Toon posts:

[2000] Windows Update: Volledig automatisch laten verlopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een tijdje met een idee van hoe het mogelijk maken dat Windows Update volledig automatisch kan doorlopen.

[Windows 98]
Van uit gaan van de updates die geinstalleerd worden op www.windowsupdate.com zouden dit er 19 zijn. Deze kun je dmv een batch bestand eenvoudig installeren met 1 reboot ertussen.

[Windows 2000/Xp]
Via WSUS? Via batch bestand?

Hoe doen jullie dat tegenwoordig?

Stel je krijgt een nieuwe pc en er zijn altijd een aantal handelingen die je doet om de pc klaar te maken voor gebruik. Eén van deze handelingen is Windows Update. Op een nieuwe Xp machine met Sp2 mag je deze volgens mij wel 3x doorlopen.

Telkens moet je weer naar Windows Update etc. etc.

Is hier geen methode voor om dit ook automatisch te laten verlopen of hoe doen jullie dit?

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

Meen je dat nou? Of snap ik de vraag niet?
Automatic Updates.........aanzetten.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
antimute schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:13:
Meen je dat nou? Of snap ik de vraag niet?
Automatic Updates.........aanzetten.
Ja ik meen het, en doh automatisch updates die staan default aan, maar vervolgens kun je wel half uur wachten voordat de client wupdmgr.exe gaat controleren voor updates en ook nog weer is met rebooten. Als je pech hebt wacht die tot een bepaald tijdstip van installeren van die updates. Default instelling is s'nachts 03.00 uur

Als je hier op gaat wachten kun je de pc een dag of wat aanlaten staan

Wat ik dus bedoel is je zet de pc aan, de verschillende handelingen worden uitgevoerd de updates worden geinstalleerd en na 30 min is pc klaar. Done.

Mits jij een manier weet om wupdmgr.exe handmatig een schop te geven?

Dit is dus mbt diverse systemen voor diverse klanten die je voorbereid dat alles al klaar is qua instellingen en updates etc.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 13:26 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:38
-Zelf starten?
-Updates downloaden en op CD zetten? Met de SP2 CD heb je al meteen de meeste updates binnen. Of een lokaal netwerkje bouwen en daar een SUS server op zetten.

let the past be the past.

Verwijderd

meuktracker: AutoPatcher XP November 2005 ?

Wij hebben hier idd een wsus server met wat leuke scriptjes lopen... werkt prima maar is eigenlijk het zelfde als de autoupdate.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 13:30 ]

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

Ok, duidelijk. En start>uitvoeren> wupdmgr.exe is geen optie? Ik snap je probleem. Weet zo niet een goede oplossing.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het vast krom uitleggen(poging 2):

We krijgen hier dagelijks nieuwe systemen voor klanten binnen, elke keer moet je handelingen uitvoeren etc.

Windows update is daar 1 van en elke keer moet je naar Windowsupdate.com gaan etc.

Nu wil ik dit automatisch door laten lopen zodat ik start 1 zelf gemaakt programma en na 30 min of 1 uur is de pc klaar.
  • Ik kan met AutoIT alle handelingen wel afvangen etc, maar dat is te storings gevoelig.
  • WSUS zou een oplossing zijn, maar daar moet je een client voor installeren, als ik het tenminste goed heb begrepen.
  • wupdmgr.exe is geen optie, want je moet nog steeds kiezen voor snel en updates installeren
  • Autopatcher is leuk, maar wederom een programma die wordt geinstalleerd wat niet nodig zou hoeven te zijn.
Ik had gedacht dat Microsoft hier wel een oplossing voor had :?

Ik hoop dat ik samen met jullie misschien tot een betere oplossing konden komen.

Verwijderd

WSUS zou een oplossing zijn, maar daar moet je een client voor installeren, als ik het tenminste goed heb begrepen.
SUS gebruikt gewoon de windows update functie die via policies naar de lokale update server gaat ipv de microsoft server.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:53:
[...]

SUS gebruikt gewoon de windows update functie die via policies naar de lokale update server gaat ipv de microsoft server.
oke, misschien zou dit een oplossing kunnen worden.

Je kunt via het register Windows vertellen dat hij de updates van de server moet halen, maar kan dit volledig automatisch?

bijv.
Register aanpassing naar de server voor Windows update
?? Windows updaten, maar wel volledig automatisch ??
Register aanpassing naar windowsupdate.com voor Windows update

Want volgens mij hou je nog steeds het probleem dat er gebruikers interventie nodig is om akkoord te gaan of wat dan ook.

