[Printen] Powerpoint bestand van 6 MB naar 531 MB

Pagina: 1
Acties:

• mistaoutlaw
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 12:18
Ik probeerde net een powerpoint bestandje te printen van 6,5 mb. Het bestandje komt netjes in de wachtrij, maar de Grootte schiet van 6,5 mb steeds verder naar boven tot 531 MB. Uiteindelijk als hij helemaal klaar is met laden (duurt een tijdje natuurlijk :) ) gaat hij pas de pagina's door ofzo bij pagina's, en daarna wil hij pas printen.

Dit gebeurt wel eens vaker (gelukkig niet altijd).

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Ik heb al geprobeerd om de inhoud van het PPT bestandje in een nieuwe PPT bestand te kopiëren (het bestandje was ineens 6,1 mb, ook zoiets vaags). Maar het printen duurde nog steeds zo lang en werd weer zo groot. Printen met cutePDF gaf ook hetzelfde probleem.

Ben alleen dit:
PPT naar PDF: Filesize probleem
tegen gekomen wat er op lijkt maar het geeft me geen antwoord...

Alvast bedankt voor jullie reacties

I was born intelligent - education ruined me

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:29

breinonline

Are you afraid to be known?

Een bestand wordt normaal gesproken groter als het word geprint. De printer kan niets met de opmaak die PPT heeft, dat wordt omgezet naar een voor de printer leesbare taal die meer ruimte kost. Dit is alleen wel een heel extreem geval.

Als je een gewoon txt bestandje print of een Word-file, wat gebeurt er dan?

Dat PPT inhoud van het ene naar het andere bestand kopiëren de file kleiner maakt kan kloppen. De opgeslagen geschiedenis verdwijnt dan ten opzichte van het origineel. Word werkt ook zo bijvoorbeeld.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik gok dat het komt omdat er nogal wat jpeg's in de presentatie zitten die als BMP naar de printer worden gestuurd.
mistaoutlaw schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:40:Ik heb al geprobeerd om de inhoud van het PPT bestandje in een nieuwe PPT bestand te kopiëren (het bestandje was ineens 6,1 mb, ook zoiets vaags).
Dat is een 'feature' van alle office pakketten; er wordt behoorlijk wat undo informatie opgeslagen in een document. Als je de inhoud kopieert naar een nieuw bestand dan wordt dat niet meegenomen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• mistaoutlaw
Chemist schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:50:
Ik gok dat het komt omdat er nogal wat jpeg's in de presentatie zitten die als BMP naar de printer worden gestuurd.

[...]

Dat is een 'feature' van alle office pakketten; er wordt behoorlijk wat undo informatie opgeslagen in een document. Als je de inhoud kopieert naar een nieuw bestand dan wordt dat niet meegenomen.
Bedankt voor jullie replies, inderdaad kan me voorstellen dat het komt door die undo gegevens, daar was ik nog niet op gekomen :)

Er zitten veel plaatjes in de presentatie... Allemaal jpeg's... Hoe kan ik ervoor zorgen dat de plaatjes niet als BMP naar de printer worden gestuurd? Allemaal kopiëren en zelf compressen naar jpeg?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

dit is geen HW-probleem, move naar SA. :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• mistaoutlaw
Ow sorry, my bad.... Dacht dat het door de printer kwam.
Thanks mod!

Pagina: 1