PDC over als deze offline gaat?
3. Als de PDC geupgrade is naar W2k03 en ik plug deze weer in het domein, hoe reageren mijn BDC's daarop?
Overige informatie:
De huidige PDC is qua hardware geschikt voor W2k03. Er is voor in-place upgrade gekozen omdat de huidge structuur van users, rechten, etc. redelijk goed werkt.
Verwachting:
Ik moet de pdc inderdaad offline halen (of anders wordt me dit te kennen gegeven door de installer), de BDC's nemen inderdaad de taken van de PDC over en bij introductie van de nieuwe 2k03 DC worden ze automatisch gedemote?
Liefst zou ik het een en ander natuurlijk in een test omgeving willen proberen, maar helaas is daar geen ruimte voor (as always...) vandaar de post alhier.
Situatie:
1x PDC (NT4)
3x BDC (NT4)
1x member server 2k03 (toekomstige DC)
17x member servers (NT4, 2K, 2K03)
Plan:
Zorgen voor goede backup en resources daarvoor al verplaatsen naar andere servers.
PDC upgraden naar W2k03 (in-place upgrade)
Openstaande vragen:
1. Moet ik de huidige NT4 PDC offline halen bij deze in-place upgrade?
2. Nemen de BDC's automatisch de taken van de PDC over als deze offline gaat?
3. Als de PDC geupgrade is naar W2k03 en ik plug deze weer in het domein, hoe reageren mijn BDC's daarop?
Overige informatie:
De huidige PDC is qua hardware geschikt voor W2k03. Er is voor in-place upgrade gekozen omdat de huidge structuur van users, rechten, etc. redelijk goed werkt.
Verwachting:
Ik moet de pdc inderdaad offline halen (of anders wordt me dit te kennen gegeven door de installer), de BDC's nemen inderdaad de taken van de PDC over en bij introductie van de nieuwe 2k03 DC worden ze automatisch gedemote?
I’m not like the OTTERS