Of gaat dit wel volledig automatisch bij jullie, Blackspot?

Verwijderd

In "gpedit.msc" vind je onder Computerconfiguratie, Beheersjablonen, Windows-onderdelen en Windows Update een aantal instellingen waarmee je Automatische updates meer kan aanpassen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vertel even wat voor omgeving het hier gaat - Iznogoud - zijn deze PCs onderdeel van een domain die onder jouw beheer valt, of is het bv. een computer winkel waar PC's binnenkomen die voornamelijk XP Home draaien enzo? :)

Verwijderd

elevator schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:12:
Vertel even wat voor omgeving het hier gaat - Iznogoud - zijn deze PCs onderdeel van een domain die onder jouw beheer valt, of is het bv. een computer winkel waar PC's binnenkomen die voornamelijk XP Home draaien enzo? :)
We krijgen hier dagelijks nieuwe systemen voor klanten binnen, elke keer moet je handelingen uitvoeren etc.
99% zeker geen domein.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben onder andere een domein voor eigen gebruik, maar waar ik op doel is een situatie waarin pc's binnen komen voor klanten. Je kent ze wel bijna kant en klaar systemen alleen nog wat diverse dingetje's die je moet uitvoeren.

Dit wil ik als kan volledig automatiseren. Ga er maar vanuit dat het voornamelijk Windows Xp is (Home en Pro)

Als hiervoor een domein controller beschikbaar zijn ivm WSUS is dat geen probleem. Maar een probleem is om Windows Update volledig te automatiseren.

De eerste keer als je Windows Update draait installeerd hij 3 updates, vervolgens moet je rebooten en installeerd hij 24 updates en dan weer een reboot en hij is klaar. Op zich valt mij dit nog wel mee, maar kan dit automatisch? en hoe?

ps. Topic titel aanpassen ok maar doe het wel goed ;) Xp ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 22:51 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:59:
Je kunt via het register Windows vertellen dat hij de updates van de server moet halen, maar kan dit volledig automatisch?
Ja.
Inclusief reset van detectietijden en restarten van auto-update services zodat ie binnen 10 minuten je SUS/WSUS server opzoekt en updates gaat installeren.

Ben je klaar dan reset je de oorspronkelijke waarden weer.
Paar .regfiles en een batchscript wat service stopt + regfiles merged en service weer start en klaar is klara.

SUS voorbeeldje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
net stop wuauserv
:
regedit /s wau.reg
:
regedit /s wureset.reg
:
net start wuauserv

wau.reg is
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
en de inhoud van
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]

wureset is
code:
1
2
3
4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update]
"AUState"=dword:00000002
"AUOptions"=dword:00000002
"LastWaitTimeout"=""

Hiermee haal je de last checktime weg.

daarna haal je de boel weer weg:
code:
1
2
3
4
5
net stop wuauserv
:
regedit /s wauremove.reg
:
net start wuauserv

wauremove.reg doet alleen
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate\AU]

Flikkert de keys er dus uit, die worden weer naar Windows defaults gezet zodra je wuauserv weer opstart.

[ Voor 46% gewijzigd door alt-92 op 12-11-2005 10:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je zou natuurlijk ook onze vriend google kunnen raadplegen.

Eerste hit met keywords: force sus updates xp

http://www.microsoft.com/...ppro/deploy/xpsusfix.mspx

Ongeveer het zelfde als BackSlash32.
Manual Method to Force Automatic Updates Detection

To manually force detection by Automatic Updates:

1. Open services.msc.

2. Locate the Automatic Updates service and click Stop the service.

3. Open regedit.exe.

4. Navigate to: HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update

5. Delete the LastWaitTimeout and DetectionStartTime registry keys if either or both exist.

6. Ensure that the AUState registry key is set to a value of: 0x2

7. Close regedit.exe.

8. In services.msc, locate the Automatic Updates service and click Start the service.

9. Close services.msc.

10. Wait approximately 10 minutes for Automatic Updates to do detection, and then download the Windows XP SP2 update again.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 10:36 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

chromeeh

the Gnome

Ik heb op m'n werk WSUS werkend voor ca. 85 werkplekken en moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Via een webinterface kun je precies zien welke pc's nog updates moeten hebben en welke pc's ze al hebben enz. :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Voor een vaste aantal pc's werkt het uitstekend idd. Alleen de updates installeren die nodig zijn. Daar ben ik het met je eens dat het wel erg goed werkt.

@ Backslash
Ik zal het zo snel mogelijk gaan proberen, dit is idd een "eenvoudige" manier om alle updates te installeren.
Pagina: 1