Ik heb weer eens een probleem met een berekening..
Alleen kom er nu even niet aan uit ook al ben ik erg ver gekomen met het intcijferen ervan...
Het probleem:
Ik wil een berekening doen met uitkeringen.
Hierbij selecteer ik eerst de uitkeringen die ik moet hebben gefilterd op abonid.
vervolgens worden de results in een array gedaan $_bonus.
dan wordt er een telling gedaan hoeveel results er zijn. dit heb ik gedaan zodat ik het aantal kan meenemen in de for-loop.
hij moet dan vervolgens de results van de eerste query bij elkaar optellen.
Alleen doet hij dat niet egt bepaald..
Met deze test zijn er 2 resultaten namelijk: 220 en 10 en deze moet hij gewoon optellen naar 230
Ik heb voor de for-loop een $totaalBonus aangemaakt die waarde 0 heeft.
Na het runnen van deze script geeft hij nog steeds 0 terug..
de query klopt want als ik stuk voor stuk de andere gegevens terugkoppel dan komen de goede gegevens eruit.
$output_bonus = 220,10
$_bonus[0] = 220
$_bonus[1] = 10
$count = 2
$totaalBonus = 0 //deze moet dus 230 worden..
De code:
Het gaat dus fout bij de for-loop want hij voert deze op een of andere manier niet uit
en blijft maar een '0' terug geven als resultaat.
Alleen kom er nu even niet aan uit ook al ben ik erg ver gekomen met het intcijferen ervan...
Het probleem:
Ik wil een berekening doen met uitkeringen.
Hierbij selecteer ik eerst de uitkeringen die ik moet hebben gefilterd op abonid.
vervolgens worden de results in een array gedaan $_bonus.
dan wordt er een telling gedaan hoeveel results er zijn. dit heb ik gedaan zodat ik het aantal kan meenemen in de for-loop.
hij moet dan vervolgens de results van de eerste query bij elkaar optellen.
Alleen doet hij dat niet egt bepaald..
Met deze test zijn er 2 resultaten namelijk: 220 en 10 en deze moet hij gewoon optellen naar 230
Ik heb voor de for-loop een $totaalBonus aangemaakt die waarde 0 heeft.
Na het runnen van deze script geeft hij nog steeds 0 terug..
de query klopt want als ik stuk voor stuk de andere gegevens terugkoppel dan komen de goede gegevens eruit.
$output_bonus = 220,10
$_bonus[0] = 220
$_bonus[1] = 10
$count = 2
$totaalBonus = 0 //deze moet dus 230 worden..
De code:
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <?php ## -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ## //connection include_once("../includes/db.inc.php"); ## -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ## //input waarde $abonid = $_REQUEST['abonid']; //query gegevens gekoppelde uitgekeerde bonussen $query_uitkbonus = "SELECT uitgekeerde_bonus FROM Providers_uitkering WHERE abonid = '$abonid'"; $res_uitkbonus = mysql_query($query_uitkbonus, $conn); while ($row_bonus = mysql_fetch_assoc ($res_uitkbonus)) { foreach (array_keys($row_bonus) as $bonus) { $output_bonus .= htmlspecialchars($row_bonus["$bonus"]); $output_bonus .= ","; } } $_bonus = explode(',',$output_bonus); $query_count = "SELECT COUNT(*) FROM Providers_uitkering WHERE abonid = '$abonid'"; $res_count = mysql_query($query_count, $conn); $count = mysql_result($res_count,0); $totaalBonus = 0; for($i=0; $i >= $count; $i++){ if(!empty($_bonus[$i])){ $totaalBonus = $totaalBonus + $_bonus[$i]; } else{ $totaalBonus = $totaalBonus; } } ?> |
Het gaat dus fout bij de for-loop want hij voert deze op een of andere manier niet uit
en blijft maar een '0' terug geven als resultaat.
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H