Toon posts:

[2000] IIS5.0 - Upload van files groter dan 2kb breekt af*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zal proberen het probleem duidelijk proberen uit te leggen. Via een client (XP, Win2k) sturen we files (xml) naar een webserver (Win2k, IIS5, SSL) en die sluist het door naar een database (Oracle).

Aangezien ik alleen verantwoordelijk ben voor de webserver kan ik helaas niets zeggen over de firewall, proxies van de client-side en ook niets over de firewall, proxies die de omgeving van de webserver afschermen. Uiteraard zeer relevante informatie, maar ik hoop dat iemand mij uiteindelijk kan vertellen of het aan de webserver ligt of niet (bij niet is het probleem simpelweg niet mijn probleem).

Als ik een proces opstart die een xml file vanuit een lokaal netwerk vanaf de client naar de server stuur dan gebeurt het volgende:

files kleiner dan 2kb worden doorgestuurd
files groter dan 2kb krijgen een time-out op de client

In de event log van de server zie ik alleen een notitie van de file die goed gegaan is.

Als ik een proces opstart die een xml file vanaf een computer buiten het netwerk naar de server stuurt dan:

files kleiner dan 2kb worden doorgestuurd
files groter dan 2kb krijgen een foutmelding: the underlying connection was closed. Could not establish secure channel for SSL/TLS

Ik heb denk ik alle mogelijke opties van de client en de webserver uitgeprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat. Wat ik vooral raar vind is dat kleine files wel gewoon doorgestuurd worden.

Heeft iemand een idee??

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan - [WIN2k] IIS 5.0 zegt niet zo veel over je eigenlijke vraag :)

Verder - er zitten dusdanig veel factoren hierbij dat het echt van alles kan zijn - hoe upload je die file bijvoorbeeld? Via een HTML formulier? GET of POST ? WebDAV ?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt elevator voor het aanpassen van de topic titel.

na nog wat tests gedaan te hebben ben ik er achter dat het aan de omgeving van de webserver ligt. Ergens heeft een prutser de download en upload limiet op 2kb gezet. Ik kan namelijk vanuit de webserver wel connecten op de database server, maar als ik data op wil halen dan hangt de webserver. Dit terwijl ik met mijn client wel direct op de database server kan connecten en gewoon statements kan uitvoeren.

Heeft iemand een idee of dit een firewall instelling kan zijn of dat dit met een andere netwerkinstelling geregeld kan worden?